~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 20 januari 2013

Av Cina - 20 januari 2013 13:28

I fredags när vi var och handlade så skulle jag köpa frukt.

Och helst apelsiner eller clementiner.

Men så hittade jag lite konstiga clementiner i mitt tycke.

Såg sååååååå sura ut så köpte bara några stycken.

Sedan när vi skulle smaka dom i fredagskväll så var dom super super goda.

Det är en blandning av just apelsin/clementin kommer från Israel.

Står jaffa på dom.

Så idag var jag tvungen att åka ut till Maxi och köpa en stor påse.

Och tänk att det fanns massor i fredags men en halv låda idag.

Åtgången är/var stor.

Denna frukt heter SUNTINA och ser ut så här

hoppas ni hittar den och att ni vill testa den.

Tror inte ni blir missnöjda.

KLICKBILD

 

Kostar 18:90 kg och frukt är ett måste för mig på

kvällarna när jag kollar på tv.

Bättre än godis tycker jag iallafall


*******************************************


FAKTA om denna frukt =

Suntina

Suntinas är runda med djuporange skal och mycket saftigt, mjukt fruktkött med mycket sötma.

Frukterna är för det mesta kärnfria.

Ursprungsformen heter Nova och uppkom 1942 samt presenterades på marknaden 1964.

Suntina kallas Clemenvilla i Spanien.

****************************************



Nu skall man ju passa sig för fruktsaft när man är diabetiker.

Nu är jag bara tablett behandlad och mitt socker ligger hur fint som helst.

Sjunker ner till 2 ibland men då är det bara att ta en kaka eller två

så är det uppe igen.

Tror faktiskt att min diabetes är borta.

För jag har testat att vara utan "sockerpiller" i flera veckor.

Och sockret ligger hur bra som helst.

Jaja det var bara en parentes.

En mycket behaglig vinterdag med -1 grad just nu.

Lite skillnad mot igår.

Solen skiner och massor med folk ute på olika aktiviteter.

Visst var det mycket mat på tallrikarna igår.

KARIN jag åt inte upp som du förstår ;)

Men mycket gott var det.

Dit återvänder vi så gärna.

Önskar er alla en fortsatt fin söndag  

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards