~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 23 september 2012

Fryser...det är ruggigt

Av Cina - 23 september 2012 15:49

Usch vad ruggigt det är ute idag och kallt med.

Vart ut en sväng för att hämta hem kaffe som jag hade beställt

Jag beställer ju mitt kaffe från Tyskland och Sverige med.

Nu var det ett paket från Sverige som hade kommit.

Jag har ju min TASSIMO maskin o den är guld värd för mig.

Finns inget kaffe som är så gott som det.

Och det roliga är ju att det finns så mycket smaker

på kaffet så man behöver inte ha en kaka eller bulle till.

Var även ut till Willys och handlade hem lite slanggurka

då den bara kostade 9:90 kg.

Så nu har jag gjort slanggurka med lök till sonen.

(Är det någon som vill ha receptet så får ni skrika till.)

Och en stats till hans kompis, som inte fått denna gurka på

många många år.

Men nu skall han få uppleva den goda tiden igen =)

Ja det är väl det jag har pysslat med idag.

Nästa vecka är det väl RUT som kommer på torsdag.

Och Kopparbergsmarken på Lördag

Men det tar vi o berättar om då.

Önskar er alla en fortsatt Trevlig Söndag  










 
 
Malin

Malin

23 september 2012 16:04

Älskar också min Tassimo :D så underbart gott kaffe :)
Hoppas du får en fin kväll!
kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lena S

23 september 2012 16:54

Jag funderar på att köpa en sån kaffemaskin till mej. Undrade om det blev gott kaffe och det fick jag ju svar på nu.
Jag tycker också det är ruggigt ute idag.
Ha en bra kväll!
Kramis

 
lillis

lillis

23 september 2012 18:40

Visst sjutton var det kallt i dag.
Du får gärna skicka receptet på slanggurka till mig, tackar på förhand
Ha en skön kväll
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

23 september 2012 19:18

Jag har ingen sådan superduperkaffemaskin, men eftersom jag inte har något att gemföra med så är jag helnöjd med det kaffe min bryggare pruttar fram till mig. Låter krångligt att behöva skicka efter sitt kaffe, nope, ingen sådan maskin för mig.
Så gurkmamma har inte gett upp sina inläggningar ännu, du vill glädja alla du med allt det goda du gör. Jag har bara varit lata Ruth i dag och är nöjder med det.
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se/

 
Ingen bild

Karin

23 september 2012 19:53

Såå kallt har det väl inte varit idag...tog en promenad/löparvända på fm,fixade disken när jag kom hem.Under tiden hade jag kotletter m. den där såsen i ugnen-MUMS va´gott!Duschade o sen iväg på buggkurs.Är mer än 20 år sedan jag gick o nu i höst har det börjat med en ny stil.Armarna lågt,stela armar o inget hållai utan ligga löst i varandras händer.Man ska ha en 4-kant med luft emellan sig.Skitkul o bugga men en del är nybörjare.Kanske inte såå kul men det får man finna sig i-alla barn i början.
Sen har vi varit till kompisarna o spelat lite kort.Nu blir det Kalle i Orsa och Beck på det...ny vecka imorgon/kram

 
Bettan

Bettan

23 september 2012 22:27

Va du har varit redig... Jag tar tacksamt emot det receptet =).
Här har det varit fullt ös. Men på ett riktigt härligt sätt. Kallt som f*n är det, men nu myser jag med masssssa levande ljus =)
Önskar dig en god natt & fin kommande morgondag. Kramis

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

24 september 2012 10:50

Hej min vän Igår gjorde jag den goda äppelkakan i dag skall jag köpa Gurka och lägga in Tack för alla fina & bra recept du ger oss.
En sådan där mokapär har ett barnbarn supergott kaffe blev det.Hoppas du får en solig & fin da vad skall " RUT" gör hos dig denna gång.
lite sugen att prova RUT själv med lite städning.
Ha en fin dag kram Vännen

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

24 september 2012 11:39

jag har aldrig testat Tassimo, jag dricker mitt snabbkaffe jag och tycker att det smakar bra :)
en fin början på veckan vännen
bamsekramar

http://kinaguld.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards