~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under november 2012

Av Cina - 23 november 2012 09:38

Idag är det 1 år sedan Frans kom till Sari och Patrik

Tänk vad tiden gott fort.

KLICKBILDER

 

Taget den 23/11- 2011 när den lille flyttade in 


 

Idag 1 år senare, en lite glad spelevink.


Och vi alla runt omkring är så glada för denna lilla kille.

Allt flyter på precis som det ska.

Sari och Patrik gör ett enormt stort jobb.


Av Cina - 22 november 2012 16:36

Igår var vi o grattade Sanna som fyllde 6 år.

Tänk att hon redan är så stor.

Ja och hon går ju i Nollan som dom säger nu mera.

Är ju viktigt att man inte säger dagis, det heter ju faktiskt förskola säger hon då.

När vi åkte därifrån igår vid halv fem så var det +12 grader ut

det är ju inte klokt.


Idag har jag vart till min frissa igen och klippt mig

mycket mycket kort i nacken och på sidorna.

Ja de är klippta med maskin ;)

Finns hår kvar uppe på huvet o så en låååååång lugg.

Och jag är superduper nöjd, vart kanon bra.

Men så har jag ju en mycket bra frissa oxå.

Inget färgning eller slingning utan jag är

olika färger grå och det är min naturliga färg nu mera.


Mörkt,grått och mycket trist väder idag.

Mörkt hela dagen och nu spöregnar det ute.

Man blir fasiken sjuk av detta hemska väder.

Läste i tidiningen igår att det skall komma Rysskyla och Islandskyla.

Ja vi får väl se om det stämmer.


Imorgon skall jag baka hade jag tänkt.

Skall baka saffranskringlor sedan lussekatter men dom

bakar jag nästa vecka närmare onsdag för dom ska jag ge bort

just på onsdag.


Önskar er alla en fortsatt fin torsdagskväll  

Av Cina - 21 november 2012 09:30

  GRATTIS SANNA SOM IDAG FYLLER 6-ÅR  


 

Av Cina - 20 november 2012 15:22

Idag vid 10 så kom Sari och Frasse och hämtade mig.

Så vi var ut till Erikslunds Köpcentrum och knallade runt lite.

Har länge funderat på detta med levande ljus det är ju en

liten nackdel för mig då jag har tre katter och jag

är livrädd att de ska hoppa upp på bordet o bränna sig

eller att det ska ta eld i pälsen på dom.

Men så den där natten då jag inte kunde sova så

kom jag på att jag sett att det finns höga glas vaser som folk sätter

ljus i och så tänkte jag att de måste jag kolla efter.

Så sagt och gjort vi kolla de runt o jag hittade omgående en

billig hög glas vas.

KLICKBILDER

   

Och så här vart det, köpte lite snö som jag hällde i botten

och så ett snöra med röda hjärtan på.

Det vart så fin så ikväll ska jag tända detta när jag sitter vid tv

och fasiken om katterna rör detta.

Elvis han kan ju vara så finurlig så han kan stoppa ner tasse där.

Men då får man köpa något tunnt nät o sätta över för nu

vill jag kunna ha ljus tända.

Gillade ni detta????


Sedan gick vi lite på Lindex och KappAhl men näää tycker

inte att det finns det jag söker.....och vad söker jag då

ja ni jag tror inte jag vet det själv hahahahaaaaa.

Men denna glesa tröja fick följa med mig hem

 

Och så köpte jag ett vitt linne att ha under.

man kan ju INTE bara ha en bh under ;)

 

Det fick bli detta idag.

Svarta leggings det har så det köpte jag inte.

Hittade ett par jeans som var snygga men näää de

fick hänga kvar tills en annan dag.


Igår när vi var och handlade så hade de lutfisk 

och det var jag ju bara tvungen att köpa för

vi älskar lutfisk Håkan och jag.

Många vet jag tycker att det är äckligt.

Det smakar ju inte mycket av fisken det är ju

såsen och kryddorna som gör det.

Så nu vet ni vad vi skall äta till kvälls mat.


Önskar er alla en fortsatt fin tisdags eftermiddag och kväll  



Av Cina - 19 november 2012 16:32

Ja idag har vi vart och storhandlat och vart på apoteket.

Denna glögg fick följa med mig hem idag.

Jag gillar ju hallon och lakrits så jag tror att denna är god.

KLICKBILD

 

Någon som smakat den???

Gillar ju dessa godis bitar som är en döskalle 

precis som bilden på flaskan.

Den är ju alkoholfri visst man kan väl spetsa den 

men det gör inte jag utan dricker den varm som den är.


Igår kväll när jag skulle gå och lägga mig så fick

jag se att jag inga sovtabletter hade kvar och jag tänkte

shit nu blir det en vaken natt.

Och visst blev det de sista gången jag tittade

på klockan då var hon 03:10 och så vaknade jag 05:20

Är ju konstigt att när man vet att man inga tabletter har

då är det liksom kört att kunna sova.

Bara massa hjärnspöken som dyker upp i huvet

jag kan bara inte koppla av så är det.

Försökte men det gick inte alls.

Det var kallt och så var det varm så det rann om mig

sedan har man en kissemiss som ska ligga uppe på en.

Jaja jag fick några timmars som iallafall.

Så idag är jag verkligen trött men nu ska jag vara

vaken så länge jag orkar.


Fick lova att köpa mig ett par nya stövlar idag.

Mina tog in vatten underifrån och sedan spruckit i hela sömmen

Fast det var inga dyra utan 199:- är lagom för ett par tycker jag.

Så nu slipper jag bli våt om fötterna.

Kollade när vi kom hem så har hela sulan spruckit under hälen.

Så nu blir det soprummet nästa för dom.


Solsken idag men ingen vidare värme.

Imorse var det vitt på backen och taken av frost.

Och halt som tusan var det ute.


Önskar er alla en fortsatt fin måndagskväll  

 


Av Cina - 18 november 2012 12:14

I flera veckor har vi nu haft en hackspett i våran trädgård

och han hackar sönder vårat trollhassel träd den rackarn.

KLICKBILD

  

 Han håller ju även till ute på allmäningen.

Trodde att dessa fåglar bodde o höll till i skogen.

Tycker inte dom hör hemma i ett bostadsområde.

Visst han är jätte fin men jag vill tusan inte ha han

i trädgården.

Katterna blir som galna när de hör hans skrik och hans knackande.

Elvis hör han direkt o springer ut nu kan han ju inte få

tag på den för vi har ju nätat in altanen, men ändå.

Kommer min trollhassel att dö om den hackar sönder den det

är ju min undran.

Ska sätta ut lite CD-skivor så kanske den håller sig borta.


Idag en igenmulen grå, trist och regnig dag.

Lyset tänt sedan tidig morgon.

Känns som om det vore kväller redan.

Men men bara att gilla läget o hänga med.


Imorgon står det storhandling på agendan 

om vi nu känner oss något så när friska.

Idag blir en slapp dag, har i och för sig startat tvättmaskinen

men den reder sig ju själv tills den är klar.


Igår kollade jag på Så mycket bättre och jag tyckte MISS LI

var bäst i gårkväll, många tyckte Darin men näää tycker hans låtar

låter likadant vad han än sjunger men en mycket duktig kille är det.

Ja skall bli kul att se fortsättningen på detta.

Är ju första gången som jag följer detta program och är lite

överraskad att det var så bra.

Så nu har jag ett nytt favorit program.


Önskar er nu alla en fortsatt fin söndag  



Av Cina - 17 november 2012 17:40

Ja idag skulle vi vart till Köping för att gratta min

brors mellan pojke Fredrik som fyllde 21 år här i veckan.

Han kom hem och hälsade på från Stockholm där han bor.

Men vi var tvungna att tacka nej då jag inte mår bra och

Håkan heller inte mår så bra.

Vi hoppas att vi får ny orka och att man slipper denna värk.


Har inte hänt så mycket idag, är ju mörkt o trist 

väder ute så man får ha lyse på hela dagarna.


Ikväll skall jag kolla på "Så mycket bättre" och ikväll har

turen kommit till Magnus Uggla ska bli spännande o se och 

höra hur de andra tolkar hans låtar och vilka låtar dom tar.


Önskar er alla en fortsatt fin lördagskväll  


KLICKBILD

 

Lånad bild som ni kan se.

      

Av Cina - 16 november 2012 17:35

Usch vilken hemska dag det vart idag eller är.

Mår inte alls så bra som jag skulle vilja.

Kroppen värker o huvudvärken vill inte släppa.

Känner mig som 90 år i kroppen.

Håkan är heller inte pigg han äter nu penicillin.

Så jag tror att det blir att dra täcke över huvet tidigt idag.

En mörk dag har det vart ute oxå solen tittade

fram på förmiddagen men försvann nästan lika fort som den kom.

Önskar jag hade något roligt att skriva idag men näääää det

händer inte så mycket just nu i ens liv.

Men det blir bättre det vet jag o det ser jag fram mot.

Får bli detta korta inlägg idag.


Önskar er alla en fortsatt fin fredagskväll  

 


Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards