~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 30 januari 2013

Av Cina - 30 januari 2013 15:51

I flera dagar har vi sett en hare skutta omkring på våran

baksida på allmänningen.

Och idag vid 10 tiden kom den  igen.

Så såg jag hur den börja krafsa med frambenen i snön

så jag trodde den skulle göra sina behov.

Tänkte inte mer på det så efter ett tag så kollade ja ut o då

ligger den stackarn i snön.

KLICKBILDER

   

Skatorna börja flyga som torpder runt den stackarn.

Då tänkte jag att haren är nog sjuk eller död.

Har sprungit o kolla på han hela dagen.

Och vi försökte att skrämma han men nääää

han reagera ej bara öronen som rörde sig till att börja med.

Sedan rörde han inte dom heller.

Ringde till kvartersvärden som lovade komma men när det drog ut på tiden

så tog jag på mig o pulsade ut i snön.

Och jag kommer fram till han o tycker han ser död ut för han har en grå

hinna för ögonen så jag vänder mig om och ska gå och invänta våran

kvartersvärd och när jag väder mig om så reser haren på sig och skuttar iväg.

Då går jag tillbaks för att kolla om han grävt sig ner till marken men näää

han låg uppe på snön.

Jag var så orolig att den var skadad men det vart ett bra slut på denna historia oxå.

Men hur kan man ligga blick stilla från 10 till 15:45.


Jaja nu är jag glad att han ej var sjuk.

PS: Bra att Dollan och Rimon tog sitt pick o pack o drog igår från Farmen.


Önskar er alla en fortsatt fin onsdagskväll  

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards