~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2008

BOKTIPS.............

Av Cina - 11 augusti 2008 17:16

Ja ni som har läst Gömda, Asyl och Mias hemlighet vill jag bara upplysa om att Maria Eriksson har kommit ut med en fortsättningsbok som heter

Emma Mias Dotter. Ja skall nu beställa den o ta med mig på min resa.

Ja dessa böker var ju helt otroliga. DE två första Gömda och Asyl har ju Liza Marklund skrivit tillsammans med Mia Eriksson och Mias Hemligheter har ju då Mia skrivit själv och även den nya utkomna boken.

Detta är ju verklighet så jag måste bara ha denna sista bok.

Har ni inte läst dom så gör det man blir både arg o ledsen o fundersam!!

Finns att beställa här för 159:-




Beskrivning:  

Emma, Mias dotter är den fjärde delen i Maria Erikssons storsäljande serie om sitt liv på flykt undan en våldsam man och hennes enastående kamp för att bygga upp en ny tillvaro åt sig själv och sina barn i ett främmande land. Det är en dramatisk resa som har fört henne från tryggheten i en svensk småstad till ett liv med skyddad identitet i en annan världsdel, via olika gömställen i Sverige och flera år av umbäranden i Chile.


Emma, Mias dotter tar vid där Mias hemlighet slutade, och läsaren får följa familjens liv i det nya hemlandet USA och framför allt dottern Emma. Alla de läsare som mött Emma i först Gömda, sedan Asyl och därefter Mias hemlighet har naturligtvis undrat hur det ska gå för en flicka som tvingats utstå så mycket hemskt och svårt i livet. Här får de veta det, och det är Emma som själv berättar tillsammans med Mia.




Emma, Mias dotter är Emmas version av vad som hände och hur det kändes under alla de där åren på flykt undan en man som hotade såväl henne som hennes mamma till livet. Men det är också berättelsen om det liv som sedan följde: om hur Emma i Den svarta boken får veta den sanning som ställer relationen mellan mor och dotter på sin spets, om hur hon flyr hemmet och börjar använda droger, och om hur Mia tvingas kämpa mot en dödlig sjukdom precis som hon tidigare tvingats kämpa sig till asyl åt sig och sina barn.



Emma, Mias dotter är den gripande berättelsen om en mor och hennes dotter som tillsammans gått igenom ofattbara prövningar och till slut lyckas hitta tillbaka till varandra. Det är också fortsättningen på en familjehistoria som engagerat miljontals läsare och som visar på människans förmåga att mot alla odds inte bara överleva utan också skapa sig en bättre framtid.

 
 
Millis

Millis

11 augusti 2008 19:16

Tack för tipset!

http://millis.bloggagratis.se

 
Corina

Corina

11 augusti 2008 19:51

Tack för boktipset men just nu läser jag en bok om digital fotografering,får bli till vintern kanske.

http://wanilla.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

11 augusti 2008 20:45

Bästa stället att köpa böcker...dessutom är det ju fraktfritt,inga extra avgifter,jättebra.

Kram

http://violett.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Helena

11 augusti 2008 21:24

har du läst Millenium? av stig larsson...superbra böcker...kram

 
Ruth

Ruth

11 augusti 2008 22:35

Så duktiga ni är som läser böcker, det är inte jag :-( får jag tid över så blir det datorn eller stickepinnarna :-) Har funderat på talböcker, men det får kanske bli till vintern..
Kram

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Natta

Natta

11 augusti 2008 23:12

Har alla böckerna om Mia Eriksson. Och häromdagen så köpte jag dem fjärde "Mia"boken som heter Emma- Mias dotter.Har bläddrat och läst lite överallt i boken och fått tårar i ögonen och tårar har runnit ner för mina kinder, det är så gripande händelser i boken. Emma-Mias dotter är lika gripande som de andra Mia-böckerna. Har alla Mia-böckerna. Det finns inga andra böcker som är så gripande och fängslande som Mia-böckerna. Och det ska även komma en 5:e bok om Mia och hennes familj! Och den boken ska jag så klart köpa! Men det dröjer nog ett tag innan den kommer ut. Hörde det på tv häromdagen.

http://www.natta.bloggagratis.se

 
Sari

Sari

11 augusti 2008 23:15

Ler...Då får vi hoppas att du hinner läsa ut den så jag oxå kan läsa den,,,=)..Kram

http://frufiona.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

12 augusti 2008 07:29

J ajag har läst alla.
Måste ju köpa denna senaste också.
Gud som jag grät och var arg när hennes dåvarande gubbe stod och kastade flickan mellan sig och en kompis i en av de första böckerna.Ett litet baby-barn som flyger friit i luften.
Han var hemsk o det satte allt sina spår i tösen det...

http://trissemojs.bloggagratis.se

 
Gerty

Gerty

12 augusti 2008 19:10

Hoppas den kommer ut som talbok det tycker jag är så bra för då kan jag sticka samtidigt som jag lysnar

http://Prilyckans

 
Ingen bild

cattha

13 augusti 2008 14:15

ja läst alla jättebra,vet du om den finns i pocket
cattha

 
Fnuttisen

Fnuttisen

14 augusti 2008 12:52

Ska också köpa den. Har precis läst den 4:e boken "Mias systrar" har du läst den? Också väldigt bra men tragisk.Fin blogg du har, kommer nog att titta in här ofta.
Kramizar Susanne

http://www.fnuttisen.bloggagratis.se

 
Helén

Helén

20 augusti 2008 09:28

Tack för tipset! Hade ingen aning om att det kommit ut en uppföljare.

http://vardagsliv.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards