~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under januari 2012

Av Cina - 31 januari 2012 11:01

Ja som jag skrivit tidigare så hade jag möte med

min Chef och min handläggare på Medarbetarcenter igår.

Jag köpte en orkidé till personen på medarbetarcenter och 20 tulpaner till min Chef

innan jag åkte ner på stan.

Pirrig till tusen var jag kände mig lite nedstämd.

Men allt gick bra.

Vi samtalade om allt o inget under en timma.

Min Chef vart tagen av flaskan han fick och så

hade jag skrivit ett kort med några rader till han.

Men det ville han läsa när han var ensam sa han.

Och efter som jag ej har fått beslutet från FK ännu

så ville han vänta med alla papper som ska skrivas under.

Han ville bjuda ut mig och personen på Medarbetarcenter på middag.

Och så frågade han om jag ville att han skulle ta med

sig någon arbetskamrat till mig.

Då kom mina tårar och jag sa jaaaaa det vill jag

och han visste precis vem detta var så han sa hennes namn.

Så den 24/2 skall vi gå på Restaurang Varda.

Och då kommer liksom avslutet.

Innan dess så skall han åka ut på en 3 veckors semester med sin 

Fru som ska fylla jämna år.

Han behöver verkligen få komma bort ett tag nu 

han jobbar hårt och intensivt min Chef.

Han åker imorgon och kommer hem den 20/2.

Resan går till Asien, lite luffande där tror jag han sa.

Hade min kamera med men kände att det var inte läga att fota då.

Utan jag tar den med när vi skall gå ut och äta känns bättre så.

Känns bra men konstigt.


Ja så nu vet ni hur det gick iallafall.

Ha en bra dag alla där ute i cyperrymden  

Av Cina - 30 januari 2012 18:51

Ja vilken dag det vart idag.

Ja kommer att skriva o berätta imorgon hur det gick idag på mitt lilla möte.

Efter mötet var vi ut till Biltema för Håkan skulle handla

bilklädsel till bilen våran.

Sedan hem och så kom Patrik o Sari och barnen o hälsade på.

Det var kul att dom kom var länge sedan nu.

Frans han fick äppelmos o lite grädde mmmm så gott

han tyckte det var han åt med hela ansiktet.


Blir ett kort  inlägg idag men lovar att berätta imorgon om mötet idag!


Önskar er alla en fortsatt bra kväll.


PS: SÅ TITTAR VI PÅ FAMILJEN ANNORLUNDA IKVÄLL!!!!!

Av Cina - 29 januari 2012 17:29

Usch nu har jag fryst hela dagen.

Även fast jag tog mig ett riktigt varmt bad på förmiddagen.

Hjälpte inte ett dugg hoppas bara att man inte blir sjuk igen.

Känner mig inte alls på hugget.

Men det kan ju vara så att morgondagen spökar i huvet på mig.

Fast jag inte vill så MÅSTE jag göra detta avslut imorgon.

Känns skitjobbigt men efteråt kommer det kännas bra..

Har inte så mycket att skriva om just idag.

Ikväll blir det lite tv-tittande.


PS: Ny omröstning.


Önskar er alla en fortsatt fin söndagskväll  

Av Cina - 28 januari 2012 18:11

Ja frukten som jag visade igår är LITCHI FRUKT

Och jag tycker den är sååååå god.

Har ni tillfälle att smaka den så gör det.

KLICKBILDER

 

Litchi "Litchi chinensis"

Litchi frukten har en storlek av en valnöt, med ett tunt, sprött skal och genomskinligt fruktkött som är friskt och syrligt.

I mitten av frukten finns en hård kärna som man inte ska äta.

Litchi frukten har odlats i tusentals år i Kina.

Under lång tid var den förbjuden för vanligt folk och endast de kejserliga fick äta den.

I läkekonsten i Kina fanns många recept som innehöll litchi.

Man sa att fruktköttet var bra mot tandvärk och skalet kunde få bölder att läka.

Frukten skalas genom att göra ett hål på skalet med nageln eller en kniv och dra av skalet.

Det finns konserverad litchi att köpa, men det kan inte alls jämföras med den färska.

Litchin är godast helt naturell.

INFORMATION FRÅN NÄTET


***********************************************

Har inte hänt så mycket här hos mig idag.

Skönt med en slappar dag ibland.

Önskar er alla en fortsatt fin lördagskväll  



Av Cina - 27 januari 2012 17:26

Imorse var jag uppe och bakade limpor som nu ligger i frysen.

Och efter det så åkte vi till Åsby köttbod och Åsby trädgård.

Hoppade även in på Lidl och där hittade jag dessa.

KLICKBILDER

Någon som vet vad det är???

Ja jag vet vad det är och jag tycker så mycket om dom.

Talar om imorgon vad det är.


När vi kom hem så började jag med fönsterspegeln som

jag gjorde om till fönsterram

Så här vart det.

Vart kanon tycker jag men smaken är ju som baken delad.

Först är det Sanna, sedan Maja och sedan Lilla Frans.

Nu sitter den på väggen i sovrummet, vart så fint.

Nu fattas bara ett VÄGGORD men när jag 

har bloggat klart så skall ja gå in o beställa ett här på nätet.


Måste oxå visa mina underbart vackra tulpaner jag

köpte igår på grossen.

Visst tusan är dom vackra.


Denna skall jag ge bort på måndag

Till en person som verkligen ställt upp på

mig under många år.

Känner att detta avslutningsmötet kommer bli mycket jobbigt.

Men det får bli det, jag måste göra detta nu.

Och jag måste visa min tacksamhet mot honom...jaaaa det är en han.

Jag tror ni som känner mig o hängt med mig här på bloggen

vet vem som han är.



Nu önskar jag alla en fin fredagskväll  

Av Cina - 26 januari 2012 17:49

Ja idag har jag vart till frissan kl 11:00 var klar 12:30

så då mötte Håkan upp mig vid City Gross så vi fick handla.

Det vart storhandling idag.

Jätte nöjd med håret är jag oxå.

Vart gråa slingor och betydlig mycket kortare

än var det var när jag kom dit.

Har inte klippt mig sedan 7/11.

Blir inga bilder på det bara så ni vet det.

Visst är det dyrt men det är värt varje krona när man

är nöjd och har äntligen hittat en frissa som vet hur jag vill ha det.

Cut Blow heter frisörsalongen o ligger på Erikslunds Köpcentra.

Finns även nere på stan.


Snöat av o till här idag moddigt ute är det.

I morse -4 grader och på em +4 grader.

Med andra ord inget väder jag trivs i.


Ja detta får räcka för idag.

Önskar er alla en fortsatt fin torsdagskväll  

Av Cina - 25 januari 2012 15:49

Jaha då var det klart i sovrummet.

Jag vart sååååå nöjd!!!

Nu fattas bara att golvläggaren kommer o lägger golvet.

Målarn kom imorse vid halv 8 och staxt efter 8 var han klar med tapetseringen.

Där gick det undan kan jag säga.

Så nu har jag städat och fixat o donat.

Vart ut och köpt nya gardiner oxå.

Nu kommer lite bilder.

KLICKBILDER

   

Här har det precis blivit klart.


     

Och här är det klart och allt på plats.

Rummet vart mycket större tycker vi.

Fattas bara spegelramen nu och den skall jag fixa med i helgen.

För imorgon skall jag till frissan och fixa till håret kl 11:00


************************************

Sedan vill jag tacka RUTH för denna fina bakgrund

som jag hade i min mail på morgonen.

Snacka om att bli överraskad.

TUSEN TUSEN TACK MIN VÄN. 


Snart dags för lite mat idag blir det stuvad potatis och isterband.

Det duger en sådan här dag.

Råkallt som tusan är det ute idag inget skönt alls.


Önskar er alla en fortsatt fin onsdag  

Av Cina - 24 januari 2012 17:12

Ja det börjar ju ta sig lite här i sovrummet.

Imorse kom han vi halv 8 och började slipa

det han spackade igår.

Sedan målade han det som skulle målas.

Han kunde inte sätta tapeterna i dag

och jag vart sååååååå besviken.

Han var tvungen att åka och hjälpa en kollega.

Men vid 12 vart han här igen och målade en gång till.

Och imorgon kommer han halv 8 och hänger tapeterna.

Sedan ska det vara klart bara golvet som kommer fattas.

Men det kommer ju vad det lider det oxå.

Lite bilder hur det ser ut just nu då.

KLICKBILDER

FÖRE


SPACKLING


MÅLAT


Färgen blir annorlunda när man tar med blixt får ta imorgon

när allt är klart istället.

Vart lite rädd när jag kollade hur han målat.

Man målar ju uppifrån o ner.

Och det hade han ju gjort men sedan var det målar

tvärs över oxå o det syntes ju lång väg.

Men nu har det torkat och det syns inte alls.

Kanske syns på bilden har inte kollat så noga. 


Spegeln som jag hade ovanför sängen är

ju ett gammalt fönster som är över 100 år.

Den skall jag ta bort spegelglasen på och göra

vanliga glas och bakom glaset blir

det 6 st foton.

Så jag gör om en fönster spegel till en fönster ram.

Den skall sitta på den gråaväggen sedan.

Ja jag har så mycket planer i huvet så hälften vore nog.

Ovanför sängen blir det inget utan där kommer ju fondtapeten 

att få dominera.


PÅ em bakade jag limpor

Så nu har vi matbröd.  


Näää nu slutar jag mitt inlägg för idag annars blir det för långt.


Tack Ruth för samtalet idag alltid trevligt att prata med dig.


Önskar er alla en fortsatt fin tisdagskväll.

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards