~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 18 juli 2012

Av Cina - 18 juli 2012 16:04

Imorse åkte vi ut och skulle handla.

Så vi började med Apoteket, Erikslunds Köpcenter och sedan ICA-MAXI

Det tog sin lilla tid idag.

Mycket folk ute det är ju semester för en del.

När vi kom hem vid 12:00 så packade jag upp alla varor.

Jag hade ju naturligtvis köpt västerås gurka närmare

bestämt 7 kg så det har jag nu skivat o lagt in.

 

Denna la jag in först o den är till min svåger.

Den har legat ett tag så den har det blivit spad till nu.


Sedan tog jag det vi ska ha själva.

 

Denna tog jag kort på direkt jag hade gjort den.

Så inget spad har hunnit komma ännu.

Men det tar inte lång tid innan det kommer.

Gurka innehåller ju så mycket vatten så det blir bara 

lite ättika, salt o socker o dill o senapsfrön så är 

allt fixat o klart.

Nu får dessa stå tills imorgon då det ska upp i burkar.


Idag har det vart sol det mesta av dagen men det dök upp massa

svarta moln tidigare men det vart inget av dom som tur var.

Men det kommer nog till kvällen misstänker jag.


Önskar er alla en fin onsdags em/kväll   


Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards