~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under maj 2012

Av Cina - 31 maj 2012 17:29

Ja idag tog jag och gjorde en annan variant av cupcakes.

Lite större och med annan frosting och så färgade jag det.

KLICKBILDER

Vart tre olika garneringar jaja de duger.


   

Olika färger på bilderna ser jag nu men frostingen är blåturkos.

Gjord på mascarpone ost m.m

Ja detta är nog det enda jag gjort idag.

Tråkigt väder med regn och kallt som attan.

Men jag har ju lagat mat oxå, idag vart det färsk torkfile som jag stekte

och färsk potatis och remuladsås.

Smakade riktigt bra.


Fytusan vad jag är glad att Karin A och jag har en resa

att se fram emot för vart är sommaren tro....

Jaja man får väl vänta och se om den kommer.


Kan tala om att den röda änglatrumpeten inte vart min.

Den låg ute på tradera och den gick för 285:-

Det är ju lite häfftigt för ett skott tycker jag.

Jag var med upp till 250:-

Jaja den går att skicka efter för 135:-


Nu önskar jag er alla en fortsatt fin torsdag  

Av Cina - 30 maj 2012 14:07

Idag fick jag för mig att göra ett prov 

på att baka cupcakes.

Har aldrig gjort det tidigare så gjorde bara några.

KLICKBILDER

Vart lite för lite frosting men annars är jag nöjd.

Så nu vet jag ju hur ja ska göra.

Ska smaka sedan till kaffe när min vän Karin A. kommer.


Igårkväll fick jag för mig att fota mina azaleor.

Det går ju så fort med dom.

Blommar ju inte så länge.

     

Fina färger som lyser upp på baksidan.


Min trollhassel har vuxit mycket.

Mysigt träd tycker jag.


Ett av kastanjeträden på våran baksida.

Tycker de är så fint när det blommar.

Ser ut som vita granar som står rakt upp.


Annars en kall dag solen kommer o går.

Men håller sig mest bakom molnen tyvärr.



Idag har jag lagt ett bud på ett skott av denna Änglatrumpet

 

Helt enorm vacker tycker jag.

Jag vet att den är giftig från topp till tå.

Men jag har den utanför altanen så varken katterna eller barnbarnen kommer

åt den, jag har haft änglatrumpeter tidigare.

Jag bara älskar dom.


Önskar alla en fortsatt fin onsdag  

Av Cina - 29 maj 2012 17:21

Imorse var det kallt men sedan kom solen och det

vart ju skönt där det var lä.

Vi var ut en sväng på Hälla sedan till Grossen 

och sedan en sväng på HM.

Där hittade jag detta till lilla tuffingen Frans

KLICKBILDER.

Tror han blir riktigt cool i detta och hatten.

Hängslena ska ju hänga ner vid sidorna som

de stora tuffa grabbarna har ;)

Ska fota han när han har det på sig sedan.


Idag kom min änglatrumpet som jag skickade efter här om dagen.

En lite krake 20 cm men den tar sig nog får jag hoppas.

Den är nu nersatt i kruka och jord.


Annars har det inte hänt så mycket här hos mig.

Mina ben är mycket bättre så det håller nog på att gå tillbaks om jag har tur.


Ni som undrade om Sanna ska få en ny hamster så är svaret NEJ

vi ligger lite lågt med det just nu.

Är ju sommar och dom ska vara i husvagnen.


För er som kollat på Familjen Annorlunda och kommer ihåg

Peter och Mirka Norrström som har 11 barn.

Så kan jag skvallra att nu är det nr 12 på gång ;)

Den sista är född i december.

Bara att säga GRATTIS till dom.


Måste bara visa denna innan jag slutar.

Antar att Patrik köpt denna efter som EM börjar snart.

 

Näää nu önskar jag er alla en fin tisdagskväll  
     



Av Cina - 28 maj 2012 14:06

Usch idag var det inget vidare skönt väder ute.

I skrivande stund så är det +10,9 grader blåst och regn.

Inte alls så kul jag fryser som tusan.

Man är ju van nu att det vart varmt och skönt ett tag.

Tänk så bortskämd man blir.
Jag hann klippa gräsmattan innan regnet. 


Igår kom Patrik, Sari, Sanna och Lilla Frans.

Fick denna underbart fina blomma av Patrik.

KLICKBILDER

Så stor och fin.  

TUSEN TACK.


Jag hade köpt en "tuffa viktor" keps till Frans

Han ser för cool ut.


Så här mysigt kan det vara ute i gräset.

Sari som tagit bilden.  


Sanna vill inte vara med på foton.

Så då blir det bara så här tillgjort ;)

Hennes lilla Majken dog igår (hamstern)

Hon var lite ledsen sen sa hon så här

"Nu är Majken i hamsterhimlen  och leker

med det andra hamstrarna"

Klokt sagt tycker jag.



Angående min knölros så  går det inte att göra något åt det.

Man kan äta cortison men näääää tack det vill jag inte

göra igen är glad om jag slipper cortisonet.

Jag har legat på infektion för detta för massa år sedan

men det gjorde inget då heller.

Bara konstatera att det var knölros.

Så det får läka ut av sig självt.


Idag blir det köttfärslimpa med krossad ananas i.

Potatis, gräddsås, lingon och gurka naturligtvis.


Skall baka cupcakes i vecka få se hur det går då.

Bra hoppas jag, har aldrig testat men någon gång ska bli den första.

Naturligtvis ska det vara massa frosting på dom ;)


Nu önskar jag alla en fortsatt bra måndag  

Av Cina - 27 maj 2012 15:17

Ja då var det dags igen för denna jävla knölros att blomma igen.

KLICKBILD

Detta gör jävligt ont kan jag säga.

Kliar inte bara en jävla värk.

Bränner och är varmt och mycket hårt.

Detta kommer ju lite då o då det ligger latent i min kropp.

Nu tar det 3-6 veckor innan detta är  bort.

Jaja det är bara att vänta.


Som ni alla vet så var jag i Ullared igår och jag

kan inte skriva allt som jag köpte.

Men lite fynd gjorde jag.

En vår/höst jacka till mig för 99:-

Billigt tycker jag.

Min väska gick sönder när jag var där.

Så då var det väl tur att jag hade köpt en ny.

Fast en liten.

Kostade inte så mycket 49:90

 



Önskar alla en fortsatt fin MORSDAG.  




Av Cina - 26 maj 2012 22:45

Blir ett kort inlägg för nu är jag såååå trött.

Vart vaken sedan 02:15 i natt så gissa om det ska bli

skönt att lägga sig.

Man har ju åk 85 mil idag ;)

Önskar er alla en godnatt  

Av Cina - 26 maj 2012 02:41

Uppe redan tänker ni men idag bär det av till


 


Önskar alla en fin PINGSTAFTON.



Själv tillbringar jag dagen på Ullared.


Ha en fin dag  

Av Cina - 25 maj 2012 16:26

Ja inatt kl 4:00 ska jag vara i Köping hos min bror.

Så det gäller att lägga sig i tid så man orkar upp.

Men Let´s Dance ska jag se iallafall fram till 21:30.

Hans familj och jag ska åka ner till Ullared över dagen imorgon.

Och jag vet att jag sagt att jag ALDRIG mer ska åka dit

men nu hänger jag på dom.

Så får se om jag gör ett inlägg när jag kommer hem igen.

Någon rad ska det väl kunna bli.


Sommar sommar sommar idag var det väldigt varmt ute.

Men jag klagar inte för min kropp mår såååå bra.


Tänkte visa lite bilder som jag tog imorse.

KLICKBILDER

 

Trädet jag köpte för någon vecka sedan börjar lysa i rosa.



Vinrankan kommer men inte så mycket mer.

Får nog köpa en ny till nästa år.



Björnbären de växer så det knakar

snart vet jag inte hur jag ska gå tillväga med dom.



Gizmo är en utslagen katt idag.

Men dom har det gott på altanen vi har fläckten på till dom.

Sedan kan dom ju gå in om dom vill. 


Önskar er alla en fin fredagskväll  


Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards