~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under december 2010

Av Cina - 31 december 2010 12:04

 

ÖNSKAR ER ALLA ETT GOTT SLUT PÅ 2010

OCH ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2011.


KRAMEN TILL ER ALLA MINA FINA BLOGGVÄNNER  

Av Cina - 30 december 2010 21:08


Ja idag har vi vart och hälsat på LILLA MAJA

Som idag är 15 DAGAR  

Sååååååååå söööööööt men så liten.

Lite foton får ni här.

KLICKBARA BILDER


   

Här ligger lilla gumman och sover.


   

Stolt farmor och farfar.


  

  Håkans syster och hennes man.


 

Johan, Matilda och Håkan.


 

Jag hade bakat tårta.


Ja våran dag har vart mycket trevlig och mysig.


Detta var allt från mig för idag  

Av Cina - 29 december 2010 16:02

Idag fick vi besök av en liten kaffesugen Sanna.

 

Så här glad blir man när man får kaffe och bulle hos farmor.

Idag fick hon Håkans kopp.....  

Sedan hade Håkan skalat 2 mandariner som hon åt

när hon kollade lite på tv.

Hon älskar verkligen mandariner.

Ja det gör jag oxå nu när dom är som godast.

Sanna och jag skall åka bort två dagar i februari.

Få se hur det går.

Och vart vi skall åka kan ni kanske gissar er till.


Idag har det åter vart en råkall dag bara -4 grader men

isande kyla tycker jag.


Ikväll blir det att kolla sista avsnittet på bönderna.

Tycker nog denna omgången vart det töntigaste jag sett.

Tror ingen av dom hittar KÄRLEKEN. 


 Imorgon skall vi äntligen åka och träffa LILLA MAJA  

Ska blir så mysigt.

Gissa om det blir mycket foton o visa er sedan.


Nu skall jag ta och laga lite mat

idag blir det hemlagat potatismos och prinskorv.


Detta var allt från mig för idag!

Ha enfortsatt fin onsdags em/kväll.  

Av Cina - 28 december 2010 16:34

Ja idag hade vi ju bestämt oss för att åka ut till Maxi

och handla det vi ska ha till nyårsafton.

Så det gjorde vi, det var inte så mycket folk idag

det gick både fort och smidigt.

var rea på kläder där oxå....  

Hittade denna pyjamas till Lilla Maja för halva priset.

 

Så den fick följa med hem idag.


Sedan vart det ju mat oxå för det var ju det vi skulle köpa.

Ja skall bjuda på potatisgratäng, baconlindade kycklingfilé, sallad och

danska rundstycken och till efterrätt blir det inkokta päron och vispgrädde.

Drycken till består av julmust eller cider.

Ingen alkohol blir det här.

Sedan blir det väl kaffe med dopp lite senare.


Kallt idag -10 grader men det var rått som tusan ute.  

Skall ju bli ett kallt nyår sägs det.

Tur att man får vara inne.


Ja det var vad jag har att berätta idag.


PS: Har bytt omröstning........


Önskar alla en fortsatt fin tisdagkväll  



Av Cina - 27 december 2010 16:16

Ja idag har jag vart ut på Hälla och shoppat med

lilla Sanna och Sari.

Det blev lite alltmöjligt både till stora, små och till den minsta.

Dessa pälsvästar köpte jag till Sanna och Maja.


KLICKBILDER

 

Sanna sa: Åhhh nu har jag en flytväst.....

Ja hon är roligt hon.


Sedan köpte jag denna klänning till Maja.

 

Söt tycker jag.


Pälsvästen ska vara till klänningen så här.

 


Sedan vart det detta till Maja oxå.

   

Lite gulligt!!!


Ja så fick Sanna lite smycken som hon skall ha till Nyår.


Till mig själv vart det dessa två tunikorna.

   

Dessa var på rean.

Ja ett par svarta tighs vart det oxå.

Nu är det slut handlat för ett tag.


Ikväll blir det lite rester av jansson som vart kvar.

Det duger till oss.

Imorgon skall jag ut o handla lite till Nyår.

Våra vänner MOnica och Kjell kommer på Nyårsafton.

Så jag skall laga lite mat.

Skall bli trevligt.

Snöat lite av o till idag men och bara -4 grader bara.

Var riktigt skönt ute......solen kom fram ett tag oxå.


Jaha detta var allt från mig för idag.

Önskar er alla en fortsatt bra måndagskväll  

Av Cina - 26 december 2010 14:34

Ska verkligen bli skönt med vardag igen.

Denna julhelg var inte så lång men det tycker jag är skönt.

Fast många andra inte tycker det.

Sedan är det bara Nyårsafton och trettonhelgen.

Ja sedan går vi mot våren.

Idag är det en slappar dag kan jag känna.

Ingen vill ha mat av oss, så jag behöver ingte laga något.

Finns ju massa rester men det vill jag inte alls ha.

Har ju räkpaj kvar som jag kan ta om jag blir sugen.

Gjorde precis ris ala malta det är liksom ingen jul för mig

om jag inte får det.

 

Bara onyttigheter som smakar bra....  


Idag är det bara -4 grader kallt och lite snö i luften.

Har kommit någon cm i natt.


Jag har inte vart ut på någon rea idag.

Tänkte kanske ta mig en sväng ut imorgon när

det förhoppningsvis inte är så mycket folk överallt.


Har tapetserat om lite här hos mig.

Det får duga så länge.

Kanske hittar på något annt en dag vem vet.....


Hoppas allat haft en trevlig Jul.


Detta var allt från mig för idag.


Ha en fin annadag jul.  

Av Cina - 25 december 2010 17:37

Idag hade jag bjudit hit min kära bror med familj på lite julmat.

Det var trevligt att dom kom.

Det fattades en och det var Christoffer men han vill ej hänga med.

Jag dukade i köket för oss 6 och det gick hur bra som helst

Så här såg det ut


  

Här ser ni Marcus och Fredrik


 

Denna otroligt fina tomtefamiljen fick jag.

TUSEN TACK SÅÅÅÅÅÅ SÖTA.

(handgjorda Willy)


 

Lite slapp efter maten.

Håkan, Marcus, Fredrik, AC och min bror.



Till efterrätt bjöd jag på "kokainpäron"

Näää inkokta päron i saffran o citorn vaniljstång, socker o vatten.

 

Här håller jag på att kokar dom.

Taget igårkväll.


Ja detta var lite från våran juldag.

Skönt bara 1 dag kvar sedan är det vardag igen.


Detta var allt från mig för idag!


Ha en fortsatt din juldagskväll  





Av Cina - 24 december 2010 21:11

Åhhhh så skönt att denna dag snart är över.

Usch vilken skitdag tycker jag.

Jobbigt på många vis.

Många tankar o funderingar har man.

Inget är sig likt alla far hit o dit.

Nääää julen är inget för mig.

Håkan och jag har ätit lutfisk idag.

Var o lämnade paket till Sanna på förmiddagen.

     

Det såg ut så här då.


Lilla Maja har vi inte hälsat på ännu.

Men det kommer nog att bli i veckan som kommer.

Så här julfin var hon iallafall.

 

Maja 9 dagar


***********************************************




 

MAMMA....DU FATTAS OSS



Detta var allt från mig just nu.    


GOD FORTSÄTTNING PÅ JULEN





Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards