~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under februari 2012

Av Cina - 13 februari 2012 14:39

Ja imorse kom "gubben" som skulle lägga in parketten.

Spik 7:15 var han här.

Lite mutter om att sängen inte var bort tagen.

Men han fixade ju det ändå bara han fick muttra lite.

Kl 13:00 var han klar.

Då var jag så hungrig för vi ville inte duka upp frukost

när han var här.

Och äta när kl är 6:30 det fixar inte jag.

Men som sagt nu är det klart och jag är super nöjd.

Lite bilder på före o efter kommer här.

KLICKBILDER

 

Ja så här såg det ut var så kallt på golvet när man klev upp på morgonen.

Fast jag har ju mattor på men ändå var det kallt.


   

Så här vart det, ser mer varmt ut eller hur.

Ja då var sovrummet klart nästa projekt är hallen.

Det kommer oxå o bli parkett men det tar vi inte nu.

Utan det får  bli längre fram.


Inatt var jag upp på toa och fick se detta.

Gizmo ligger uppe på Håkan.

Var tvungen att fota det.

Han är rolig den katten.

Sovrummet ser tomt ut men det var ju ur plockat :) 


Sådär nu har jag svamlat klart för idag.

Eller näää måste tala om att det var -9,5 grader imorse när jag steg upp


Nu önskar jag er en fortsatt fin måndags eftermiddag  

Av Cina - 12 februari 2012 17:39

Ja jag har inte så mycket att komma med idag.

Bakade mina kavringslimpor idag så nu är dom i frysen.

Skönt att ha lite bröd som man kan ta fram när

man är trött på köpebröd.

Har även tömt sovrummet o dammsugit och skurat golv

de kommer imorgon kl 07:15 och lägger golvet.

Ska bli skönt när detta är klart det blir så tillstökat

man har grejer i hela vardagsrummet.

Men ska det bli fint så får man gilla läget.

Tur att vi ej behöver ta ner sängen.

Fast det har vi ju inte sett än.

Tycker ju man kan skjuta den från sida till sida.

Han lova att den skulle få stå uppe.

Ska fota före o efter bilder så ni får se imorgon.


Känner mig som om jag var överkörd av tåget idag.

Varje led i kroppen gör ont.

Vi har haft en solig och fin dag idag.

Det droppade från taken det var härligt.


Ikväll blire lite tv och sedan ganska så tidigt i säng för min del.


Ha en fortsatt fin söndagskväll  

Av Cina - 11 februari 2012 17:09

Idag var vi och hälsade på Lilla Frans och Sanna.

Sanna hade inte tid att prata så mycket hon

hade kompisar så dom lekte och bråka lite ;)

Men Lilla Frans var på ett glatt humör som vanligt.

KLICKBILDER

Här håller han på o somnar i farfars famn.


Syskon kärlek (inte taget idag)


Lilla Maja i städar tagen


Lilla Maja verkar lite beskymmrad


Ja det var nog det jag hade att bjuda på idag.


Var flera som tyckte att jag skulle äta  vattendrivande tablett.

Och jag kan säga att jag äter FURIX varje dag.

Detta med mina händer har nog med mitt reumatiska att göra.

Vädret gör sitt till oxå är det varmt o skönt så mår

både kroppen och händerna bra. 

Ja de blir nog bra vad det lider finns dom

som har det värre.


Önskar er alla en fortsatt fin lördagskväll  

  

Av Cina - 10 februari 2012 18:11

Ja imorse var det väldans kallt -17grader *brrrr*

Fast det var ju väldigt fin med rimfrost på träden

men som fort rasade av.

KLICKBILDER

   

Dessa hannt jag ta innan det rasade av.


Sedan kom det ett paket från Cellbes idag igen.

Men nu var det sista ;)

Min jeansjacka kom o den var både snygg o i rätt storlek.

Så nu längtar man ju ännu mer till VÅREN som jag vill ha NUUUUUUU ;)   

Men som kändes långt borta idag med så många kallgrader.


Jag tog o bakade dessa limpor på fm

Dom vart höga och fina idag oxå.

Imorgon blir det kanske en ny omgång vi får se.

Fast kanske inte har så förbenat ont i mina händer.

 

Dom är tjocka som gud vet vad.

Jaja det finns dom som har det värre.


Önskar er alla en fortsatt fin fredagskväll   

Av Cina - 9 februari 2012 16:04

TJOHOOO idag ringde dom från golvfirman att dom kommer

och lägger sovrumsgolvet på måndagmorgon.

Ska bli sååååå spännande och se hur det blir.

Alltid något roligt.


Sedan idag när jag kom hem från grossen

så hade jag ett mail från VÅRAN KÄRA RUTH.

Hon hade gjort denna fina header till mig.

TUSEN TUSEN TACK RUTH.

Ruth hittar ni HÄR.

Visst är den fin, detta gjorde min dag + att dom ringde om golvet.

Har en liten svacka just för tillfället men det går över det vet jag.

Känner mig bara ur humör och allmänt grinig på allt.

Imorgon kanske det är borta det hoppas jag iallafall.


Ikväll blir det stuvade makaroner o köttbullar.

Imorgon blire kålpudding.


Hade tänkt att baka matbröd idag när vi hade vart o handlat

men kände inte för det då så det tar vi i morgonbitti istället.


Önskar er alla en fortsatt fin torsdag em/kväll  

Av Cina - 8 februari 2012 18:53

Ja idag har det vart kyligt ute och det började snö på em o jag tro

att det snöar ännu det blåser iallafall så det viner i fönstret

här där jag sitter.


Den 28/2 tar jag en tripp till Åland med 2 killar kanske (karlar el gubbar).

En blir det iallafall det vet jag.

Kommer bli en trevlig tripp.

Kanske kan vi lösa världsproblemen det har vi provat på

en gång i tiden.....;)

Kommer att berätta om någon dag vem jag skall åka med.


Detta med FK har nu löst sig så jag behöver

inte vara orolig över min sjukpension.

Så nu har jag släppt det även om jag ej har pappren i min hand.

Och pengar får jag denna månad så det känns skönt.

Är säkert jag som oroar mig lite i onödan.


Önskar alla en fortsatt fin onsdagskväll  

Av Cina - 7 februari 2012 21:07

Fytusan vad jag fryser ska snart krypa ner i min varma säng.

Det blir ett kort inlägg idag.

På fm var vi och hälsade på Lilla Frans och Lilla Wilma

var oxå där så vi fick hälsa på henne med.

Frans växer så det knakar en glad o go kille är det.

Sanna var inte hemma hon var på dagis.

Så vi får nog åka dit en dag då hon är hemma.

Och nu i kväll kom grannarna in på en kopp kaffe.

Skriver mer imorgon.

Kommer och hälsar på er alla imorgonbitti.

Gonatt o sov gott alla mina vänner.  

Av Cina - 6 februari 2012 16:29

Ja ni funderar säkert vad jag är orolig för och vart

mina tankar går.

Men ni vet ju att jag ska bli sjukpensionär och än

har jag inte fått beslutet från FK.

Det skulle ju klubbas förra måndagen.

I fredags försökte jag ringa min handläggare 

men lyckades inte få tag på henne.

Men imorse lyckades jag.

Då skall det klubbas imorgon av någon annledning.

Och hon bedyrar att det är klart men att beslutet ej är klubbat.

Vad ska man tro???

Får jag någon lön denna månad?

Sjukskrivningen gick ut den 31/1.

Har massor med tankar i huvet som bara snurrar.

Om jag bara hade beslutet i min hand så vore det frid och fröjd.

Min oro och mina tankar kanske inte är befogade vad vet jag.

Känner min inte säker förrän jag har detta i min hand.

Mitt mående blir ju lidande av detta jag blir stressad 

att inte veta o ha koll på allt.

Det är säkert som hon säger men det räcker inte för mig.

Ni kanske tycker att jag är larvig som oroar mig.

Men inte så kul om man står där utan lön i slutet av månaden.

Jaja nog om detta nu.


**********************************************

Vem/vilka ser ni i denna bild????

 


Ikväll blire att kolla tv.

Ha en fortsatt fin måndagskväll 










Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards