~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2012

Lite om semestern

Av Cina - 31 augusti 2012 15:02

Ja jag vet inte vad ni vill veta men jag kan säga som så att det

var väldigt varmt cirka 45-50 grader varje dag.

Havet var underbart det var nog en 33 grader i vattnet.

Vi har inte legat o pressat i solen om ni tror det.

Utan man har ju vart det mesta ute i havet och solen tog ju om

jag säger så.

Var man uppe o satt i solstolen så vart det under parasoll

Sanden var så varm att man kunde nog stekt ägg där.

Inte ens kvällarna var svala utan det låg på 32 grader.

På morgonen vid 6-7 var det 28 grader.

Men våran resa har vart helt underbar.

Vad har vi gjort då, ja inte så mycket, ullared fick sig ett besök en kväll.

En kväll åkte vi in till staden Side och gick där och kollade.

I lördags morse var vi på marknaden vi åkte vid 8 och hemma igen vid 11.

Blir för varmt att gå där sedan.

Har jag handlat något.......klart jag har gjort det.

Lite foton kommer här.

KLICKBILDER


     

Taget från våran balkong vi bodde på första plan denna gång ;)

Memet kom ihåg att jag har svårt i trappor.


 

Våran frukost såg ut så här varje morgon.

Den intog vi på balkongen.


 

Skinnaffärer finns det gott om.


 

Solnedgång över havet.


             

Sista kvällen såg vårat bord ut så här.

Brödet och rörorna får man varje gång man beställer mat.

Denna kväll åt vi fisk som var supergod.

En suprice kväll när hela restaurangen släckte ner och alla reste sig upp

med tomtebloss i händerna och så kom alla kypare och köket in med en tårta

och firade min födelsedag några dagar tidigt.

Det var mäktigt och jag fattade inget.

Klart min vän Karin låg bakom detta.

TUSEN TACK!!!!!

Sedan bjöd restaurangen på en drink.


 

Rislampor skickades upp.


Nu till lite jag köpt.

           

Jag tror att bilderna talar för sig själva.


Jag har en sak till men det får ni se vid ett senare tillfälle.


MÅSTE OXÅ BERÄTTA ATT VI HAR SETT EN DELFINUNGE

I FRITT TILLSTÅND ALLTSÅ I HAVET CIRKA 10 METER IFRÅN MIG.

Och det var nog det häftigaste jag vart med om.


Slutar med att visa vad fint dom bäddat våra sängar.

    


Ja detta var lite om vår resa till Side Turkiet år 2012.

Snart dags att beställa inför nästa år.


Som ni förstår så håller jag på o fryser ihjäl

det är verkligen kallt här hemma i Sverige.


Nu är det vardag igen och alla sysslor med mera som ska göras.

Började med att handla idag.

Dagen går i regnets tecken tyvärr.


Vart in och GRATTAT vår granne som idag fyller 60 år.


Önskar er alla en fortsatt fin fredag.  





 
 
Malin

Malin

31 augusti 2012 17:10

Åh vilka fina foton :) Vilken mysig vecka ni haft!!
Kan förstå att du blev glatt överraskad då dom firade dig :) fint gjort av vännen din!
Fina saker har du köpt också :)!
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lena S

31 augusti 2012 17:18

Vilken toppenvecka ni haft. Men fy så varmt,jag hade storknat :-)
Men jag förstår att du fryser nu.Kul att du blev firad.

Kramis

 
Monica

Monica

31 augusti 2012 18:10

Tack snälla Cina för alla fina bilder du visar och jag förstår att du har haft en helt underbar vecka även om det var väldigt varmt.Gulligt av din väninna att ordna med tårta och gratulationer du fick sista kvällen.Det är sanna vänner som gör så......kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

31 augusti 2012 18:27

Är glad att jag inte följde med er på resan, hade inte överlevd denna gruvliga värmen.
Men vad jag förstår har ni haft det underbart. Många fina foton du visar oss. Ser att ni håller er till Svensk frukost, ja det kanske inte fel att hålla i traditionerna.
Vilket firande du fick på din stora dag som snart kommer, fick en tår när jag såg bilderna och läste, så fint av Karin och restaurangen som ordnade detta, STORT, men det du var väl förunnat.

Så fina saker du har köpt dig, nu tillhör du societeten och måste klä upp dig när du använder den, du måste vunnit storkovan på trav :D
En av Hollywood-fruarna köpte en sådan väska när hon var hemma i Sverige, den kostade bara 11.800 kronor berättade hon. Så nu har du också en fin väska, men jag gillar bättre den halvrunda på bild 2.Tänk om man kunde lära sig att vika handdukar som ser ut som svanar, så fint gjort.

Lite nytt från bloggar du också följer: Elisabeth med cancer är avliden, likaså Wilda som föddes med den allvarliga sjukdomen, kanske har du läst det redan.

Är så roligt att du är tillbaka / en stor kram.
Oj, det blev en lång kommentar, men du har ju varit borta så länge.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

31 augusti 2012 18:51

vad imderbart ni verkar ha haft det, jättefina bilder och Grattis till dig vännen :) mycket fint har du också köpt med dig hem, förstår att det där med delfinungen slår det mesta, jag skulle också gärna velat se den
bamsekramar

http://kinaguld.blogg.se

 
lillis

lillis

31 augusti 2012 18:54

Förstår att K och du haft en mysig och fin vecka, men fy sjutton vad varmt ni haft och det är det ju tur att havet finns.
Så mycket snygga saker du köpt och vilka fina bilder du visar för oss.
Ha en skön kväll vännen
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Karin

31 augusti 2012 21:02

Ja vi har verkligen nåt att minnas tillbaka på när snön yr runt husknuten...Tusen tack för sällskapet denna vecka!
Hade med armbandet till L.idag,hon blev jätteglad.Skjortan satt som sydd till Putte.De andra kommer ner imorgon o hämtar sina presenter.
Ikväll hade vi kräftskiva på jobbet.Först åt vi västerbottenpaj sen kräftor o sist kaffe o.tårta.Nu är vi hemma i kylan så nu är det mat igen hihihi.
Ha en bra helg/kram

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

1 september 2012 09:43

Du verkar ha haft en underbar semester fina bilder vackra armband Jag har något liknande " Panora" snygga väskor
Men hur i jösse namn kunde ni andas i denna värme. Själv skulle jag inte kunna gå ut ur det luftkonditionerade rummet i denna värm Var i Kroatien i Aug 2008 30 grader pHU vad jobbig tur att man hade air condition på rummet. Men skönt att du har mått bra kram Vännen Anita L

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

1 september 2012 11:56

Så fint du blev firad, och så många fina saker du handlat

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

2 september 2012 05:36

En fin vecka verkar ni ha haft och tycker man om hetta så är det med all säkerhet väldigt härligt ! Men jag skulle inte ha njutit utav den hettan som ni haft jag som lider när det är riktigt varmt här hemma ;) Vi har haft mellan 13 - 16 grader den senaste veckan och det njuter jag av ;)Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

8 september 2012 22:32

Sutit och tittat på alla fina bilderna från din resa. Läst och förstår att ni haft det fint!!! Och så varmt!!!!
Så varmt ni hade det!!!! Härligt men jobbigt med sådan värme...
Kram!!!!

http://margiholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards