~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 27 juli 2009

KBT idag.........

Av Cina - 27 juli 2009 19:25

Idag har jag vart på KBT och det var såååå skönt att få vara där idag. Tyvärr är det nu semester uppehåll så inget på hela augusti månad o vad jag kommer att sakna det. Gunilla ska ut och plocka svamp hela månaden. Hon har hit till dags plockat 82 KG gula kantareller de niiiiii. Här om dagen hade hon stanna eftervägen när hon körde hem och hon hade plockat 12 kg på 2 timmar hon sa att svampen växte uppe på varandra. Ja det gäller att ha näsa för vart dom växer......och det har hon tydligen.


Igår orkade jag inte blogga var helt slut i kroppen och den värkte som fasen. Men Håkan var och köpte 4 kg gurka till så nu har jag lagt in den oxå. Min svåger ringde och beställde det. Så imorgon när jag har vart på vårdplaneringen för pappa så ska vi åka ut till deras sommarstuga med det och så skulle vi bli bjudna på mat där. Länge sedan vi var ut där nu.

Många som tycker att 15kg gurka på ett år är mycket man jag är verkligen gurkoman jag kan öppna en burk och så äter jag det som godis när jag sitter vid tv:en eller vid datorn.....ja sån e jag.


Lite besviken vart jag idag när jag hittade ett mail i min skräppost.

Det var från USA och där stod det att man fina lila klänning som jag köpte där inte fanns i lager o skulle ej komma hem något mer i sommar. Är väl så himla typiskt när man hittat något som man bara vill haaaaaa.....jaja det är ju som det är med det.


Ikväll blir det att kolla på Lotta på Liseberg och så spela bingo hoppas på vinst ikväll men det är väl ingen risk att jag vinner!


Önskar alla mina bloggvänner och läsare en fortsatt fin kväll...

 
 
E-K

E-K

27 juli 2009 20:57

Ja, Cina, dagen har varit både plus och minus som jag förstår. Min har varit plus ända tills ikväll då någon konstig oro i magen som jag inte vet vad det står för började infinna sig. Men, men, det är bara att acceptera, känslor har alltid en botten.

Kram på dig

http://www.steeperz.com

 
agge

agge

27 juli 2009 22:02

Oj, vad mycket svamp hon plockat. Det är svampår i år har jag hört. Jag har plockat mycket svamp i mina dar jag med. Det är så roligt. Älskar att gå i skogen men det blir så sällan idag då man inte har bil och lever ensam.
Vad tråkigt att du inte fick den fina klänningen. Förstår att du blev besviken. Vann du något ikväll då? Jag vann en ny bingolott.....hahaha....

kram

http://jacastas.blogspot.com

 
lillis

lillis

28 juli 2009 06:53

Så mycket svamp hon plockat.Vad synd att du inte fick klänningen.Hoppas att det går bra i dag när du ska på vårdplanering
Ha det gott
Kramar

http://danslillis

 
Ruth

Ruth

28 juli 2009 08:54

Tråkigt för dig att Gunilla skall ha semester när du känner att du behöver henne. Men du har ju fullt upp med att skära gurka det skingrar ju dina tankar för stunden :-)
Hoppas ni får det trevligt i stugan. Ledsamt att klänningen gick i stöpet, men det går flera turer. Satsa på höst och vinter kläder i stället, sommaren är snart över.
Kramelikram

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

28 juli 2009 10:24

Oj så mycket svamp. Vi är glada om vi hittar så pass mycket att vi får så det blir till pålägg till några mackor.

Hoppas att du vann på din bingolott!

Kram

http://violett.bloggagratis.se

 
gerty

gerty

28 juli 2009 13:10

Va tråkigt med klänningen men det går fler tåg, var nu riktigt rädd om dig du har haft så mycke nu

http://prilyckans

 
Christel

Christel

28 juli 2009 17:20

Så var jag tebaks, och köpt mig en hemsida har jag gjort, dock väldigt enkelt, men behändigt för mig att klara av.
Du har haft mycket kring dig, tro inte annat än jag noga följt din blogg varje dag, lite krasslig är du, men du är ju i goda händer hos din läkare.
Jag tänkt mycket på dig, särskilt på att var får du din styrka och ork ifrån , du godhjärtade människa.
Adressen till min hemsida kommer alldeles snart på min gamla blogg, hemsidan är ju liksom bara i sin början.
Kramen till dig
Christel

http://tantans

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards