~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under september 2012

Av Cina - 15 september 2012 16:37

  GRATTIS FRASSE PÅ 1-ÅRSDAGEN  

KLICKBILDER

   

Farmor och Farfar kommer imorgon då du har kalas igen.


Av Cina - 14 september 2012 15:37

Ja vet ni jag har fått en uppenbarelse från andevärlden att börja måla.

Och idag köpte jag lite acrylfärg, penslar och canvasduk.

KLICKBILD

 

Flummigt tycker säkert många men det bryr

jag mig inte alls om.

Igår var det mediumcirkel och den gav verkligen mycket igår.

Inte ett öga var torrt kan jag säga.

Men detta går inte i ord att beskriva utan det måste upplevas.

Och sedan kanske man måste vara öppen för andevärlden.

Man får ju inte vara rädd för att släppa in den.

Kanske kommer jag att visa er tavlan eller behåller det för mig själv.

Vi får se hur det blir.

Jag kan inte måla och rita bara så ni vet det.


Regnig morgon men nu skiner solen och det blåser ganska mycket.

Känns lite kallt tycker jag.


Önskar er alla en fortsatt fin fredag   



Av Cina - 13 september 2012 22:32

Blir inget långt inlägg nu ikväll är lite tung i huvet

efter en mycket givande kväll på mediumcirkeln.

Oj så duktig hon är våran ANNA-HELGA

Och jag måste även få säga att vi oxå är mycket duktiga.

Detta som händer går ej att beskriva med ord.

Häfftigt kan jag säga att det är iallafall.

Nu skall jag hoppa i säng och läsa aftonbladet ;)


Gonatt och sov gott alla mina vänner.  

Av Cina - 12 september 2012 09:07

Tack för fina awarder på min 60-årsdag som infaller idag.

KLICKBILDER

 

Tusen tack fina Ruth.


 

Tusen tack fina Ulf


 

Tusen tack fina Lillemor Johansson.



   

      

Av Cina - 11 september 2012 17:22

Ja nu var denna dag oxå till ända snart.

Rättegången gick bra, personen i fråga kom ej

utan var med per telefon.

Personen gick med på det som sas så jag

behövde ej vittna och det kändes skönt.

Och vad som dom sa vet jag ej för man fick inte vara med då.

Så nu hoppas jag att man slipper bli indragen i något 

mer sånt här skit och att det blir lugn på denna gård.


Innan vi åkte hem så var vi ut till ICA-MAXI och handlade

lite grejer, fick för mig att göra ett långkok.

Jag har gjort rotmos så jag kan frysa in o ha i vinter.

KLICKBILD

 

Naturligtvis har vi ätit av det nu ikväll.


Känner mig lite trött i huvet nu.

Alla spänningar har ju släppt efter denna dag

som jag har vart så orolig för.

Resten av kvällen blir det att slappa lite.


Önskar er alla en fortsatt fin tisdagskväll  

Av Cina - 10 september 2012 15:20

Ja idag har jag kokat björnbärssylt av 4 kg björnbär.

KLICKBILD

 

Hoppas den  vart god.

Jag har gett bort en hel del björnbär och det finns massor kvar

hoppas de hinner mogna innan frosten tar dom.

Skall nog ta o plocka av lite till kvällen de

kan ju få sitta i solen ett tag till.

För idag har vi en varm dag och solen tittar fram lite då och då.


Imorgon kl 9:00 ska jag infinna mig på rättegång.

Säger bara FYFAN om det.

Tycker nog inte att bostadsbolaget ska dra in

hyresgästerna i sånt här skit utan det ska dom

klara av ändå men jag är kallad som vittne.

Och kommer man inte så kommer polisen o hämtar mig.

Så det är väl lika bra att jag går.

Men visst är jag rädd för vad vet man vad de kan hitta

på efteråt eller nattetid.

Bara hoppas att personerna inte dyker upp utan

man kan köra ändå.

Jaja det återstår att se hur det blir.

Sedan hoppas jag slippa bli indragen i något mer skit.


Snart skall jag börja fixa lite mat det blir

hemlagat potatismos och torsk i ugn.


Önskar er alla en fortsatt fin måndag  

Av Cina - 9 september 2012 12:26

Ja nu skall jag berätta lite om gårdagen.

Va åt vi för mat, ja jag får skriva ner det vi åt.

Ni kan oxå kolla in bilder hos Lillis då hon har bilder på maten.

Tryck HÄR


Vi åt alltså en buffé som bestog av: Hemma gjord potatissallad, vanlig grönsallad,

kycklingspett, skivad chorizo, skivad rostbiff, lufttorkad skinka, citronpeppar lax, varmrökt lax,

heta chiliräkor, mozzarella med tomat o rödlök, coleslaw, mimosasallad, hovmästarsås, chilisås,

romsås, rosenbröd, smör.


Ostbricka: Ädelost, Brie, och Gorgonzola, kex, vindruvor blå o gröna, päron, ananas


Dryck: Cola, Fanta, Mineralvatten.


Till sist vart det: Kaffe och hemmagjord marängtårta med björnbär (Karin.A hade bakat tårta) 


Sedan var det då dags att öppna paketen.

KLICKBILDER

 

Choklad från Lilla Maja  


       

Från Carola, Christina, Rune, Johan, Matilda och Maja


   

Från Karin.A


 

Från Kjell och Monica


 

Från Fredrik och Isac


 

Från Lillis


 

Från Susanne, Tommy och Jonatan från Mora.


 

Från Christina och Larsa (Håkans syster med man)


 

Från Tessan och Wilma

Texten på brickorna lyder: follow your heart, be true to yourself, life is what you make of it.


     

Från min bror med familj.

Ett citronträd med 4 st citroner, så häfftigt.


Tog inte så många bilder på gästerna men några har jag.

     


     


   


Sådär det var allt jag hade för idag att bjuda på.


Ha en fortsatt fin söndag  

TUSEN TACK ALLA FÖR NI GJORDE MIN DAG.


         

        


        

Av Cina - 8 september 2012 22:17

Ja ni skulle har vart med på denna trevliga tillställning.

Jag har blivit så uppvaktad så om ni bara visste.

Men just nu orkar jag bara inte skriva något långt inlägg utan det får bli 

bilder och berättelse imorgon.

Just nu vill jag gå till sängen och bara gå igenom denna underbara dag.

TUSEN TACK ALLA SOM GJORDE MIN DAG.

STORT TACK TILL PATRIK o SARI som fixat detta såååå fint.

Detta lever man på ett tag.


Nu väntar min säng.


Ha en fortsatt fin kväll ni som orkar vara vakna  

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards