~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 23 november 2012

Bakdag.....

Av Cina - 23 november 2012 15:09

Ja idag gick jag igång med att baka saffransbröd.

Började med att baka saffranskringlor på en halv liter

KLICKBILDER

 

Före servering ser dom ut så här.


 

När man serverar ska de se ut så här.

Håkan har smakat o sa att de var goda.


 

Gjorde sedan en ny deg på en halv liter

och så bakade jag lussekatter och dom blev så här.


 

Vart oxå två längder som sprack men de går

nog att äta ändå får jag hoppas.

Eftersom jag inte äter mitt egna bröd så kan jag inte säga

vad det smakar av något jag bakat idag.

Imorgon skall jag baka brun pepparkaka.


Ja detta är väl i stort sett det enda jag gjort idag.

Men jag skall göra mat oxå, idag blir det kyckling i ugn 

potatis, sås och grönt.


Solig och fin dag idag men nu är det snart mörkt ute.

Dagarna blir ju så korta när det är mörkt hela tiden.


Nu önskar jag er en fin fredags eftermiddag/kväll  

 
 
Ruth

Ruth

23 november 2012 16:04

Så duktig du har varit, så mycket gott till fikat du har bakat, smakar säkert superdupert. Önskar dig en fin fredags em. och kväll.
Kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

23 november 2012 16:16

Så mycke gott det var här då, lyktan har jag köpt på City Cross

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

23 november 2012 16:22

Vad duktig du är som bakat så mycket gott, ser så smarrigt ut.
Önskar dig en bra kväll vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Bettan

Bettan

23 november 2012 16:48

MUUUUUUMSSSSSS!!!
Detta läskar då mig ska du veta =) Otrologt duktig är va du är. Å jag kan allt tro att det är lika goda som de ser ut att vara. Önskar dig en härlig kväll & varmt tack för att du besöker mig <3 Kramis <3

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
caritha

caritha

23 november 2012 17:59

Oj så mycket gott ska oxå baka någon dag när orken kommer.Ha nu en lugn o skön kväll o var rädd om dig/er.Kram/caritha

http://trollmor59.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

23 november 2012 21:26

Åh vad mkt smarrigt du bakat, du är så duktig!
Trevlig helg önskar jag dig/er!
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Michelin

Michelin

24 november 2012 01:37

Du är super duktig och vilka snygga bullar du gör också..
Vi får väl se hur mina blir sen, när jag väl ska baka ...
Kram

http://michelin53.blogspot.com

 
ansepanse

ansepanse

24 november 2012 10:48

det enda du gjort idag :) jo, jo, sådana är vi kvinnor, jag menar du har verkligen bakat och stått i och sedan lagat mat också, du har gjort mycket
kramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Ingen bild

Love

24 november 2012 11:47

Inte så ofta jag bakar och tycker du gör det extra bra eftersom du inte själv äter det goda.
Ska i alla fall göra ett ryck inför julen för då blir vi många i år ska bli jätteroligt.
När man ser barnen fattar man att man själv blir äldre otroligt font kort på Sanna och lillkillen Max kommer med stormsteg.
Jag sitter o väntar på Leonard o Filippa vi ska å till Marieberg köpcenter o dom ska handla julklappar. Hoppas det inte är så mycket folk bara. Jag får väl sätta mig o vila för dom klarar sig ju själva.
Ha en trevlig dag.
Kramiz.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards