~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 27 november 2012

Mammas skurna pepparkakor

Av Cina - 27 november 2012 17:13

Ja som jag skrev igår så gjorde jag ju degen igår.

Och imorse kl 8 tog jag in den från altanen och delade den 

i 4 delar och rullade till tjocka korvar o la in i frysen.

Kl 11:30 började jag att baka dom då var degen så pass 

frusen så det gick bra att skära tunna tunna skivor.

Och klockan 14:00 var jag klar med det.

Det vart 217 st skurna pepparkakor 

KLICKBILD

 

Så nu har vi pepparkakor så vi klarar oss.

Det har regnat sedan jag klev upp imorse kl 7:00

Och det vräker ner och kallt som tusan just nu är det +-0

så inatt blir det halt som sjutton.


Ja imorgon är det dags att gå på date med Rita.

Någon har gissat rätt och andra vet tror jag.

Men ni får vänta tills imorgon kväll då jag kan berättar mera.

För er är det säkert inte alls så spännande men  för mig är det

mycket mycket spännande.


Nu önskar jag er en fortsatt fin tisdagskväll  


















 
 
Malin

Malin

27 november 2012 17:59

Vad duktig du är som bakar och står i hela tiden :) , hoppas "dejten" blir trevlig :D nyfiken på vad du skall göra !
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

27 november 2012 18:58

Så duktig du är och så fina pepparkakorna är.
Jag vet vad du ska göra i morgon så spännande att få se.
Ha en bra kväll min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Karin

27 november 2012 20:35

Mycke pepparkakor blev det...men julen varar in till påska!Något som är riktigt gott är ju ädelost o pepparkakor mmmmmm,ja det är inte så tokigt naturellt heller.
Får väl önska lycka till...blir säkert jättebra...väntar på bildbevis;)/kram i regnrusket

 
Ruth

Ruth

27 november 2012 22:16

Så fina pepparkakor och många blev det, men så lång tid att göra dem, säkert härliga i smaken. Det har börjat snöa runtomkring i landet, även hit skall det komma, så ljust det kommer att bli, jag längtar även om skotta är tungt. Har ingen aning om vad som skall ske med dig och Rita i morgon, men tids nog får jag reda på det hehe, jag är nyfiken i en strut.
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

28 november 2012 10:41

wow vad du har bakat :) du är duktig i köket
nu blir jag ännu mer nyfiken :) ha det trevligt nu med Rita och sedan måste du berätta vad allt handlar om
kramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards