~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under maj 2009

Av Cina - 31 maj 2009 19:35

Idag har vi vart och hälsat på mamma. Hon mår bra, bara det att hon har så högt blodsocker 22,8 men hon får insulin. Detta beror på allt cortison som mamma äter. Det går bort sedan när hon får sluta med dessa tabletter. Avdelningen är ju inte den bästa hon ligger på utan det är avd 4 precis den som pappa låg på då förra året. Då skrev jag en insändare i tidningen om den avdelningen. Och frågan är ju om det inte kommer att bli en till insändare....*grrrrrrr* morrar lite. Kan ta ett exempel bara....igårkväll kl 20:15 kom dom in och sa att nu skall ni sova så drog dom igen persiennerna och sa godnatt. Undrar bara om man inte har egen vilja när man är patient. Tycker nog att man kan bestämma själv när man vill gå i säng. Ja det finns mer att säga men jag orkar just nu inte slösa energi på det.


..................................................
..............................................

Son och sonhustru vart här och snackat lite och jag fick en morsdags present som ni kan se nedan.....

2 kökshandukar och 2 grytlappar med katter på. Ni som känner mig vet att jag älskar katter.....Tack för detta.


Sedan måste jag åter igen få visa mina azaleor som nu slagit ut och de har sådana färger att det gör ont i ögonen o kolla på dom utan solglasögon.






Önskar min bloggvänner och läsare en fin kommande vecka!

Av Cina - 31 maj 2009 10:04

GRATTIS TILL ALLA MAMMOR IDAG PÅ MORS DAG!!!!!

Ska åka till Köpings lasarett och hälsa på min lilla mamma idag.

Måste kolla till henne hur hon mår.

Får köpa med mig en blombukett och sedan har jag köpt

en fin tunik/nattlinne till henne.


Solen skiner från en klarblå himmel så idag blir det nog varm

och skönt.

Imorgon är det dags för KBT men det blir

inte förrän vid kl 14 denna  gång.

Skall bli sååå skönt!


Önskar alla mina bloggvänner och läsare en fin söndag.

Av Cina - 31 maj 2009 08:15

Dagens Regnbågs kort lyder så här


FÖRFRÅGAN

Se vad du kan.

Prova dig fram och improvisera.

Lek fram din idé som ett nyfiket barn.

Undersök verkligheten och möjligheterna

öppet och flexibelt.

Uttryck din vilja och din lust.

Uttryck tankarna, idéerna och kännslorna fritt.

Se hur du blir bemött,

oavsett om du blir mottagen eller bortstött.

Dä lär du känna dig själv, din förmåga,

dina gränser och din styrka.

När du är nyfiken, öppen och spontan,

är du kraftfull och levande.

Se vem du är och vad du kan.



Av Cina - 30 maj 2009 21:38

Vem tycker du är den mest värdiga vinnaren av ROBINSON 2009?


Jarmo    51.6 %

Lukas    9.7 %

Erik    16.1 %

Ellenor    3.2 %

Nina    0 %

Anna    16.1 %

Angela    3.2 %

Totalt har 31 personer röstat.
                               Omröstningen startade 2009-05-02 21:34

Av Cina - 30 maj 2009 14:45

Ja idag är man tröttare än tröttast. Det vart en sen natt eller tidig morgon.

Vi gick i säng vid 5:15 imorse och jag sov till 10:15 då vaknade jag av att det ringde på dörren då var det en kille som ville sälja aftonbladet...hmmmm.


Igår mötte jag då upp pappa på akuten han skulle komma in vid 21:00 så jag var där vid 20:45 o vi vänta o vänta så till slut var jag o fråga om han hade kommit redan men näää det hade han ju inte gjort. Bara att vänta då. 21:30 kom dom in med honom. Så vart det ju lite prata först med SSK och så. Sedan 22:25 tog de en massa blodprover och det skulle ta 2 timmar innan man fick något svar...=(( .........Så det var bara att sitta o vänta tur att pappa fick ligga i säng. Och  ni kan ju tänka er en fredagskväll  på akuten och det var Köpings Yran och Marknad här i Västerås så ambulansen kom stup i kvarten men trasiga människor och fyllisar. Den han gapa o skrev som en vettvilling och bajsa o kissade på sig. Och var mycket elak mot DR men DR var inte sen att svara. Jaja mycket fick vi se och höra.


Men åter till pappa. Ekg togs inget fel, provsvaren kom inget fel, inte förstoppad heller. Men en massa sura uppstödningar o han sa att det brännde i bröstet. Och inte fick han dricka något utifall de skulle behöva göra något. Men inte 17 röntgade de hans bråck heller det ville dom inte göra mitt i natten sa DR. Konstiga rutiner kan jag tycka. Pappa fick något som liknade Novalucol och som skulle ge effekt ganska så omgående och det gjorde det oxå. Så han fick recept på medicin mot sura uppstötningar.....Bråcket skulle man kolla senare om det vart värre...????????

Ja det slutade iallafall med att han skulle få åka hem till Rosendal igen. Och jag sa hur skall jag få honom dit då??? Vi hade ju tänkt att köra honom dit men jag ville ej ta honom i egen bil när han ej stått på benen sedan eftermiddagen. SSK säger han får åka taxi aldrig i livet sa jag då kan jag ju lika bra ta honom i vårna bil sa jag. Ja då får det bli BÅRTAXI sa hon jag visst sa jag men då skall även jag åka med sa jag. Och det skulle jag ju då få.

Det skulle ta ytterligare 25 min innan den BÅRTAXIN skulle komma så det var bara att vänta ytterligare och kl var 03:15 när den kom så det var bara att lassa in pappa i den på en bår och åka till Köping! Vi var i Köping vid 04:00 och jag var med upp o stoppade en mycket trött pappa i sin säng.

Håkan åkte ju efter så han väntade utanför på mig och sedan var det bara för oss att åka hem.

Det var så fint ute solen höll på att gå upp o det var lite dimma över ängarna. När vi kom hem så tog vi oss en macka och lite te. Sedan så hoppade vi i säng!


DET JAG HAR LITE SVÅRT ATT FÖRSTÅ ÄR HUR MAN KAN SKICKA HEM EN GAMMAL PERSON MITT I NATTEN ISTÄLLET FÖR ATT LÄGGA IN PÅ OBSERVATION. MEN DET VAR DET INTE ALLS TAL OM.

Jaja nu är han hemma på Rosendal och sover nog hela dagen idag.


Ja det var våran fredagskväll på akuten.



Av Cina - 29 maj 2009 19:09

Nu skall jag åka o möta upp pappa som kommer i ambulans hit till Västerås.

Han mår inte så bra och han har ett stort bråck på magen och så fort han äter så gör det ont. Så har det vart ett par dagar nu. Och nu tyckte dom på Rosendal att det var ohållbart. Och det finns ingen kirurg i Köping utan då blir det Västerås. Nu väntar jag bara på att sköterskan ska ringa och säga till att det åkt iväg. Så åker jag upp till sjukhuset här och möter upp. Får nog sitta hela natten tyvärr!


Önskar alla mina bloggvänner o läsare en fortsatt bra fredagskväll.

Av Cina - 28 maj 2009 16:09

Idag får det bli lite foton från trädgården där nu allt nästan blommar!

På förmiddagen var vi ut till Maxi och handlade lite inför helgen. Och då köpte jag fem mini rosor till att sätt i mina krukor som jag har på staketet.

Det ser ni nedan.

Det blev en vit ros.


En röd, kanon fin!


En rosa med mycket knoppar!


En rosa-orange väldigt vacker när den slår ut!


Och så slutligen en gul.


Sedan måste jag få visa mina fina azaleor.

Enormt vackra just nu då de börjar blomma.

Underbart vacker blir nog denna.


Gulorange azalea


Den rosa azalean.


Rödorange azalea.



Sol och regn omvart annat idag.

Just nu har det kommit en riktig skur!


Nu skall jag återgå till matlagningen.

Har bjudit men son o sonhustru på köttfärslimpa och färsk potatis.

Så det är väl bäst att jag kollar till detta.


Önskar alla mina bloggvänner och läsare en bra torsdags em/kväll.

Av Cina - 27 maj 2009 20:58

Ja nu har min bror och hans fru och jag vart upp till Uppsala och hälsat på mamma. Och jag kan säga att hon var mycket pigg och skrattade och var glad. Inget ont hade hon heller. Lite öm mitt uppe på huvet där de har gått in. Och fasen vore väl annars om man inte skulle vara öm. Talet tyckte jag var jätte bra men de har ju ökat hennes cortison från 12 tabletter om dagen till 32 tabl om dagen. På fredag blir det transport till Köpings lasarett för henne. Känns skönt att ha henne på hemmaplan om man säger så. Det är ju dock Pingst och Mors dag. Ja det var lite uppdatering!


Önskar mina bloggvänner o läsare en fortsatt fin onsdagskväll.

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards