~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 12 februari 2016

Av Cina - 12 februari 2016 16:53

Ja idag var det så himla tråkigt väder, det har små snöat

mest hela dagen men inget som lägger sig som tur är.

Bakade två rulltårtor med hemmagjord jordgubbssylt i

som vi ska ha till fikat på söndagens cirkel.

KLICKBILDER

 

Här ligger dom och väntar på att bli uppätna.

Men just nu ligger dom i kylen.

Och medan jag ändå höll på så kastade jag ihop en deg

hade tänkt att det skulle bli baguetter, men det vart 

inte det utan det var  något annat.

Skulle ju bli matbröd och det vart det utseendet har ingen betydelse

i detta fall huvudsaken att de smakar bra.

 

Tog en himla tid att göra dom bara.

Först jäsa 1,5 tim och sedan bakas ut och

ytterligare jäsning 40 min och sedan gräddas

i typ 20 min men som sagt nu är det klart.

Och jag tänker ta helg redan nu.

Tar nog fram stickningen och sätter

mig skönt med fötterna på en stol och

vevar runt ett tag med stickorna.


Önskar Er alla en fortsatt fin fredagskväll   



Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards