~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under juni 2012

Av Cina - 22 juni 2012 20:40

Idag har vi firat Midsommarafton ute i Sundet hos

Patrik och Sari i husvagnen.

Vi var med då midsommarstången restes.

FILM


 Här kommer de tågandes med midsommarstången.

Vackert väder var det.

Det var sedan dans kring den och sedan vart det lite

olika aktiviteter för barn o vuxna + lotteri.



Lite foton på småbarnen Frans och Wilma.

KLICKBILDER

 

Frans pratar med farmor ;)


     

Här är som små Frans och Wilma.

Dessa små godingar är ju kusiner.


Vi har ätit gott potatis, jansson, silla av olika slag m.m

Kaffe och jättegod hemgjord tårat som Tessan Wilmas mamma hade gjort.

Så nu är både Håkan och jag nöjda och belåtna.


Önskar er alla en fortsatt fin kväll  


Av Cina - 22 juni 2012 09:11

ÖNSKAR ER ALLA EN TREVLIG MIDSOMMAR.

Hoppas solen skiner på er alla.


Av Cina - 21 juni 2012 21:03

Ja då var vi hemma igen och resan har vart FANTASTISK.

Vilket väder vi fick och skärgården låg spegelblank.

KLICKBILDER

 

Taget genom fönster.


 

Taget ute på däck 11 idag.


 

Karin står och beundrar det vackra hon ser.

Ja som ni förstår så har vi haft det bra på Cinderella.

God mat, glada människor, god mat och dryck.

Barnen tycket det var jätte skoj och hela båten var full med

förväntans fulla barn då det var Ville Vikings dagar.

Hela båten var full av aktiviteter för barnen.

Träffade oxå en kompis till Karin ombord hon jobbar

i bageriet på Cinderella.

Så vi träffades i går när vi kom ombord.

TREVLIGT TINA ATT TRÄFFA DIG!!!!

Har såååå ont i mina fötter känns som om jag skulle

ha 100 blåsor under fötterna.

Men inatt ska jag vila både fötter och ben.

Detta får bli allt från mig för idag.

Ha en fin kväll  

Av Cina - 20 juni 2012 08:11

 

Idag blir det en tur med Cinderella igen.

Det är Karin Alverhag och hennes 2 barnbarn och så jag som ska åka en tur.

Och som det ser ut nu så kommer vi få en fin dag.

Solen skiner o inte ett enda moln syns på himlen.

Hoppas att det är fint imorgon oxå för då kan man sitta lite i lä på däck o sola.

Nu gillar ju inte jag att vara ute på däck men ser jag inte höjden så går det bra.

Vi skall även ta en fika med en fb kompis som jobbar på Cinderella.

Det är ju Karin kompis så det ska bli kul att träffa Christina.


Önskar alla en fin onsdag  


Av Cina - 19 juni 2012 17:32

  Idag är det 3 år sedan mamma gick bort  

 

Hon är mycket saknad av oss alla   

Jag var och hämtade detta ROSEN HJÄRTA idag som jag hade beställt.

KLICKBILDER

 

Mamma älskade gula rosor så därför är dom gula.

Så här fint vart det.

 

Detta får bli mitt inlägg för idag.

Önskar er alla en fortsatt fin tisdag kväll 




Av Cina - 18 juni 2012 18:11

Ja idag var det min tur att gå till frissan.

Åhh som vanligt är jag super nöjd.

Var ju på Studio Monroe hos Joumana.

Håret blev kort o då menar jag kort men det är såååå fint.


Efter det så åkte vi ut till grossen och storhandlade.

Och det tog en väldig tid idag mycket folk i rörelse.

Men nu har jag allt hemma så nu behöver vi inte svälta ;)

Har lagt in sill idag bland annat.

Men den ska vara till midsommarafton.

Vädret ska man väl inte skriva om men jag gör det iallafall.

Skitväder rent ut sagt.

Moln, sol, regn, moln, sol och regn så håller det på hela tiden.


Idag har jag inte så mycket mer o skriva om.

Så jag önskar er alla en fortsatt fin måndagkväll  



Av Cina - 17 juni 2012 16:51

Idag på fm var vi hem till Patrik och Sari på förmiddagsfika.

Tog lite nya bilder på Frans och Sanna

KLICKBILDER

   

Ja bilderna får tala för sig själva.


Här kommer oxå Lilla Maja

 

En liten tuffing på första bilden.

Andra bilden sitter Johan (pappa) och ritar men Maja  


Dom växer de små liven det går undan som tusan.

Sanna blir 6 år i november

Frans blir 1 år i september

Maja blir 2 år i december



Måste få visa vilken fin tårta Wilmas mamma hade gjort till Wilmas 1-årsdag

 

*********************************************

Usch vad det regnat i natt och hela förmiddagen.

Efter det kom solen och så kommer det världens regnskur

och så kommer solen o så håller det på hela tiden.

Nääää nu är det verkligen tråkigt med detta väder och

synd om dom som har semester.

Tur säger jag bara att man får åka till solen såg

att det var +39 grader i Sidie igår.

Bra då är det varmt och skönt i havet när vi kommer ner

och 2 månader som jag längtar till det.


Nu önskar jag er alla en fortsatt fin söndagskväll  

Av Cina - 16 juni 2012 12:16

Nu har det hänt igen det som inte får hända.

Pappa har rasat ur sin rullstol igen.

Detta  hände igår så nu ligger han på sjukhuset igen.

Inget brutet denna gång heller.

Men på måndag morgon är det jag som ska läsa lusen av chefen.

Och jag kommer ta kontakt med socialnämnden om detta.

Ska det få vara så här.

Pappa hade fått en liten rullstol nu så han skulle kunna sparka sig fram men benen

för det tyckte dom var bra.

Är dom helt dumma i huvet dom som jobbar där.

Fattar dom inte att när pappa känner golvet så reser han sig ju upp för han

vet ju inte att han inte kan gå.

Spänna fast han med ett bälte det FÅR dom inte göra.

Inte ens om vi anhöriga säger till om det.

Nääää då e det ju bättre att han ramlar o till slut bryter sig eller slår ihjäl sig.

Pappa har ju även en stor rullstol som dom har ett bord framför honom

varför låter dom han inte sitta i den, då kan han ju iallafall inte ramla eller ta sig ur.

Sjuksköterskan hade sagt att "nu vart ju fallet inte så högt"

spelar ju för fan ingen roll hur hög fallet blir han ramlar ju i vilket fall och gör 

sig illa och han har precis blivit bra från sista fallet.

NU ÄR DET TREDJE GÅNGER SOM HAN RASAT UR.

Och nu är mitt tålamod slut nu måste det hända något.

Jag är redigt förbannad.

JÄVLA VÅRD VI HAR 2012 

INGEN VÅRD UTAN EN FÖRVARING av våra gamla


Usch så sinnig jag är.


Önskar er alla en fortsatt fin lördag tross regnet som jag

tro vi har i hela landet  

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards