~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2008

Total misslyckad dag............

Av Cina - 4 augusti 2008 18:37

Ja idag har min dag vart misslyckad. Det började på förmiddagen att jag fick för mig att jag skulle baka ett bröd jag hittade på nätet. Och Håkan var så snäll så han åkte ner till affären för att inhandla lite mjöl o jäst. Och så sätter ja igång. Allt gick ju bra och detta bröd skulle jästa 2 timmar o det fick det göra och sedan skulle de gräddas i 40 min i 175 grader. Men det fick stå 45 min. Och den var så fin där den stod i ugnen. Så tar jag ut den o det var lika fin. Lägger handduk över så den får svalna

Ja sedan när den kallnat så skall jag skära den i bitar så är det bara deg usch o fytusan den åkte ut i soptunnan. Det kan man ju inte äta. Så imorgon så får jag väl försöka på nytt igen....=((   Men då får den nog stå inne 60 min skulle jag tro.....


Ja inte nog med det, så gick skrivaren sönder mitt ialltihopa. Så det var bara ut o köpa en ny...=(( snacka om att jag har haft otur idag.


Just nu vräker det regn ner det har hållt uppe hela dagen tills nu.

Läste i tidningen igår att det är hösten som kommit nu redan....=((

Det skulle inte vara många sol dagar i augusti och detta tycker jag är himla trist om det redan nu skall bli höst. Usch då blir vintern lååååång.

Men vi får hoppas på att det inte stämmer utan att metrologerna har lite fel. kanske tur att man skall åka bort då får man ladda batterierna till höst o vintern som kommer.


Hoppas att ni mina bloggvänner inte har regnat o blåst bort för jag har hört vilket väder det är neråt landet!


 
 
Monica

Monica

4 augusti 2008 20:38

Synd att du fick slänga brödet du bakade. Bättre tur i morgon önskar jag dej då.

http://violett.bloggagratis.se

 
Linda

Linda

4 augusti 2008 21:03

Oh vad tråkigt när man bakar o det går åt pipsvängen, hoppas att det blir en bättre dag i morgon.
Här har det också regnat hela dagen.

http://bizzab.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Helena

4 augusti 2008 21:16

Hoppas du sover gott inatt...kram

 
Gerty

Gerty

4 augusti 2008 21:40

Vissa dagar går det troll i allt man företar sig bättre tur nästa gång

http://Prilyckans

 
Ruth

Ruth

4 augusti 2008 21:49

Vad gick fel i ditt brödbak i dag tro, vågar du testa en gång till med samma recept ? men man vill ju bemästra och lyckas, kanske något fel i receptet, näää, jag vet då inte.
Här har det regnat oavbrutet sedan i går em. inte en minuts uppehåll och kommer att fortsätta så här fram tills i morgon ut på dagen, 70 mm påstås det att det kommer ner och bara 14* ute, inget sommarregn som kommer ner.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

5 augusti 2008 06:54

Vad tråkigt med brödet,önskar dig lycka till i dag
Kram

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Christel

5 augusti 2008 09:04

Nä men vad tradigt när man misslyckas, men trägen vinner ju heter det, så nästa gång du bakar blir det säkert precis så bra som du tänkt dig.Och idag ska jag baka, tänkte göra en Windsorkaka och någon mjuk kaka vi får se hur det avlöper.Usch ja fy tusan för vädret igår, och vi fick hem 4 kubik singel klockan sju igårmorse som maken min börja rulla ut direkt, lastbilen kunde inte backa ända in så han vart ju tvungen att ta sig an det för det blockera hela infarten, men han vart klar vid två-tiden men jösses han vart in o byta kläder en gång, regnet det öste ner och vinden tilltog i styrka och igårkväll gick strömmen vid åtta och kom ej förrän halv-ett inatt usch ja.Nej höst vill jag inte ha inte nu, men jag har ju oxå lite sol att se framemot i september då vi åker till Marmaris.
Hoppas din dag idag blir bättre.
Christel

 
Inger

Inger

5 augusti 2008 12:38

Men fy vad tråkigt, när man bjuder till och bakar och sedan blir det skrutt. jag förstår din ilska.. Men du får ta nya tag..
Passar ju bra när det är regnväder.

Ha en fin dag. Kramen

http://Ingeremkssson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards