~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under maj 2010

Av Cina - 31 maj 2010 19:17

Imorse vid 9-tiden åkte vi ut till Maxi för att handla.

Vi var hemma igen vid 10:30 då fikade vi på altanen.

Köpte färsk kål och lite köttfärs så det vart kålpudding idag.

Ja jag köpte även färsk potatis dyr men men det är ju gott.

Fast tyckte nog inte denna var så god.


Idag fick min brors pojke Fredrik ett stipendium.

Han fick det av Köpings Hantverksförening.

Den 11/6 tar han studenten

Det tycker jag var sååååå roligt.

GRATTIS FREDRIK!!!!


Usch jag har ont i halsen det svider.

Sedan har jag verkligen ett konstigt ont.

Jag har ont i SKINNET på kroppen.

Det svider och det sticker gör så förb***at ont.

Känner mig som 80+.


På torsdag skall jag vara barnvakt då kommer "lilla flickan"

hit några timmar.

Sari skall på samtal inför sin gallstens operation

som äntligen ska bli av.


Nu önskar jag er en fortsatt fin kväll.

Av Cina - 30 maj 2010 20:24

Ja säger grattis till alla mammor idag.

Min son Patrik med fru Sari kom med denna fina blomma.

  

Och jag bjöd på denna tårta.

  

En solig dag har vi haft här idag.


Önskar alla en bra kommande vecka.



Av Cina - 29 maj 2010 21:03

Ja på förmiddagen var Monica och jag på marknaden.

Gubbarna tog en sväng ut o kollade på bilar.

Lagom med folk när vi var där.

Handlade lite av varje.

      

Denna väska köpte jag för 50:- billigt och bra.


      

6 par trosor och en bh 200:- oxå billigt


      

Ett par capribyxor för 199:- 


Sedan köpte jag 2 t-shirts till gubben, 3 korvar, tights med kjol till lilla flickan.

Kan inte visa bild för hon har redan fått de.

Vi mötte dom på marknaden.


Sedan var vi till Billiga Nisse för att ta en fika med Kjell o Monica.

Då sprang jag på denna stol som jag naturligtvis köpte till lilla flickan.

Bra att ha i husvagnen och när vi ska ut o kolla på power meet.

      

Håkan och jag var ut nu i kväll till dom i husvagnen och tog en fika.

Lilla flickan vart så glad för sin stol.

Vart upp äten av den där hemska myggen usch vilka odjur dom är.


Nu skall jag göra tårta för imorgon kommer Sari och Patrik och lilla flickan.

Sedan ska jag åka till mammas grav mot eftermiddagen.


En regnskur på hela dagen idag.

Men nu är det kallt som tusan ute.

Jag är lite frusen av mig just nu.


Ha en fin lördagskväll.

Av Cina - 28 maj 2010 14:49

Jaha imorse så åkte vi till plantagen och skulle handla lite saker.

Men de hade inte det vi skulle ha eller det hade dom men

vi tyckte inte att blomlådorna var så fina där.

Det enda jag köpte på plantagen var en STOR tomatplanta.

  

Massa tomater var det på den.

Dessa tomater var avlånga.


Fortsatte ut till Erikslund och apoteket.

Där jag skulle hämta ut PC till Håkan.

Hans Dr ringde imorse och nu hade han en sänka på 63

förra gången låg den på 131 så lite har den ju gått ner.

Men nu satte han in ett bredspektra pc

som tar på det mesta så nu får vi väl hoppas

att sänkan går ner.


Hoppade sedan in på Maxi för att kolla vad de hade

för blomlådor.

De hade dessa som jag fastnade för.

 

Svarta plast lådor inne i denna silverfärgade låda.

Lite dyra kanske men men ska det det vara så ska det.....=))

Köpte 2 blomlådor och 6 häng pellisar satte

3 i varje det räcker.


Köpte 4 vanliga pellisar oxå

    

Som jag har utplacerade på altanen

Det vart så fint.


Solen skiner ännu hoppas det ingte blir regn.


Imorgon är det vårmarknad här i Västerås.

Monica och jag ska åka ner o gå runt lite o kolla.

Är lite saker som ska handlas där.

Så imorgn får det inte regna på förmiddagen iallafall.

Tråkigt o bökigt att gå med paraflax bland så mycket folk

som irrar runt som tokar.


Ha en fortsatt bra fredag. 

Av Cina - 27 maj 2010 21:52

Idag har jag vart på KBT och sedan var vi bort bjudna på mat.

KBT:n gick bra det är jobbigt men skönt efteråt.

När jag var klar på psyk så var vi bjudna till

Kjell och Monica på mat.

Potatisgratäng och kassler och sallad fick vi.

Det var jätte gott TACK FÖR GOD MAT.


Sol hela dagen kom 3 regndroppar för ett tag sedan.

Imorgon ska jag åka och köpa blommor till altanen.

Har liksom inte vart läge att göra det tidigare.

En ny vindruva måste köpas oxå för den vi har är DÖD tyvärr.

Den hemska vinter har förstört mycket i växt riket.


Är trött idag o värk i kroppen.


Håkans pappa är jätte dålig oxå.

Hoppas det går fort så han slipper lida.

Alltid är det något.


Natti natti säger jag nu!


Av Cina - 26 maj 2010 19:13

Imorse åkte vi ut till Maxi och handlade lite.

De hade färsk lax för 99:- kg och när jag köpte till pingst

så kostade den 189:- kg så det var lite skillnad.

var även in på apoteket och hämta ut insulin till Håkan.


Innan vi kom iväg vid 9:30 så ringde Håkans DR.

Och Håkan hade inget fel i magen heller sååååå sköööönt.

Nu skall han ner imorgon bitti och ta ny CRP  (sänka)



När vi kom hem från Maxi så fick jag ett sms från Monica.

So undrade om vi var hemma.

Jag hade ju köpt cigg till henne på båten.


Vad handlade jag på båten då.....

Cigg, Mojito, Lemoncello, babykläder och lite små flaskor.


Vi åt god mat på kvällen.

Helstekt fläskfilé med god sås och kräftstjärtar

och tjocka pommesfrites.


Frukost på morgonen och lunchbuffé kl 13:00.

Mycket gott, jag var så mätt när jag kom hem så det stog 

mig upp i halsen.


Tjocka fötter och det var inte skönt.

Men resan var rolig och bra på alla sätt o vis

så då kan man ha ont i fötterna det gör liksom inget.


Sol o moln om vart annat idag.

Dock inget regn ännu.


Här kommer en bild på babykläderna jag köpte.

  

Det var en påse med allt detta i.

En body, sockor, mössa och två nappar.

Finns munk jacka o byxor oxå.

Men det får jag köpa nästa gång jag åker.



Nu önskar jag alla en fortsatt bra onsdagkväll

Av Cina - 25 maj 2010 21:26

Ja nu är jag hemma igen efter en trevlig kryssning med Cinderella.

God mat och skön dansmusik av Cavalkad 

Är trött och har väldigt ont i mina fötter

så jag skriver mer imorgon.


Ha en fortsatt fin kväll.

Av Cina - 24 maj 2010 08:45

  

Idag blir det en kryssning med Cinderella.

Skall bli trevligt att få äta gott och höra tonerna av Cavalkad

Hoppas att vi får fint väder så man kan sitta på däck imorgon 

när man åker hem.

Är ju så fint nu ute i skärgården.


Ha en fin dag så höres vi imorgon kväll igen.


  

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards