~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under maj 2014

Av Cina - 31 maj 2014 18:51

 

Cromis njuter i den lilla sol som behagade komma fram på kvällskvisten.


Sol, regn, moln om vartannat idag.

Tråkigt när man inte kan sitta ute.

Så jag har virkat det mesta av dagen.

Igår kakade jag en sockerkaka.

KLICKBILDER

 

Den vart otroligt hög och fin och smakade inte så illa ;)


Idag vart det hemmagjord lasagne

 

Den smakade oxå bra, ser ut som en ugnspannkaka

men men utseendet har ju ingen betydelse bara

det smakar gott.


Ja då går vi in i juni månad imorgon.

Tiden springer på må jag säga.

Om tre månader idag så är jag påväg till Side i Turkiet.

Såååå man längtar till havet och de varma vädret.

Men snart är vi där.


Nu önskar jag er en fortsatt fin lördagskväll   

Av Cina - 30 maj 2014 17:40

 

Idag får ni ta för er av både jordgubbar och smultron.


Usch vilken grå och trist dag det har vart.

Håkan var på provtagning på sjukhuset imorse.

Och jag satte mig och virka lite.

Så nu är bakstycket klart, men så tog garnet

slut så det var bara att börja nysta upp en härva.

Det tråkigaste som finns är just det.

Får väl börja på en ärm imorgon idag orkar jag inte börja.

Nu vill jag ha värmen tillbaks.

Inte så roligt med denna hemska blåst som var igår.

Ja det är inte roligt när det regnar heller.

Hoppas det är fint på torsdag då det är studenten.

Ingen ide att sitta och klaga det blir inget bättre för det  


Önskar er en fortsatt fin fredagkväll  

Av Cina - 29 maj 2014 17:58

Ja imorse vid halv 10 kom Frasse hit jag skulle ha

honom då Patrik med flera skulle rigga förtältet

på husvagnen. 
Mamma Sari sov för hon hade jobbat natt och

Sanna var med ut till husvagnen.

Så Frasse och jag har haft en farmor & Frasse dag.

Vi var i lekparken i 1,5 tim så han fick leka lite.

KLICKBILDER

       

Härliga bilder vart det.

Gillar verkligen dom två sista, undrar vad han funderar på.


Sedan ville han hjälpa farmor virka.

 

OH tänka vad fort det gick han är duktigt den lille.

 


Han fick även göra denna tavla, det fick Sanna också göra 

när hon var liten.

 

Han fick själv välja färg/färger.


När vi kom in från lekparken var klockan halv 12

då grillade jag korv åt honom och han åt upp

två stycken med bröd.

 

Man blir hungrig när man är ute och leker.


Sedan kröp han upp i mitt knä efter maten

och där somnade han.

 

Men jag fick lägga honom i vårna säng för

jag orkade inte sitta med han.

Han sov mellan 13:15 - 14:30.


Då var det dags för lite fika då

smällde han i sig 6 kakor och lite loka.

Inann han åkte hem så hjälpte han mig skala potatis.


Nu har han åkt hem och jösses så tyst det vart.

Man saknar dom när man har dom en hel dag.


Hoppas han snart kommer tillbaks.


Önskar er alla en fortsatt fin kväll  




Av Cina - 27 maj 2014 18:07

 

En underbar bild som säger mer än 1000 ord   


Imorse ringde Frasse till farmor o frågade

om vi skulle ut och åka ;)

Sari och Frasse skulle ut till Erikslund så jag följde med för

att hämta ut vinsten.

KLICKBILDER

 

Så här ser Sannas gulliga top ut.

Söt eller hur!!??

Sedan vart jag bjuden på fika så vi satt och snackade

en massa om typ våran Turkiet resa eftersom Sari ska

följa med Karin A och mig till Turkiet i år.

Sedan åkte vi hem.

Håkan har vart på sjukhuset idag så

honom mötte jag på parkeringen när vi skulle åka.

När jag kom hem så satte jag mig och virka lite.

 

Döskallen börjar träda fram nu.

Tar några varv då och då ;)


Det var väldigt kallt idag fytusan ingen värme att tala om alls.

Näää nu vill jag ha värmen tillbaks.

Hoppas det är lite varmare på torsdag för då ska

vi vara barnvakt till Frasse han ska komma hit.

Tänkte att vi skulle måla en tavla precis som jag

gjorde med Sanna en gång.

Sedan grillar vi nog lite korv och bara myser.


Nu ikväll har vi grillat revben.

 

Vi köpte en elgrill har om dagen.

Jag gillar inte att grilla med kol och tändvätska

för jag tycker inte alls om den smaken som blir.

Men detta när man kör på elgrill det vart gott.

Inte sista gången vi grillar revben kan jag säga.


Nä nu skall jag åter gå till vikrningen ska virka

några varv innan det är tv dags.


Önskar er alla en fortsatt fin tisdagskväll  


Av Cina - 26 maj 2014 16:59
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Cina - 26 maj 2014 16:13

 

I tisdags förra veckan så var Karin A och jag på Erikslund och naturligtvis

fick butiken ZIZZI ett besök av oss.

Och då kunde man vinna denna söta topp till barn.

Var bara och gå in på FB och skriva en kommentar på ZIZZI:s sida

vilken storlek man önskade.

Och det gjorde jag.


ÅHHHHH JAG VANN DENNA FINA TILL SANNA   

Så nu skall jag åka ut någon dag och hämta den.

Farmor har en likadan fast i ceris.

Tänk vad fina vi ska bli när vi ska åka ut på galej sedan   


Önskar er en fortsatt fin dag  

Av Cina - 25 maj 2014 17:18

 

Idag ger jag er alla MAMMOR denna fin blomkorg........


Imorse så städade jag av lite + att jag tvättade alla mattor

nu blir det ju inte så mycket katthår.


Sedan bakade jag en tårta för Patrik, Sari och barnen skulle komma.

Och så mycket fint jag fick

KLICKBILDER

     

Detta fick jag var Sanna och Frasse.

Sanna har skrivit kortet ÄLSKADE UNGAR  


 

Denna fina hortensia fick jag av sonen.

Tusen tack!

Den är så vacker.

Någon som vet hur man sköter en sådan kan

ju vara snäll och berätta det för mig.


Nu är denna dag snart slut och det är

så himla skönt ute.

Måste nog ut och vattna mina jordgubbar, björnbär, vindruvor

tomater m.m


Hoppas ni alla har haft en fin dag idag.


Önskar er en fin fortsättning på denna söndag  

Av Cina - 24 maj 2014 20:01

 

Får jag bjuda på lite jordgubbar, tänk om man hade alla dessa.



Oh herregud så varmt det var att gå på marknaden.

Flera garnknallare skrek efter mig o ville ha mönstret på min döskalletröja som jag hade på mig.

En skrek o där går hon med sin fina tröja jag såg på facebook, det är roligt att få sådana reaktioner!!!!

Ja sprang på en väska som vill följa med mig hem.

KLICKBILD

 

100:- är ju billigt och jag tyckte den var snygg.

Sedan vart det lite annat som jag hade beställning på.

Var inte där mer än 45 min inte så mycket att ha

igentligen men kul att snoka runt lite.

 

När vi kom hem så satte jag mig på altanen

och skulle virka men jag repade upp allt o

har nu börjat om.

Men man kan inte sitta ute och virka för man blir väldig

svettig i händerna o då gnislar det i både om kroken o garnet.

 

NY OMRÖSTNING   

 

Önskar er en fortsatt fin lördagskväll  

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards