~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under augusti 2012

Av Cina - 31 augusti 2012 15:02

Ja jag vet inte vad ni vill veta men jag kan säga som så att det

var väldigt varmt cirka 45-50 grader varje dag.

Havet var underbart det var nog en 33 grader i vattnet.

Vi har inte legat o pressat i solen om ni tror det.

Utan man har ju vart det mesta ute i havet och solen tog ju om

jag säger så.

Var man uppe o satt i solstolen så vart det under parasoll

Sanden var så varm att man kunde nog stekt ägg där.

Inte ens kvällarna var svala utan det låg på 32 grader.

På morgonen vid 6-7 var det 28 grader.

Men våran resa har vart helt underbar.

Vad har vi gjort då, ja inte så mycket, ullared fick sig ett besök en kväll.

En kväll åkte vi in till staden Side och gick där och kollade.

I lördags morse var vi på marknaden vi åkte vid 8 och hemma igen vid 11.

Blir för varmt att gå där sedan.

Har jag handlat något.......klart jag har gjort det.

Lite foton kommer här.

KLICKBILDER


     

Taget från våran balkong vi bodde på första plan denna gång ;)

Memet kom ihåg att jag har svårt i trappor.


 

Våran frukost såg ut så här varje morgon.

Den intog vi på balkongen.


 

Skinnaffärer finns det gott om.


 

Solnedgång över havet.


             

Sista kvällen såg vårat bord ut så här.

Brödet och rörorna får man varje gång man beställer mat.

Denna kväll åt vi fisk som var supergod.

En suprice kväll när hela restaurangen släckte ner och alla reste sig upp

med tomtebloss i händerna och så kom alla kypare och köket in med en tårta

och firade min födelsedag några dagar tidigt.

Det var mäktigt och jag fattade inget.

Klart min vän Karin låg bakom detta.

TUSEN TACK!!!!!

Sedan bjöd restaurangen på en drink.


 

Rislampor skickades upp.


Nu till lite jag köpt.

           

Jag tror att bilderna talar för sig själva.


Jag har en sak till men det får ni se vid ett senare tillfälle.


MÅSTE OXÅ BERÄTTA ATT VI HAR SETT EN DELFINUNGE

I FRITT TILLSTÅND ALLTSÅ I HAVET CIRKA 10 METER IFRÅN MIG.

Och det var nog det häftigaste jag vart med om.


Slutar med att visa vad fint dom bäddat våra sängar.

    


Ja detta var lite om vår resa till Side Turkiet år 2012.

Snart dags att beställa inför nästa år.


Som ni förstår så håller jag på o fryser ihjäl

det är verkligen kallt här hemma i Sverige.


Nu är det vardag igen och alla sysslor med mera som ska göras.

Började med att handla idag.

Dagen går i regnets tecken tyvärr.


Vart in och GRATTAT vår granne som idag fyller 60 år.


Önskar er alla en fortsatt fin fredag.  





Av Cina - 30 augusti 2012 12:58

Ja jag är hemma i Sverige igen.

Tänkte bara kasta in ett inlägg så ni vet.

Ska skriva lite senare men nu har jag haft besök av min bror.

Och snart kommer barnbarnen o vill ha kaffe.

Har bakat en sockerkaka och dammsugit och tvättmaskinen

går för fullt här.

Ska på cirkel ikväll så jag längtar.

Men lovar att skriva lite om våran resa lite senare.

Då skall jag berätta vad VI SETT!!!!!


Ha en fortsatt bra dag så höres vi  

Av Cina - 21 augusti 2012 18:47

Ja då tar jag 1 veckas semester kommer åter till Sverige 

och Arlanda den 29/8.

 

Önskar er alla en fin vecka medans jag är borta.

Kommer INTE att uppdatera något förrän jag kommer hem.


Var rädda om er!


Ha en fortsatt fin tisdagskväll  

Av Cina - 20 augusti 2012 18:08

Ja idag på fm var det dags att åka till frissan Joumana.

Och som vanligt vart jag super nöjd.

Kort busigt och snyggt.

Ingen färgning och inga slingor utan jag kör med mitt

grå melerade hår det är bara jobbigt och fult när det växer ut.

Men nästa gång så kanske det blir lite mörkare slingor i håret det får mera liv då.

Nu kände jag att det var ingen idé för solen och saltvattnet tar så mycket på håret.

Nu kan man väl säga att det är nära iallafall ;)

 

Dagen imorgon kommer går så fort.

Ska ju på cirkeln mellan 18-21 sedan bara hem en liten stund.


Soligt och fint idag men ack så kvavt tror att åskan snart är över oss.

Så bäst jag skyndar mig att skriva klart.

Ikväll skall jag kolla på Färjan mellan 20-21 på kanal 5

Dallas nääää det hoppar jag över.


Önskar er alla en fortsatt fin måndagskväll  

Av Cina - 19 augusti 2012 18:12

Undrar vad jag ska bjuda er på idag.

Kan ju börja med att säga att björnbären börjar mogna

och jag har plockat av de första.

KLICKBILDER

 

Nu ligger dom i frysen, tänkte jag skulle ha dom på tårta.

Ja det blir ju en hel hop med dom så det räcker nog

till massor av sylt eller vad man nu vill göra av dom.

Regn tunga skyar har det vart här idag.

Solen kom fram på em o det var väldigt kvavt ute.

Men nu har det regnat en skvätt.

Ja kollade faktisk vädret i Side idag.

Och vi ser ut att få en underbar vecka.

Vet att ni kommer o säga fyfasiken såååå varmt.

 

Kommer ju ner på onsdag den 22/8


Åker hem onsdag den 29/9

Om ni bara visste vad jag ska bada ;)


Imorgon skall jag klippa mig kl 11:00.

På tisdag skall Håkan till ögon och sedan ska jag på cirkeln igen.

Sedan är det dags att slå igen väskan o åka till Arlanda.

Och ni som funderar på om jag kommer skriva i bloggen

så är svaret NEJ jag ska ha semester från datorn.

Så ni får vänta tills jag kommer hem.


Önskar er alla en fortsatt fin söndagskväll.  

   

   


   



Av Cina - 18 augusti 2012 18:48

Ja idag får det bli lite ditten och datten

alltså lite av allt möjligt.

Var och hälsade på Lilla Frasse och Sanna idag.

Är ju inte så att vi träffas varje dag fast vi bor i samma stad.

Lilla Wilma var oxå nere hos dom.

Bilder på kusinerna.

KLICKBILDER

   


Sedan blev det en liten filmsnutt.

FULLRULLE framåt ;)

Här går det undan vill jag lova ;)



Var till Dollar store idag och där köpte jag mig en

ny standväska för en billig penning.

 

Måste ju ha och lägga badhandukarna o vattenflaskorna i.

Den jag hade förra året gick sönder så därför köpte jag en ny.


Lite sol på em men inget höjdar väder är bara kvavt o kvalmigt.


Önskar er alla en fortsatt fin lördagskväll  



Av Cina - 17 augusti 2012 17:00

På fm var vi ut och handlade lite och så var jag till apoteket.

Hämtade även ut mina nya Klänningar/tunikor som jag skickde

efter här om veckan från Cellbes.

De var såååå fina och passade mig så bra.

Nu är dom upptvättade och hänger på tork.

Stekt lite kött till Håkan som ska in i frysen

och som han kan ta fram när jag åker på semester.

För nu är det ju ganska så nära ;)

 


När vi var på ICA-MAXI idag så sålde dom dessa böcker för 20:-

och såååå mycket gott det fanns i dom så när jag kommer

hem så ska jag gör mat o bak från dom.

KLICKBILD

 

Vart regn och åska här efter lunch så

det var tur att vi  hann hem innan det började.

Men nu skiner solen igen.



Har väl inte så mycket mer att skriva om.

Så jag önskar er alla en fin fredagskväll  



Av Cina - 16 augusti 2012 17:59

Idag vart det strykning och packning av min resväska.

Och strykning är det värsta jag vet usch så tråkigt det är.

Nu skall det bara ner toalettartiklar och mediciner

så kan jag slå ihop den.

 

Har inte tänkt släpa på så mycket kläder då det är

minst 40 grader i Side.

Har försökt göra väskan så lätt som möjligt.

Saknar man något så finns det att köpa på plats.

Nu skall jag handla imorgon, laga lite mat och sätta

in i frysen så Håkan har mat.

Så har ju denna helg gått.

På måndag skall jag klippa mig.

Tisdag kväll är det cirkeln, efter den är det bara hem

och slappa någon timma för halv 02:30 åker vi upp till Arlanda.


Soligt och fint idag oxå.


Önskar er alla en fortsatt fin torsdagskväll  

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards