~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 28 september 2007

TOKIG kärring har flyttat in....hahahahahaha

Av Cina - 28 september 2007 21:43


Jag har någonting jag måste få berätta -


en tokig käring har flyttat in hemma hos mig !
Undrar om det är en galen påskkäring?
Nej, hon har inte flyttat in med mitt medgivande och inte betalar hon hyra heller.
Hon bara finns där!
Hon verkar lida av spegelmani, vilket är något jag aldrig hört talas om,
utom när det gäller tonåringar.
Hur som helst..
När jag kommer till spegeln för att måla mig ställer sig den där tokiga
tanten framför mig!
Där står hon med sitt rynkiga ansikte och dubbelhaka och med
bilringar runt midjan och vägrar att flytta på sig.
Jag har skrikit åt henne att gå sin väg,  men hon skriker bara tillbaka.
Det blir ingen vackrare av.
Hon ger sig på min garderob också och ändrar mina kläder.
Jag har smal midja, har fått många komplimanger under åren, men hon syr in kläderna så att de stretar förfärligt när jag försöker tränga mig i dem.

Mina papper kastar hon bort och flyttar på allt tills ingenting  finns där
jag vet att jag placerade det.
Hon köper hem kakor och snask, vilket hon inte borde göra eftersom hon
verkar ha problem med vikten.
Jag kan unna mig emellanåt, men det verkar som hon glufsar i sig det
mesta.
Jag har för vana att ha en flaska vin i kylen för det är nyttigt att ta
ett glas till maten.


 Nästa morgon är flaskan ofta tom, så hon har problem på det området också.
När jag är i en affär och försöker be om kläder i min storlek, tittar
expediten konstigt på mig.
Tanten har tydligen varit där också.
När jag till slut får på mig ett snyggt svart litet nummer och går till
spegeln är det samma visa:
tanten ställer sig framför och har satt på sig en exakt likadan klänning.
Behöver jag säga att hon ser löjlig ut i den!!
Hon har konstrat med telefonen också så den sällan ringer och
telefonsvararen tar inte emot några meddelanden.
Jag vet ju att jag är ganska populär.
Det har jag alltid varit och karltycke har jag

men sedan tanten flyttat in hör jag sällan av någon.
När jag tittar på teve har hon varit framme och gjort bilden suddig och
skruvat ner volymen så jag knappt kan höra vad som sägs om jag inte
skruvar upp den.
På sistone har hon roat sig med att knöla till madrassen, så när jag 
vaknar känner jag mig stel och har ont både här och där.
Jag vet att jag alltid ansetts som en sällskapsmänniska, ganska spirituell 
faktiskt.
Men den där tanten har tydligen sprungit runt och pratat med vänner och 
bekanta, till och med i affärerna här runt omkring.
De får alltid så bråttom när de ser mig.
Om jag vill småprata så mumlar de ofta någonting stil med " ja ja det där 
har du redan berättat.
Hördu, förlåt mig men jag måste springa...
Vad ska jag ta mig till?
Om det är någon som vet varifrån tanten kommit, var snäll och meddela mig snarast !

För om jag inte blir av med henne, då måsta jag tänka på att flytta...
kanske till Blåkulla!


 
 
gulligagumman

gulligagumman

29 september 2007 08:48

Haha jaaa vem kan det vara???

http://gulligagumman.bloggagratis.se

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

29 september 2007 11:23

Det var kul ! Det är toppenbra och roligt skrivet !

http://www.ingermaryissa.se

 
Marianne

Marianne

29 september 2007 18:08

Jo du Cina, den tanten känner jag till. Hon kommer med tiden. Men var lugn…hon flyttar snart ut igen. Men tyvärr så kommer det en ännu värre tanta som flyttar in i stället. Så var rädd om den som bor där nu. Du vet inte hur länge hon trivs hos dig.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards