~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under februari 2014

Av Cina - 20 februari 2014 18:02

 

Ja nu är denna kryssning över.

Här är en bild från bildäck där det var dans från 18:00 till 24:00

här spelade Micke Ahlgrens och Streaplers. och medan de spelade så låg vi i hamnen i Stockholm.

På grund utav säkerhetsskäl då det var dans just på bildäck.

Efter det var slut så började det i Etage och där spelade Sannex och Casanovas.

Och i Cafe spelade Delens.

Jag kan ju säga som så att folk det var helt fullbokat på båten.

Tror nog att jag har inte åkt när det vart så här mycket folk.

Vi bodde på våning 10 så det var ju skönt att slippa höra massa

folk springa över allt.

 01:30 var det sängdags för oss o så sov vi ganska så länge 

ända till 8:40 då var det frukost.

Ja vi har ätit gott och haft en trevlig kryssning.

Även tittat på fulla gamla fulla människor herre gud säger jag bara

vad dom kan dra i sig vin, öl och sprit.

Äldre är nästan värre än ungdomarna fy tusan säger jag.

   


Igår när jag kom hem så hade jag väldigt ont i mina fötter

åkte hem i ballerina skor, det var ingen snö då ;)


Innan vi åkte i tisdags så var Karin o jag ut till Erikslund

fick för mig att jag ville ha en jacka som fanns där och hon hade

fått för sig att hon skulle ha en jacka hon provade på onsdagen 

när hon o jag var där.

Jacka jag skulle ha var slut naturligtvis.

Men Karin fick tag i sin.

Men vi kollade runt lite och då hittade jag denna skinnjacka

Och den stog det nog Carina på.

Den passade exat till mina skinnbrallor.

KLICKBILD

 

Brallorna har samma vågiga detalj 

som jackan har på sidorna.


Ja nu har jag inte så mycket mer att berätta.


Önskar er alla en fortsatt fin torsdagskväll  



Av Cina - 17 februari 2014 17:29

 

Jaha ja imorgon är det dags att åka på dansbandsgala med just Cinderella.

Skall verkligen bli roligt att få komma iväg en sväng ut på havet.

Det sägs att det är fullbokat såååå då är det mycket dansfolk ombord.

Vi kommer att lyssna/dansa till

Micke Ahlgrens

Casanovas

Sannex

Streaplers.

Inte illa så många bra band.

Ja ni får väl en berättelse när jag kommer åter på onsdagkväll.  


Ha en fin måndagskväll  

Av Cina - 16 februari 2014 15:51

 

  GRATTIS GULDGOSSAR  

herregud detta får man ju snart hjärtinfarkt av.

Fytusan när Nelson tappade skidan då tänkte jag nu är det KÖRT.

Men gösses vi tar ett OS-GULD idag oxå.

Vilket skidgäng vi har och naturligtvis ett bra team runt dom.

Dom får man inte glömma.

BRA JOBBAT.


Ja som vanligt så satt jag och virkade när skidstafetten var.

Och nu har jag slut på garnet till farmstycket.

Fortsatte på bakstycket då jag har lite garn kvar till det.

Sedan får jag hämta mer garn på torsdag.

KLICKBILDER

 

Så här ser det ut idag det tar sig dag för dag.


Nu satt jag och kollade mitt nästa projekt och

jag ska virka denna klänning efter denna tunika.

 

Dålig bild jag vet....men fotat från datorn

då blir det randigt o konstigt.

Men hoppas ni kan se ändå.

Kan ju bli klar till nästa sommar om  inte annat.

I vår/sommar blir det ju hur mycket virkat/stickat

och varför köpa när man kan göra själv.

Det tar lite längre tid men så mycket roligare

när man gjort det själv.


Ikväll blir att kolla på Farmen det ser jag fram emot.


Önskar er alla en fortsatt fin söndags em/kväll  

Av Cina - 15 februari 2014 17:17

 

wow säger jag vilket lopp hon gör KALLA helt sannslöst

Alla fyra var duktiga men KALLA var ett strå vassare.

Det var en riktig rysare usch vad jag stampade och skrek.

GRATTIS BRUDAR TILL GULDET  


Nu laddar vi för herrarna imorgon och hoppas på medalj.


Ha en fin kväll  

Av Cina - 14 februari 2014 17:05

 

Önskar er en fortsatt fin ALLA HJÄRTANS DAG


Inte för jag har känt av att det är det över huvudtaget.

Är väl i princip inget att fira tycker jag.


Ja idag fick vi SILVER o BRONS igen det går bra nu

för våra skidåkare.

När loppen går så tar jag min virkning o så sätter jag mig o kollar

och då kommer man en liten bit i taget.

KLICKBILD

 

Nu är snart bak och framstycket lika långa fast det är en bra

bit kvar till intagningen för ärmhålet.

Måste iväg och hämta ut garn oxå.

Men det får bli när jag kommer hem från kryssningen.

Har ett nystan till varje kvar så det räcker över helgen.

Sedan på måndag är det stängt på garn affären.

Såg att hon hade garnrea oxå så det ska bli spännande o se

vad hon har kvar när jag kommer dit.


Kallt idag och ingen sol i sikte var det heller.


Nu önskar jag er en fortsatt fin fredagskväll  

Av Cina - 13 februari 2014 16:41

 

Idag får ni titta på denna underbara bild och snart så är vi där.........


Usch nu har det vart jobbigt med alla sjukdomar runt om kring i familjen.

Nu tycker jag att det räcker med det.

Syrran har vart sjuk sedan jul och så har hon jobbat o så har hon blivit sjuk igen.

Idag har hon blivit opererad i huvudet/tinningen.

Hon har en inflammerad blodåder som går från örat

upp till hjärnan o idag har man tagit något prov på det.

För att se vart ifrån inflammationen kommer.


Natten mellan 3 - 4 februari fick min brors fru en STROKE

och vart försvagad vänster ben o arm/hand.

Hon hade tur i oturen iallafall.


 
   MAN SKA VARA RÄDDA OM VARANDRA    
 


Så nu tycker jag att det räcker och blir över med skit.


Inget roligt väder är det heller regn o hagel om vart annat idag.

Mörkt så man har haft lyse på hela dagen.

Har inte virkat ett endaste varv idag har lite ont i min ena arm

så jag vilar den ett par dagar till.

Kollade iallafall på skidor idag och vi fick ett SILVER till.

Nu hoppas vi på att den kommer en GULD oxå.


Önskar er alla en fortsatt fin torsdagskväll  



Av Cina - 12 februari 2014 16:46

 

Idag får ni denna bild att titta på.


Idag har Karin A. och jag slagit ihjäl några timmar

ute på Erikslunds köpcenter.

Vi var där ute tills som öppnade och jag kom sedan hem halv 2

Så vi har haft en trevlig dag med thaimat och shoping

ja nu shoppade inte jag några kläder utan jag handlade mat på grossen.

Karin däremot fick sig ett par snygga byxor o en snygg top och en sjal.

TACK FÖR MATEN KARIN och en TREVLIG DAG.


Ja på tisdag då ska vi åka på dansbandskryssning o det

ser jag fram emot ska bli såååå roligt.

Men värst med fötterna vad man ska ha på dom utan att få ont.

Fast det reder sig kanske på något sätt.


Igårkväll satt jag o kollade runt på hotel i Stockholm

till PRIDE FESTIVALEN och jag hittade till slut ett.

Så nu har jag beställ det.

Så här ser rummet ut som vi ska bo i.

KLICKBILD

 

Ser trevligt och mysigt ut tycker jag.

Billigt var det oxå fast det ligger mitt i stan

närmare bestämt på Kungsgatan.

Ja det är lite som vi har att se fram mot.

Sedan blire ju Side Turkiet hääääärligt.


Nääää nu ska jag sluta svamla massa goja.


Önskar er alla en fortsatt fin onsdagskväll  


Av Cina - 11 februari 2014 16:47

 

Idag får ni denna bild som jag gjort i min mobil.

Fast det är mina snödroppar som jag har i rabatten såååååå härligt.


Nu är jag helt slut av att ha kolla på skidor hela dagen.

Usch det var en riktigt rysare fysjutton säger jag bara.

Roligt att vi tog ett silver o ett brons i dag.

Satt med detta o kollade.

KLICKBILDER

 

Det går sakta framåt men som jag tidigare sagt så

har jag inte så bråttom.


På förmiddagen så fick jag för mig att baka mandelkubb

 

Tycker det är svårt att baka just mandelkubb.

Jag vill ju inte ha stenhårda utan lagom mjuka.

Och jag tror dessa vart riktigt bra.

Men idag bakade jag på riktigt smör.

Om det nu gör någon skillnad det vet jag inte.


Idag har vi faktiskt haft lite sol tänk så ljust o fint det blir

när den vill titta fram.


Nu önskar jag er en fortsatt fin tisdagskväll  

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards