~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under mars 2011

Av Cina - 31 mars 2011 16:28

Kalla nätter och  liga dagar det är härligt.

Men just nu har solen gått i moln och kommer säkert inte fram något mer idag.

Kanske kommer det regn som dom lovat.

Idag var vi ut på Maxi och handlade lite.

Och jag var tvungen att gå på toa 2 ggr så jag är inte alls bra i min mage.

Min rygg gör så jävla ont så jag fick hänga på kundvagnen.

Fast nu är handlingen gjord för denna gång.

Annars har inget hänt här hos mig.

Så jag har inte så mycket att skriva om idag.


Imorgon är min Dr tillbaks så jag skall beställa en tid till henne.

Eller jag förstår att hon kommer nog att ringa ganska så omgående.

Vet ej provsvaren än.


Ja detta fär allt bli mitt inlägg för idag.

Tråkigt när jag inte har något att skriva om.


Men önskar er en fortsatt fin torsdag  



Av Cina - 30 mars 2011 16:56

Ja imorse vaknade jag vid 05:00 men låg till 06:00 och då gick jag upp.

Och då var det -6 grader kallt gräset var alldeles vitt.

Vad gjorde jag uppe så tidigt kanske ni tänker.

Men jag kunde inte somna om och sedan skulle jag på provtagning till 08:00.

Ja ville bli först och då måste man komma i tid.

Jag var först sedan kom det 10 till så hur länge de fick sitta det vet jag inte.

Efter det så åkte vi hem och åt frukost.

För att sedan bege oss ner på stan och fixa det sista till Håkan inför begravningen som är på fredag den 8/4 i Östersund.

Och det gick fort för jag visste vad han skulle ha så Håkan väntade i bilen.

Skönt att ha en som köper kläder åt en eller hur.


 lig dag idag men inte så många grader.

Men där det är lä är det ju varmt och gott.


Detta får bli mitt inlägg för idag!


Ha en fin onsdags em/kväll   

Av Cina - 29 mars 2011 15:10

Idag fick jag för mig att vi skulle åka ut och köpa present

till min älskade bror som fyller 45 år den 6 april.

Och gud vad köper man till en kille.....skit svårt är det ju.

Men till slut så kom jag på vad han behövde så nu har jag

fixat det och tyvärr kan jag ej skriva vad det är för

jag tror han läser min blogg.


Var även in på billiga nissen och hittade lite saker till

våra små barnbarn Sanna o Maja.

Detta köpte jag till Maja

KLICkBARA BILDER

 

Strumpor det går alltid åt.


 

Pyjamas kan man ju inte få för mycket av.

 

Så ser den ut i baken....=))


Till Sanna köpte jag detta set.

 

Pyjamas eller mysdress vad man nu vill.


Mår inte alls så bra som jag tror.

Men jag kan inte sitta inne hela tiden heller.

Tur var det väl att jag inte behövde gå på toa.

Har en så konstig känsla i magen.

Fast jag ska inte trött ut er med det.


Just nu kom  fram men det varar väl inte så länge kan jag tro

Imorse och på förmiddagen så SNÖ det så

hela gräsmattan var vit.

Fattar inte vart våren är, den finns inte i Västerås iallafall.

Verkar mycket långt borta för tillfället.

Men hoppas verkligen att den kommer och värmer oss snart.


Ja detta får bli mitt inlägg för dagen idag!


Önskar alla en fortsatt fin tisdag  



Av Cina - 28 mars 2011 16:49

Ja med andra ord så e det ett spring på toa.

Usch man blir helt utmattad.

Ingen vidare lust att förtära något heller.

Dricka måste man ju men det kommer ju ut det oxå.

Jaja ont krut förgås inte så lätt sägs det ju.


Vad har jag då gjort idag.

Jo jag har kastat en massa papper eller

rensat ur papper ur skåp o skänken jag har i köket.

Fytusan så mycket skit man sparar.

Men jag hittade mitt pass som jag har letat efter

i ett par veckors tid nu.

Det låg där jag trodde jag lagt det men

hade kilat in sig i ett papper.


Inget vidare väder är det heller.

Kallt som tusan tycker jag.

Inatt kunde det bli snö o imorgon på förmiddagen oxå.

Det sa dom nyss på radio västmanland.

Ja denna vår vet jag inte vart den tog vägen.

Hoppas bara att den tänker vända åter.


Nu skall jag lägga mig en stund.

Så detta får bli allt för idag.

Ha en fortsatt fin måndag  



Karin A : Synd att jag inte tänkte på änglamässan

när vi talades vid i telefon

du har ju kunnat hängt med.

Och inte var jag hemma så du fick något kaffe heller.

Jaja det blir flera ggr.

Av Cina - 27 mars 2011 16:38

Idag har Monica och jag vart på änglamässan och det

var nu större än det brukar vara.

Mycket fina grejer att skåda och köpa.

Tog lite foton som ni får se här nedan.

Fotona får tala för sig själva.

KLICKBARA BILDER.

   


     


   


   


Och dessa underbart vackra tavlor satt på en vägg

som en kvinna hade målat.


   


Detta fina halsband köpte jag.


   

Tycket citatet var så passande.


Och sedan när jag kom hem så kräktes jag.

Vi fikade där och jag tog en rulltårts bit

med smörkräm i.

Kanske var något fel på den.

Mår iallafall fruktansvärt illa.

Och nu har jag kräkts en gång till.

Usch o fy var inte så kul.

Vi var bjudna till Patrik på födelsedagsfika.

Men fick säga återbud i sista stund.

Vill ju absolut inte att Sanna ska få något skit.

Då är det lika bra att stanna hemma.


**************************************

Kallt som tusan är det idag oxå.

Blåser som bara den inget skönt alls.

Dessa små har kommit upp i min rabatt på framsidan.

 

DET ÄR VÅR!!!!!!!!


Våra vänner har skaffat sig en liten hundvalp.

Vid namn Wilma o halleluja vad söt hon var.

Lite dåligt foto men svårt att ta i bilen.

 


Ja detta får bli mitt inlägg för idag.

Ska ta och lägga mig en stund nu.


PS: Glöm ej min nya omröstning!!!!!!!


Ha en fortsatt fin söndag  

Av Cina - 26 mars 2011 17:02

Idag på förmiddagen ringde min väninna Karin.

Hon är min resekompis som jag åker utomlands med.

Och vi hade massor att prata om så det vart ett ta i telefon.

Eller hur Karin!!???


Idag har jag haft så ont i min mage.

Hoppas det går över snart jobbigt att få springa hela tiden på toa.

Kallt ute idag fy sjutton.

Man går tusan inte ut frivilligt...inte jag iallafall.


Börjar vänja mig vid håret.

Fixade till det själv idag så det får väl vara å

här nu tills jag ska tillbaks den 20 april.



Lite besviken är jag att inte Frank vann Let´s Dance igår.

Men han har gjort ett stort avtryck av sig själv i mitt hjärta.


Detta får bli mitt inlägg för dagen.


Ha en fortsatt fin lördag  

Av Cina - 25 mars 2011 16:35

Ja idag var jag till frissan och skulle klippa mig

och färga håret igen.

Som hon nu har gjort 3 ggr tidigare.

Och vad händer jo jag vart violett i håret.

Hur kan en som vart frissa i snart 30 år missa så totalt.

Hon vet inte och jag vet inte men misslyckat vart det.

Jag har nog alla färger i håret just nu.

Hon färgade två gånger men inget hjälpte.

Så det vart slingor till slut.

Så nu ser jag ut som en kameljont i huvet.

Jag är till och med rosa i håret.

Men jag behövde inte betala detta.

Jag betalade bara klippningen.

Och fick ny tid 20/4 då hon skall göra om detta.

Vill igentligen lägga upp bilder här men jag vet

att ni vill se iallafall även om det vart en miss.

LOVA ATT INTE SKRATTA!

KLICKBARA BILDER

   

Ja så här ser jag ut efter  3,5 timmar hos frissan

MISSBELÅTEN till tusen.


****************************************

Idag har det snöat.

Snö som attan när jag satt hos frissan .

Men inget som ligger kvar.

Kallt är det och det blåser som sjutton ute.

Inga varma vindar heller.

Utan NORDANVIND.



Jaha ikväll får vi se vilken Andersson som

tar hem segern i Let´s Dance.

Jag hoppas på FRANK.


Detta får bli mitt inlägg för idag.


Ha en bra fredagskväll  

Av Cina - 24 mars 2011 15:53

Ja idag haglade det som 17 trodde altan taket skulle gå sönder.

Så här såg det ut på våran gräsmatta efteråt.

KLICKBARA BILDER

   

Men nu är det ju borta.

Fast det kom lite snöflingor mitt på dagen.

Det blåser ju nordanvind så vad kan man vänta sig.

Hoppas att det inte blir något mera.


******************************************

Håkan var på Maxi och handlade lite idag.

Och så kom han hem med dessa skor till mig.

Var ju rea nu 99:-

 

Så nu har jag skor bara väntar att få sätta på mig dom.

Men det dröjer INTE länge förrän dom åker på nu.


Imorgon skall jag till frissan det ska bli såååå skönt

att få håret fixat igen.

Få se vilken frilla jag har efter det.

Färgen blir densamma alltså "grå" färgad.


*****************************************


Någon undrade vad det var för färg på min julros.

Denna bild är tagen förra året.

 

Den är gräddvit kan man säga.


************************************************


Idag fyller min stora son Patrik 41 år.

GRATTIS säger Vi här hemma.  

Ses på söndag.

Hoppas din dag vart bra fast du vart på jobbet.


*************************************************


Detta får bli allt från mig för idag.

Önskar er alla en fortsatt fin torsdag!  

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards