~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 16 maj 2009

Herr & Fru Duva

Av Cina - 16 maj 2009 09:54

Kommer ni ihåg att jag skrivit om Herr & Fru ringduva som vi har här utanför. Jag är så uppslukad av dessa duvpar och jag brukar sitta o kolla på dom när de pussas och nojsar med varandra. Och rätt som de är så hoppar Herr Duva upp på Fru Duva och sedan är det över på bara några sekunder!

Sedan sitter de o kurrar som ja jag vet inte vad. Har försökt att få bilder på dessa duvor hur länge som helst men har ej lyckats. Men sedan igår kväll så lyckades jag iallafall ta dessa 2 kort på dom. Jag hann ju inte med när de parade sig som vanligt men detta blev resultatet.

Nu är detta på mycket långt avstånd men ni får hålla tillgodo ändå. Här kelar dom med varandra.....


Detta är efteråt när de parat sig , då måste man fixa till sina fjädrar så man ser snygg ut igen...=))


Hoppas solen skiner på er alla där ute. Här försöker den komma fram o det kan förhoppningsvis bli en fin dag utan blåst!


Önskar alla mina bloggvänner o läsare en fin lördag!



 
 
Christel

Christel

16 maj 2009 10:15

Men vilka bra kort det blev,sannerligen inte lätt att ta kort på pippisar,själv har jag nu under ett par års tid försökt fånga Hacke hackspett, han brukar hålla till i ett fornt träd precis vid vår tomtgräns,men som sagt trägen vinner, det har ju du visat här nu med korten på duvorna.
Kramen
Christel

http://tantans

 
Ingen bild

cattha

16 maj 2009 10:16

haha ja själv håller jag på att bli galen på deras ljud menmen de har ju 77an.
hoppas du mår lite bättre idag
cattha

 
Ruth

Ruth

16 maj 2009 11:04

Duvor är riktigt mysiga och genomsnälla fåglar, bråkar aldrig med andra fåglar och dom kuttrar så gôtt och mjukt. Fina bilder har du fångat på detta kärlekspar, sällan duvor hos mig suck...
Solsken i dag, men hur länge ? sällan det håller i sig hela dagen.
Njut denna lördag.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

16 maj 2009 11:47

Fin bild på duvorna,dom är roliga att titta på, här sitter dom i träden utanför min balkong och kuttrar
Ha nu en fin dag
Kramen

http://danslillis

 
Marketta

Marketta

17 maj 2009 01:00

Hihihi, tur att duvorna inte har en kamera och sitter utanför ditt sovrums fönster. Fast vem vet, de kanske har det *S*. Snygga bilder alla fall.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

 
E-K

E-K

17 maj 2009 09:33

Vilka turturduvor, så gulligt och bilderna är hur fina som helst.
Nej igår var här ingen sol i Malmö, det var kallt och regnigt. Idag däremot skiner solen.
Om gårdagen, jag stegade igenom alla tänkbara stämningar som slutade med skrattsalvor, omvälvande dag.
Tack Cina och ha en bra söndag. Kram

http://www.steeperz.com

 
Calma

Calma

17 maj 2009 16:09

hej där,
hihi,det är skillnad på en annan det,gamla rugguggla som jag är,hihi,
här går det väl åt en smärre biltvätt,efteråt,haha,
nu va jag rolig vá?,hihi,
men visst är det roligt att studera olika varelser i vår natur,verkligen,
jag tog bild på min nya klänning o satte ut i bloggen,men jag har en dål kamera eller,den är djupare lila än vad bilden visar,du får kolla,
hade en oerhört lyckad o mysig dag o kväll,
allt blev lyckat,
vi möts snart igen,
kramelikramis från Calma:=)

http://calma-s.bloggagratis.se

 
Yvonne R

Yvonne R

17 maj 2009 18:38

Härligt kärlekspar!! Vi har några skogsduvor här, jätte fina.
Kramar till dig och ah det riktigt gott

http://yvonne.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards