~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under juni 2008

Av Cina - 30 juni 2008 17:58

O hujeda mig vilket väder vi haft idag, det började med att vid 7:30 kom regnet och det vräkte ner. Sedan vid middagstaget så sken solen. På eftermiddagen så drog det ihop sig o det vart mörkare o mörkare på himlen o till slut så brakade det löst, åska, hagel och det välte regn ner. Det har kommit dryga 20 mm här. Så nere i stan håller det på o länspumpar för brunnarna hinner inte med att svälja vattnet tydligen. Men just nu skiner solen och himlen är åter blå med lite vita moln. Konstigt detta väder.




Men nu hoppas jag på att vi får en fin vecka med sol. För i helgen har vi BIG POWER MEET en 10.000 amerikanare skall glida omkring i stan och det måste man ju ut o titta på. Hela Västerås går man ur huse för att kolla in denna stora träff. Det är så roligt för det är massor med folk ute och stan lever upp och det finns inte ett hotell eller rum eller stugor att hyra denna vecka i stan. Sedan har vi utställningen på Johannesbergs flygfält, ja där står ju dom dyra FINA "raggarbilarna" dom är ju inte med på cruisingen för de är rädda för att få sina bilar skadade och det får man ju förstå för det ligger många timmars jobb o mycket pengar i dessa bilar. "Svansen" blir man ju aldrig av med finns alltid någon som fular ut sig. Men det är bara att ta med picnick korgen och en stol o sätta sig efter vägen o kolla. Fast det vore roligare att ha en fin amerikanare o glida runt i....=))

Så det kanske kommer en filmsnutt och lite kort efter helgen så ni får se lite fina bilar....


Hoppas ni inte har regnat bort i detta väder!!!!


Av Cina - 29 juni 2008 17:35

Satt och kollade i en annan blogg om skor och skorea. jag är så himla avundsjuk på alla er som kan köpa skor och bara gå in i en skoaffär och sätta fötterna i ett par snygga skor. Jag har fötter som dom kallar " kalle anka fötter" tjocka, höga vrister och små. Och jag har ett rent hel***e att få tag på skor och jag kan inte begripa varför det bara finns "tantskor" med bred läst, visst jag är kanske tant men jag vill inte ha tant skor för det. Jag vill ha snygga sandaler på sommaren o riktiga stövlar på vintern men det har jag inte. Och jag kollar på skor så fort jag ser det men man får ju bara titta för jag vet ju att mina "kalle anka" fötter får inte plats i dom. Jag får kolla efter sandaler med kardborreband som går över vristen o så får jag spänna ut så mycket det bara går. Och så får jag ta 40 istället för 38 och hur kul e det då. Ibland har jag sagt att jag skall kapa mina fötter innanför lilltån o så rakt bakåt så att de blir normala. Undrar om det är någon som gör en sådan plastik....hahahahahaha knappast troligt.

Jag köpte ett par sandaler här om dagen på Lidhl för 90:- o då fick jag köpa 40 för att få i fötterna. Och så här ser dom ut.

Ja rosa var det enda som fanns men det är ju en sommarfärg så jag får

väl vara nöjd med det. Ni ser ju själva hur jag har fått spänt ut dom. Inte snyggt med detta ljusbruna kardborreband som syns. Men vad gör man när man har sådana fötter som jag.

Sedan skickade jag efter två par snygga skor typ birkenstock och trodde jag skulle kunna ha ett par vit och ett par svarta i storlek 39 men nu står dom i skåpet till ingen användning. Kanske någon av er mina bloggvänner som kan ha dom. Det är små i storleken. Kanske ska fota dom så ni får se dom........Så där ja , där har ni dom......



Av Cina - 28 juni 2008 19:17

Ja som ni alla kanske vet så är jag ägare till tre stycket katter av rasen Helig Birma. Jag har två hannar och en hona. Ni får stifta bekantskap med dom i denna lilla filmsnutt! Vi har våran altan innätad så dom kan vara ute hela dagarna om dom vill och det vill dom ju!!!

Av Cina - 28 juni 2008 14:11

Utmaningen kommer från Agge



REGLER


Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren tre nya bloggare och gör en lista av deras namn... Efter att det är gjort skriver han/hon en kommentar i deras blogg för att låta dem veta att de har blivit tagna och att de ska läsa ens egen blogg för mer information...





Underliga / egendomliga saker om mig själv.


1. Åskfobi är livrädd

2. Tycker inte om att åka bil långt

3. Tycker inte om fötter inte ens mina egna mycket mindre andras.

4. Tvättar ALLTID nya kläder som jag köpt innan jag använder det.

5. Äter inte kanter på bröd, skär alltid bort det.

6. Tycker inte om att åka över höga broar, t.ex ölandsbron, öresundsbron



Nu utmanar jag:

Corina

Ugglan

Monica

Av Cina - 27 juni 2008 21:38

Idag har jag vart slö och lite lat. Jag har bara vart till banken och sedan var jag in på ICA o handlade lite. Och så har jag lagat lite mat och diskat. Så mycket mer har det inte blivit gjort. Jag väntar på sol och lite värme, visst har det vart sol men det blåser ju oxå så värmen känns ju inte. Fast jag vill inte ha mågon tropikvärme för då smäller jag av. Utan vanlig svensk sommar, men det kanske är det vi har nu.......

Jag såg på tv att vi skulle få regn här i helgen igen.

Ja det kan ju regna på nätterna och vara sol på dagarna men det kanske är för mycket begärt vad vet jag.




Vill tacka er alla för de fina kommentarerna till min lilla film från min lilla täppa....TACK!!!!!




Jag önskar alla mina bloggvänner en fin helg vart ni än befinner er.




Av Cina - 27 juni 2008 14:17

kanske passar bra så här på fredags eftermiddagen.....



Norrländsk logik!
 
En gammal man bor ensam på en gård. Han skriver till sin enda son, Petter, som avtjänar ett fängelsestraff. 
  
'Min käre son Petter!
Jag mår inte så bra nu för tiden. Jag orkar nog inte sätta potatis i år. Jag börjar att bli för gammal för att vända potatislandet med spade, även om det inte är så stort. Jag önskar att du var här. Du skulle ha ordnat det där på ett kick. 
Hälsningar

Pappa'

 
En dryg vecka senare får bonden detta svar:
 
'Kära pappa!
Du får på inga villkor gräva i potatislandet, för det var där jag grävde ner liken. 
Hälsningar Petter'
 
Nästa morgon väller det in poliser och kriminalare m m på gården. De gräver upp hela landet men finner inte några lik eller benrester! De ber bonden om ursäkt och drar iväg.
 
Några dagar senare mottar bonden ett nytt brev från sin son:
 
'Kära pappa' 
Nu kan du sätta potatisen i jorden. Det var det bästa jag kunde åstadkomma här inifrån. Hälsningar Petter'

Av Cina - 26 juni 2008 18:36

Ja jag var ju då tvungen och testa idag oxå om det gick att få en liten film och då vart det på min lilla täppa. Hoppas att det funkar så att ni kan se den. Inte av bästa kvalité kanske men men ni ser iallafall lite hoppas jag.

Som ni märker så blåser det som attan!!!!

Av Cina - 26 juni 2008 00:01

Håll tillgodo!!! Min första film jag någonsin har gjort. Lite darrig på handen var jag allt...=))


Kolla gärna bilderna i föregående inlägg!!!!

Ge gärna kommentar till dom......





Tack Malin för tipset!!!

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards