~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under april 2013

Av Cina - 22 april 2013 12:45

 

Idag får ni denna bild som ni kan titta o begrunda......


Ja nu har då dagen kommit då det är Stor Seans med Pehr Trollsveden.

Ikväll kl 18:00 det ska bli spännande att se vad han har att förmedla.

Jag är laddad till tusen då jag var på våran medium utvecklings cirkel igår.

Där hände det saker igår vill jag lova, men inget jag tänker berätta om i bloggen.


Bloggar tidigt idag då vi snart skall ta och ge oss iväg mot Kolbäck.

Där jag har lånat en lokal.

Vi måste fixa en del saker innan så därför blir det lite tidigt.


Ingen sol idag lite kyligt är det oxå.

Tog fram vårjacka helgen men tror nog att jag får

ta på tjockjackan idag igen.

För hur det är så är man frusen ikväll när man ska hem.


Önskar er alla en fin eftermiddag och kväll för det tänker jag ha.  





Av Cina - 21 april 2013 22:06

 

Denna bild passar bra idag!


Idag på dagen har vi vart ute och handlat tills imorgon.

Sedan åt vi mat på IKEA.

Och nu ikväll har jag vart på mediala cirkeln.

Så nu har jag verkligen huvudvärk och måste

varva ner innan jag ska sova.

Tror att jag kommer somna med ett leende på mina läppar.

Detta får bli mitt inlägg idag.

Lite kort men orkar inte skriva just nu.


Önskar er alla en fortsatt f in söndagskväll  

Av Cina - 20 april 2013 17:13

 

Idag får ni titta på denna färgsprakande bild......


Åhhhhhh idag är det VÅR hurra, hurra, hurraaaaaaa va jag är glad.

Man blir så glad när solen skiner.

Och VÅR blommorna börjar titta upp.

KLICKBILDER

    

Titta så vackert det är, dessa sitter i min rabatt.


Imorse började jag baka kakor som vi ska ha till fikat

på måndagkväll det vart bregottkakor.

 

Vart 120 stycken ja de går ju inte åt utan lite åker i frysen.

Vi ska ju ha smörgås oxå men en kaka till efterrätt om man kan säga så.

Efter att jag bakat så fick jag ett ryck och började städa och tvätta mattor

så nu är det fritt från damm o katthår någon dag iallafall.


Imorgon skall Monica och jag ut o handla lite grejer.

Så vi slipper göra det på måndag.


Detta att få igång nya mobilen var ju inte det lättaste kan man ju säga.

Men jag har skaffat hjälp så den kommer nog igång så småningom.

Har ett litet problem med datorn som måste lösas först.

Den vill inte uppdatera iTunes så min granne ska fixa det till mig.

Han klurar just nu på vad felet kan vara, för han var här på förmiddagen.

Jag har ju en fungerande mobil så det är ingen panik med den andra.

Fast jag kan tycka att det vore roligt att få igång den.


Önskar er alla en fortsatt fin lördagkväll  




Av Cina - 19 april 2013 18:35

 

Idag får ni denna bild.......


På eftermiddagen åkte vi till Köping för

att hälsa på Lilla Maja.

Vi hade köpt en Vår och Sommar present till henne.

Så idag fick hon sin egna "PADDA" en IPAD med andra ord

eller surfplatta, ja kärt barn har många namn.

Hon blev ju glad och nu har hon så hon kan se film och lägga pussel.

Så nu får föräldrarna ha sina mobiler ifred.

KLICKBILDER

     

Jag hade även köpt med mig salta pinnar och dom gick åt kan jag säga.

Ni som undrar vad en "PADDA" är så ser den ut så här.

   

Är ju som en platta fast en dator kan man säga.

Eller jag vet inte, jag är inte så insatt i detta med "paddor"


Sedan lovade jag visa mina orkidéer jag köpte igår.

   

Så här ser dom ut, fina tyckte jag.


Visar även denna som snart skall till och blomma.

   

Roligt när man får som att blomma om tycker jag.

Det är 3 st nya grenar som det är fullt med knopp på.


Ja och idag har det regnat mest hela dagen.

Fick min nya mobil idag men den är inte igång satt ännu.

Men det kommer den att bli bara jag får tid att fixa den.

Imorgon skall jag baka lite till seansen på måndagkväll.


Nu får vi snart sätta på oss dansskorna och ta en rumba.

Ska bli spännande att se vem som åker ut idag.


Nu önskar jag er alla en fortsatt fin fredagskväll  


Av Cina - 18 april 2013 17:11

Idag får ni titta på denna lilla kattunge.....söt eller hur!!!


Imorse for vi ut en sväng i regnet för det verkligen öste ner.

Och har så gjort ända till klockan var halv tre.

Solen och blåsten kom som ett brev på posten.

Uträttade lite ärenden idag och så var Håkan på

fotvården, och då passade jag på att åka ut med Sari och barnen

till Erikslund.

Var in på Zizzi och kollade lite fytusan så mycket fina kläder dom har.

De har lite rea men det var ingen som föll mig i smaken idag.

Köpte mig två orkidéer på city gross 60:- st ska fota dom imorgon så 

ska ni få se dom.

Var verkligen jättefina tyckte jag.

Hoppas att dom överlever bara, ja det va sådana som inte är svåra att sköta.

Köpte även med mig lite thaimat hem.

Så det har vi ätit nu det var gott inte starkt alls.

Vågar inte ta stark mat nu när magen har vart dum.


Nu önskar jag er alla en fortsatt fin torsdagskväll  




Av Cina - 17 april 2013 18:14

 

Ni får kolla in denna jordgubbsflicka, det tar j ett tag till innan vi får våra svenska gubbar.


Idag höll man på att blåsa bort i stormen, det var ju inte kallt 

men heller inte varmt.


Ja vad har jag då att skriva om idag tro.

Igentligen inget för här händer det inte så mycket

just nu.

Fixat lite mat vart stuvade makaroner och hemma gjorda köttbullar.

Jag åt två köttbullar o pytte lite makaroner.

Smakade inget vidare gott idag med mat.


Imorgon skall Håkan till fotvården men först

ska vi tvätta bilen för fytusan så skitig den är.

Vi måste även byta till sommardäcken men det måste

han få hjälp med så han får väl åka till sin mekaniker.


Jaja bara bladder nu så jag önskar er alla en fin onsdagskväll  

Av Cina - 16 april 2013 17:12

 

Idag får ni titta på denna bild......


Det känns mycket bättre idag, magen är nästan ok

har fått i mig lite mat.

Fast tråkigt väder är det ju men det är ju inget nytt.

Läste just att vintern slår till igen o jag vet inte  vad jag ska

säga o tycka om det men jag struntar i vädret just nu.

Imorse när jag steg upp så var det en tjock dimma ute

den lättade dock under dagen men nu är den här igen.


Ikväll blir det att kolla på Biggest Loser igen.

Fysjutton vad jag tycker dom är duktiga.

Spännande och se hur det går för dom i fortsättningen.


Ja jag har inte så mycket mer att skriva om idag.


Önskar er alla en fortsatt fin tisdagskväll  

Av Cina - 15 april 2013 16:32

 

Ja denna bild får ni titta på idag.......


Fyfasiken vilken lång och sjukt tråkig dag det vart idag.

Regn av o till och inte en strimma av sol.

Jag är så urtrött o less på detta väder så jag tror jag

får ett frispel snart.

Nääää nu vill jag bort, bort, bort från detta.

Tur att man har lite att se fram emot.

Magen är bättre idag men inte bra ännu men imorgon

så är det nog ok igen.

Måste vara bra till helgen för på söndag skall vi

gå ut och äta och handla hem saker till måndagkväll.

Så på måndag är det seans, den 30 april dags för tatuering,

sedan den 6 maj är det åter en dag i tatuerings stolen.

Håkan har tid den 4 maj.

Sedan är det snart Pingst och annandag pingst (finns den kvar)

ja strunt det samma den infaller iallafall den 20 maj och då

är det dags för kryssning för Karin A och mig.

Det ska bli så roligt att få komma ut på en tripp för nu var

det mycket länge sedan.

Ja just den 27 april har Sari sin 40-årsfest oxå.

Vi ska väl gå en stund på eftermiddagen.

Men kvällen lämnar vi åt dom unga hahahaaaaa.


Ja inlägget började ganska så svart men vart ju lite glatt

mot slutet, men summan av dagen grå, lång och mycket trist.

Ber om ursäkt att det var ett negativt inlägg idag.


Önskar er alla en fortsatt fin måndags eftermiddag/kväll  





Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards