~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under december 2009

Av Cina - 31 december 2009 18:48

Har vart med min älskade bror på akuten nästan hela dagen idag.

Kom hem vid 15:30.

Han är utom fara och det är skönt. Han hade fått ett RIKTIGT LÅNGTVARIGT GALLSTENSANFALL.......fytusan såååå ont han hade.

Och där står man och ser på och kan inget göra....

Inte roligt.

Han kallsvettades och nästan klättrade på väggarna man

riktigt såg smärtan i hans ögon.

Men DR undersökte honom och han fick 2 stora sprutor

Voltaren i skinkan och sedan var det ju bara att vänta o se vad proverna

sa och om Voltarenen skulle hjälpa.

Och det hjälpte smärtan avtog mer o mer.

Men han var ju klart helt öm i magen o mellangärdet efteråt.

Nu får man hoppas att han inte får tillbaks det igen.


Ja sedan när jag gick in på akuten så stångde jag av min mobil.

Skulle sedan ringa ett samtal och då går inte mobilen.

Brorsan trodde batteri av slut men jag hade ju laddat den inatt som var.

Kommer hem och sätter i laddaren då står det att detta batteri går ej att ladda. Du måste ha Sony Ericsson batteri.
Och jag har ju orginal batteri.

Sedan finns det ingen teckning alls på mobilen.

Går ej att ringa till den ej heller ta emot eller skicka sms.

Och jag vet ej vad som är fel.

Kan inte fatta hur det bara kan bli så här.

Jaja jag får väl lämna in den så se vad de kan hitta på.


Nu har vi iallafall ätit kalkon jag fick steka den i stekgryta istället

för i ugnen men det vart mycket gott.

Stoppade in lite godsaker i den....=))

Nu är man mätt o belåten.


 ÖNSKAR JAG ALLA MINA

 BLOGGVÄNNER OCH LÄSARE.

 

GOTT SLUT PÅ 2009 & GOTT NYTT 2010.

 

LITE ATT LE ÅT!!!!!





Av Cina - 30 december 2009 16:06

Usch vad det var kallt idag -18,7 grader imorse.

Jag vet att de finns dom som har det kallare.

Men jag tycker detta räcker för mig iallafall.

Kommer nog bli ett sådant där kallt NYÅR i år.

Men det gör inget för jag ska vara hemma o inne i stugvärmen.

*********

Idag tog jag o cyklade ner till centrum för att inhandla lite

saker som jag ska stoppa i den där kalkonen jag ska ugns steka imorgon.

Hoppas det blir gott, men det blir det med all säkerhet.

Fast det är ju mycket mat på den så den kommer att räcka länge...=))

Näää stoppar nog in han i frysen tills senare.

Det bet verkligen i kinderna när man kom ut.

Och något som irriterar mig när man har glasögon är att

de immar igen när man kommer in i affären.......det kan göra mig galen.

När man inget ser utan så får man stå där o vifta tills imman gott bort.

************

Synd om alla djur nu när det är såååå kallt ute.

Svårt att hitta mat för dom.

Hörde just på radion att det är 3 STORA älgar som irrar runt ute på E18

och de är ju inte alls bra att dom är där.

Hoppas dom springer in i skogen igen så inget händer.

Fåglarna lyser med sin frånvaro här.

Trodde jag skulle få se domherren nu när det vart så kallt.

Men ingen har jag sett ännu, de brukar ju komma fram när det är kallt.

*************

Har ni sett att jag bytt omröstning........jag vet att jag ligger ett steg före.

Men det var medvetet gjort att fråga just den frågan.

Let´s dance börjar den 8 januari det vet jag.

Så har du inte röstat så gör det!

Är bara roligt o se vem ni vill se som vinnare.

Ha en fortsatt bra em/kväll mina bloggvänner o läsare.



Av Cina - 29 december 2009 20:56

Usch idag har det vart kallt hela dagen imorse var det -15,7 grader här.

Under dagen har det vart -10/12 grader.

Nu är det -18,5 så det blir nog ner mot -20 inatt.

Usch och fy såååå kallt.

Men vi får nog ha denna kyla ett tag som det verkar!


******************


1,5 mån = 6 veckor som en RÖKFRI kvinna....=))


***********************

Idag kom min älskade bror och hans minsta son Marcus

hit och fikade och jag hjälpte till att

fylla i ett papper.

Annars har inte så mycket hänt här hos oss idag.


Önskar alla mina bloggvänner o läsare en fortsatt trevlig kväll.


  


Av Cina - 29 december 2009 16:52

HÄR KOMMER MIN NYÅRSHÄLSNING TILL DEN SOM VILL HA DEN.

  


*****************************

NYÅRSHÄLSNINGAR FRÅN MINA VÄNNER.

  

TACK MARTINA


  

TACK YVONNE


TACK LILLIS


  

TACK GERTY


  

TACK KERSTIN


  

TACK MARIANNE

Av Cina - 28 december 2009 18:57

Ja imorse var vi ut till Maxi och handlade lite.

Vi funderade på vad vi skulle äta på Nyårsafton.

Men de hade billiga kalkoner på Maxi 59:- kg.

Så jag hitta en liten på 2,4 kg så den tog jag.

Nu har jag kollat efter recept på nätet hur

man gör denna på bästa sätt.

Kan ju inte ringa och fråga mamma heller....=((

Det kunde man ju göra tidigare om man inte visste något.

Men jag har nu hittat recept så jag ska fylla den med lite gott.

Så får vi se vad det smakar sedan.

Men det blir nog bra.

Jag har ätit mycket kalkon i mina dagar.

Mormor och morfar hade ju en massa kalkoner när jag var liten.

Dom är inte vackra men dom är goda tycker jag.


********************

Idag var det plus grader igen när man kom upp.

Men nu har det fryst på igen och det ska ju bli riktigt kallt.

Här i Västerås hos mig kunde det bli upp mot -25 grader.

Tur att man inte behöver gå ut om det blir så kallt.

Vi har fått snö lite av och till idag.


***********************

Ja nu är det inte många dagar kvar på år 2009.

Snart kan man lämna det bakom sig o blicka framåt.

Fast visst kommer vissa saker som hände 2009

att följa en så länge man lever.

Men det är sånt som vi alla någon gång i livet får gå igenom.

Och det är inte roligt när man mister en nära anhörig.

Usch det vill man helst av allt slippa.

Många tankar o funderingar kommer och går.


***********************

Nu önskar jag alla mina bloggvänner och läsare

en fortsatt fin måndagskväll.


Slut på denna omröstning!

Skall du följa Årets Robinson Kariben som börjar den 21/11??
Ja  
  31.5 %
Nej  
  38.9 %
Kanske  
  13 %
Vet ej  
  3.7 %
Sånt skit kan man ej se  
  13 %

Totalt har 54 personer röstat.
Omröstningen startade 2009-11-18 15:30





Av Cina - 27 december 2009 16:57

Idag tycker jag att det vart en mycket lång dag.

Men jag väntar väl så mycket på att det ska bli vardag igen så kanske därför.

Men imorgon är det vardag igen.

Sedan blir det NYÅR men det går ju det med.

Blir inte så mycket för oss på Nyår heller.

Vi sitter nog här då oxå.

Fast det är ganska så skönt att vara hemma.

När man var yngre firade man ju Nyår på ett annat sätt.


Efter som vi inte dricker alkohol så anses man väl som tråkig.

Ingen av oss är absolutister på något vis men ingen av oss vill ha.

Och nu när vi har slutat röka så är man ju ännu tråkigare...=))


********************

Jag hoppas på ett bra år 2010.

Inget svart år som 2009.

Näää nu ska vi blicka framåt och ta nya tag.

Och hoppas på att alla får vara friska o må bra.

Och glädjas åt varje dag man kommer närmare VÅREN.

Jaaaaa jag längtar sååååå efter VÅREN.

Skulle nog passa mig bra att bo där det är VÅR året runt.


******************************

Igår spelade jag bingo på nätet och vann 645:-

Och det tänker jag åka till Åland för.

Min sonhustru och jag tar en tripp dit den 18-19 januari.

Ska verkligen bli skönt att få komma ut på en liten tripp.

Då blir man satt på prov med rökningen iallafall.

Men jag ska inte röka det lovar jag.

Skulle aldrig kunna förstöra dessa veckor nu.

Visst jag är RÖKSUGEN ibland det är jag.

Och då skulle jag kunna ge vad som helst för ett bloss.

Men jag har stått emot.

TYCKER NOG ATT JA ÄR LITE DUKTIG.....=))


Önskar alla en fortsatt bra söndagskväll.


Av Cina - 26 december 2009 16:40

Ja idag har jag städa bort all julmat utom skinkan, köttbullarna och jansson.

Resten åkte ut i soptunnan.

Ja vi har ju inte ätit något riktigt julbord i år men det gör oss detsamma.

Det räcker ju med skinkan......=))

Julen är ju inte som förr om åren den har spårat ur någonstans påvägen.

Men traditioner är till för att göras om sägs det ju,

vem som hittat på det vet jag inte.

Mycket trist jul tycker jag.

Låter kanske deppigt men jag känner mig oxå lite låg.

För mycket tankar om allt och inget kanske.

Man kanske inte skulle vara så jävla snäll mot alla andra utan tänka lite mer på sig själv för man blir bara besviken sedan.

Jaja det går över.........


Men nästa år om vi lever o har hälsan så ska vi fasen inte sitta här utan då ska vi vara i något varmt land.

Man får börja spara så kanske man kan åka långt.


***********************

Skönt att det snart e vardag igen och allt blir som vanligt igen.

Och vi kommer närmare VÅREN sååååååååå underbart.

Tänk när snön börjar smälta och fåglarna kvittrar och träden börjar knoppas.

SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ Underbart


**********************

Ikväll blir det att kolla på Robinson.


Önskar alla mina bloggvänner o läsare en fortsatt fin lördagskväll.


  



Av Cina - 25 december 2009 19:53

Idag har det vart en slappar dag verkligen.

Har ont i ryggen fortfarande så jag har inte gjort många knop.

Det har snöat och blåst hela dagen idag.

Så man vill inte ut heller.


****************

Hoppas att alla mina bloggvänner o läsare haft bra dagar!

Många är nog lång lediga nu oxå.


Har inte så mycket mer att berätta idag!


Ha en fortsatt bra kväll.

Jul

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards