~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 27 februari 2012

Jobbig och sorglig natt.....

Av Cina - 27 februari 2012 16:07

Ja igår var det en jobbig dag,kväll natt för min vän Karin M.

Men jag försökte stötta henne hela dagen och

kvällen och även en bit in på morgonsidan.

Karin M förlorade sin man inatt kl 00:35.

Han fick somna in hemma i sin säng som han önskade.

Jag gick därifrån vid 00:25 och 00:35 var det slut.

Så jag sprang över igen och var med hela tiden tills

Fonus var och hämtade han.

Och så efter det satt vi oss ner o pratade lite 

och tog en kopp kaffe.

Så jag kom hem kl 03:00

Karin M var i mycket behov att få sova då det var 

natt nummer 4 som hon var vaken.

Hon har gjort detta så bra som hon kunde och

allt gick så fint tillväga.

Å ville dö hemma och det fick han.

Jag tände ljus och la en blomma i Å:s händer.

Och man såg att allt det onda var borta.

Denna hemska cancer är the shit.

Men jag kommer att minnas den Å som han var

"världens bästa trummis".

Ja han var en riktig dansbandstrummis.

Har vart med mitt X och spelat i många år.

Men nu träffas dom åter där uppe och 

vem vet de kanske sätter upp en ny orkester.

Vad vet man......

Idag köpte jag dessa rosor till Karin M

från oss och Patrik och Sari.

KLICKBILDER

 

Tyckte det var så fin färg på dom.

Var över för ett tag sedan med dom till henne.

Tycker att hon tar sin sorg bra.

KARIN M du vet att jag finns för dig!!! 


PS: Har fått Karins tillåtelse att blogga om detta.


Önskar alla en fortsatt fin måndagskväll  


 
 
Maggan

Maggan

27 februari 2012 16:47

Så fint att få dö i kretsen av sina nära och kära. Och vilken fin vän du är som stöttar.
Du skriver så fint om stunden så jag är rörd till tårar.
I en sådan här stund saknas ord.
Jag skickar här en varm hjärtekram till dig och framförallt Karin!

http://Margaretha.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

27 februari 2012 17:03

Du har verkligen varit en vän som stöttat henne.
Jag har tänkt mycket på Karin i dag och även på Å som var mitt X en gång i tiden,jag hoppas att han får vila i frid nu
Hoppas att Karin vet att jag finns för henne.
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
annemon

annemon

27 februari 2012 20:26

vilken fin vän du är som har stöttat i denna svåra stund, man blir så berörd av det du berättar.
Kramar till dig och din vän.

http://annemon.bloggagratis.se

 
Malin

Malin

27 februari 2012 20:30

Underbart att du ställer upp som du gör, det e ju guld värt.
Beklagar sorgen till alla inblandade och en tanke till Å som gått vidare!
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Karin

27 februari 2012 22:16

Vilken tur för Karin att du finns i närheten.Det är mycke känslor som kommer fram när en i ens närhet går bort,inte bara nu utan en lång tid framöver.Jag tror säkert att "gubbarna"samlar ihop sig däruppe o.bildar orkester...dom har säkert riktigt roligt ovandär!
Vilka fina rosor du köpte till Karin.
Ha nu en trevlig båtresa iaf/kram

 
Bettan

Bettan

27 februari 2012 22:31

Men en sådan underbar vän du är Cina! Kan tro att det känndes skönt för Karin att ha dig vid sin sida, tills Å blivit hämtad. Ledsamt att denna helvetes sjukdomen skördar så många liv.
Men Å har fått frid & det är säkert som du skriver. De startar en orkester för att förgylla för dem som gått innan & i väntan på dem som är kvar här på denna sida.
Fantastiskt fina rosor!!!
Massor av kramar & jag hoppas att du passar på att vila dig också nu. Bettan

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

27 februari 2012 23:04

Det är tungt för din vän nu, men samtidligt så är det skönt att det är över. Karin är inte ensam hon har ju dig, du betyder mycket för henne nu och framöver, alla behöver vi någon speciellt i svåra stunder.
Otroligt vackra rosor.
Kram min vän.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

28 februari 2012 01:15

Tänk vad skönt för Karin att ha dig där i sin svåra stund.
Väldigt härlig färg på blommorna.
Önskar dig en fin dag/kramen

http://torparmor.blogspot.com

 
Ingen bild

karin

28 februari 2012 08:55

Tack snälla Carina, rosorna är jättefina <3

 
Monica

Monica

28 februari 2012 17:54

Skönt för Karin att hon har dej som vän och stöttepelare i sin sorg efter maken.Fina rosor du gav henne.Jag tror säkert att det bildas ett dansband däruppe nu med de båda dansbandsmusikerna.


Kram på dej

http://violett,bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards