~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 25 december 2013

Skönt att denna jul är över nu.......

Av Cina - 25 december 2013 18:13

 

Idag får ni ta del av denna enormt vackra bild ju mer du tittar ju mer ser du :)


Ja va skönt att denna jul är över för denna gång.

Vi hade iallafall en trevlig eftermiddag hos Patrik o Sari och barnen.

Åt lite mat kollade på Kalle Anka och barnen väntade på tomten.

Klockan 17:00 skulle tomten komma o det var många långa timmar

för barnen, Frasse stog i fönstret och ropa "omten"

KLICKBILDER

 

Här sitter dom och väntar på tomten.

 

Och här har han äntligen kommit.

Trodde nog att Frasse skulle vara rädd men det var han inte.

Han ser lite skraj ut där han sitter i tomtens knä.

Håkan och jag kom hem 19 då var det skönt att komma hem.

Sari skulle ju jobba natt.


Idag har jag då inte gjort något vettigt.

La mig i ett varmt bad på fm för jag frös, hade ont i halsen o huvudvärk.

Sedan la jag mig på soffan nu på em en liten stund det var skönt.


*****************************************


Jag fick en bok av Håkan i julklapp.

 

Fick en bok av Håkan i julklapp.

Den här boken är signerad av författaren själv. 

Elsa är sju år och annorlunda.

Mormor är sjuttiosju år och galen.

Stå-naken-på-balkongen-och-skjuta-med-paintballgevär-på-män-som-vill-prata-om-Jesus-galen. 

Men hon är också Elsas bästa, och enda, vän. 
Så när Elsa strax innan mormor dör får en serie brev, där mormor ber människor hon gjort illa om ursäkt,

blir det början på det största äventyret.

Det leder till en trappuppgång fylld av fyllon, monster, kamphundar och helt vanliga kärringar, men också sanningen om en mormor olik alla andra. 
Min mormor hälsar och säger förlåt berättas med lika stort hjärta som komisk träffsäkerhet.

Om livet, döden och en av de viktigaste mänskliga rättigheter som finns:

Rätten att få vara annorlunda.

 

**************************************

 

Tog ett foto idag på min hyacint den har så himla fin färg

 

Lila är fint på blommor ;)

 

Önskar er En God Fortsättning På Julen  


 
 
Musikduon Vi Två

Musikduon Vi Två

25 december 2013 18:32

God fortsättning på julen..
Kram
Vi Två = Mats o Berith

http://www.vitva.se

 
Ruth

Ruth

25 december 2013 21:53

Inte är julen slut ännu, den har ju bara börjat :-) julaftonen är bara starten. Som det sjungs i sången ”Julen varar helt till påska”, men inte så länge för mig.
Gårdagen var barnens stora dag, men nog var det mysigt för vuxna också, en riktig familjehögtid (även om vi var själva). Fina foton på barnens stora dag.
Hyacinter är julens dofter, mina 2 är dem usligaste jag har haft någon gång, började blomma i dag, men så små och ynkliga.
Önskar dig mysiga dagar framöver.
Julkramar !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Karin

25 december 2013 21:58

Jaha då var det kväll igen o juldagen lider mot sitt slut.Var på midnattsmässa igår kväll,vilken besvikelse.Två kyrkvärdar läste evangeliet o prästen nån egen skriven text.Stilla natt o Tusenljuleljus sjöngs av "oss".Delar av en kör sjöng tre carrols.Jag o mina kompisar som var med var såå besvikna.Vi gick ju dit för att höra julpsalmerna.Nej inte för att jag är religiös och kyrkobesöken från min sida har varit endast på begravningar men när jag väl går dit vill jag känna igen mej.Inte ens nattvarden var som förr...nu har jag inte tagit den sedan jag konfirmerades.Dom fick en bit oblat i handen av kyrkvärden o fick doppa den i kalken som prästen höll i ute i kyrkgången.Jaja nu vet jag att ditt ska jag inte gå fler gånger.
Ha en fortsatt lugn o bra helg/kram

 
Lillis

Lillis

26 december 2013 06:58

Enormt vacker bild.
God fortsättning på julen.
Förstår att ni hade en bra julafton hos Sari och Patrik och barnen.
Boken låter jättebra.
Tycker oxå att det är skönt att julen är över
Ha en bra dag vännen. Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

26 december 2013 11:29

låter som en fin julafton :) den boken verkar vara bra, alla ska ha rätt att vara som de är, det har jag alltid tyckt
en god fortsättning till dig också
kramar vännen <3

http://kinaguld.blogg.se

 
ansepanse

ansepanse

26 december 2013 15:20

Sv: någon sol fick vi inte men väl uppehåll :) det kändes bra efter så många dagars regnande
en fortsatt fin dag till dig vännen
kramen <3

http://kinaguld.blogg.se

 
Malin

Malin

27 december 2013 13:39

Jätte fina bilder, förstår att timmarna var långa fram tills tomten skulle komma :) hehe!
Boken låter bra.
Jätte fin färg på hyacinten :)
kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards