~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under juli 2007

Av Cina - 31 juli 2007 20:03

 Ett nytt virus sprider sig snabbt på MSN.
Du chattar med din kompis, men det är viruset som skriver tillbaka.
– Det svarade mig, det var så äckligt, säger Linda Karlsson som fått sin dator kraschad.
Linda Karlsson fick ett snabbmeddelande från en expojkvän via chattprogrammet MSN Messenger.
I meddelandet fanns en länk, ”Tiffanys summerpictures”. Linda skickade ett svar och frågade om det var expojkvännen.
Tillbaka kom svaret: ”:-) Kolla in Paris Hilton..” samt en länk.
– Jag trodde det var en rolig länk så jag klickade på den, säger hon.
Det skulle hon inte ha gjort. Datorn kraschade. Och när viruset installerat sig spred det sig vidare till alla i hennes kontaktlista.
Viruset är förprogrammerat att svara när du skriver.
– Man borde varna folk. Det lurar dig så saftigt, säger Linda Karlsson.
Robert Hjelmberg, som pluggar datateknik på KTH, känner till viruset. En av hans bekanta har drabbats.
– De närmaste dagarna kommer det att sprida sig sjukt snabbt, säger han.
– Datorer som blir infekterade kan sedan användas till en massattack för att överbelasta andra sidor. De drabbade kan bli del av en den utan att veta om det, säger Robert Hjelmberg.
Hur många som är drabbade är oklart. Viruset upptäcktes i söndags av antivirusföretaget Symantec.
MSN i Sverige har hittills inte fått in ett stort antal rapporter om viruset.
– Tyvärr förekommer virus ute på nätet och det går inte att skydda sig helt. Men vi tar sådant här på största allvar, säger Eva-Mia Westergren marknadschef på Microsoft.

Av Cina - 31 juli 2007 18:16

Jo min son kom idag och hälsade på. Han fru var till en kompis och han ville inte följa med. Så vi tog en fika och satt och prata lite.

Så fick han ju då en gurkburk av mig. Och så säger han kan du inte göra sån där med lök som du gjort förut. Klart jag kan göra det sa jag.

Så Håkan och han åkte och handla grejerna som skall vara till den gurkan.

Och nu har jag fixat den, skall stå tills imorogn så får han komma o hämta den.

Detta är som en gurksallad.

Bara vanlig slanggurka, gullök, ättika, socker och senapspulver.

Hur enkelt som helst.

Av Cina - 31 juli 2007 12:07

Här är jag 8 månader och årtalet är 1953 och det är maj månad

Knubbig redan då....hahahaha

Men söt var jag som liten om jag får säga det själv o det får man väl....hihihi

Korten är väldans små men det var dom väl på den tiden kan jag tro.

Kallades det inte för småbildkamera tro???

Rätta mig om jag har fel.

Av Cina - 31 juli 2007 11:47

1 portion

6 points


2 skivor vitt bröd

1 tsk lättmargarin

blandad grönsallad

2 msk matlagningsyoghurt

½ pessad vitlöksklyfta

1 msk stenbitsrom

1-2 tomater i bitar

2 dl kräftstjärtar eller stora skalade räkor

citronklyftor


Bred margarinet på brödet, skär det i tärningar och rosta lätt i ugnen.

Bottna en tallrik med en rejäl blandad sallad. Klicka på yoghurten blandad med vitlök och rom. Strö på tomatbitarna, kräftstjärtarna och brödtärningar. Servera med några citronklyftor.


Smaklig måltid!!!

Av Cina - 30 juli 2007 21:32

Jaha då har denna måndag gått!

Dagarna går fort nu.

Snart har vi 1 augusti och INGEN sommar har vi haft heller.

Hoppas att det blir fint i augusti så att vi får ladda batterierna till vintern.

Vad har då hänt hos mig idag.

Ja inte så himla mycket.

Fika kaffegäst på fm idag. En gammal kompis från förr kom och hälsade på hon var här för 2 år. Hon var här i stan och var banrvakt till sin dotters lilla kille på 3 år. Så vi fikade och pratade gammla minnen. Det var roligt.

Sedan när hon gått så kom Håkan hem för han var och handlade. Han kom hem med 6 kg Västerås gurka till. Så det har jag lagt in idag. Och imorse fick Cattha sina burka som jag  la in till henne igår.

Sedan ikväll kom Catthas dotter och hennes dotter Isabell och då var dom inte hemma så då bjöd jag på fika här på våran altan. Lilla Isabell satt i mitt knä och käkade bulle som hon tycket var mummsfilibabba.

Hon är så söööt denn lilla gumma.

Ja så har det nog inte hänt så mycket mer.


Såg att de ska uppdatera bloggen inatt så får man hoppas att det inte blir så segt att komma in......



Av Cina - 30 juli 2007 20:49

Idag vart vi bjudna på denna smörgåstårta av våran granne Cattha.

Hon hade gjort den och den var suveränt god skall ni veta.

Och jag är ju en älskare av just smörgåstårta...mmmm smarrigt.

Tack Cattha den var underbar GOD!!!


Av Cina - 30 juli 2007 20:46

Nu kommer jag med nya bilder på mina vindruvor för

nu börjar dom skifta i rött/blått.

Som ni ser på bilderna nedan.

Hoppas jag inte tjatar ut er om dessa druvor.

Men jag är så stolt över dom.



Av Cina - 30 juli 2007 10:37

4 portioner

5,5 points


6 dl kokt pasta

2 tsk olja

½ purjolök

1 röd paprika

1 grön paprika

1 gul paprika

1 äpple

1 tsk curry

salt & peppar

1dl grönsaksbuljong

1 dl mellanmjölk

1 tsk maizena redning

1 burk tonfisk i vatten

2 dl skalade räkor

dill & citron


Ansa, strimla och planda purjolök o paprikorna.

Hetta upp oljan i en stor pappna, gärna wok och låt grönsakerna fräsa tills de är mjuka. Kärna ur och tärna äpplet fint, behåll gärna skalet kvar. Rör ner i pannan tillsammans med curry. Smaka av med salt och peppar. Häll sedan i buljong och mjölk. Rör i redning och låt allt koka ett par minuter.

Lägg sedan i tonfisken och låt små koka ett par minuter. Tag pannan från spisen. Rör i varm pasta och räkorna. Garnera med sallad, dill och citron.


Smaklig måltid!!!

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<<
Juli 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards