~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under maj 2010

Av Cina - 14 maj 2010 14:30

Imorse vaknade jag vid 5:30 av att åskan gick o den mullra på rätt bra.

Höll nog i sig en timma och det regnade så man såg knappt ut.

Och jag som är så rädd för åskan vart ju klar vaken.

Så att somna om var ju inte att tänka på.

Håkan skulle ju ner till DR o lämna ytterligare mer prover

så jag tyckte det var lika bra att gå upp.

En mycket tråkigt fredag tycker jag då det mest har regnat hela dagen.


Jag har iallafall bakat källar frallor ett recept jag

hitta i en tidning som vanligt.

Ja så här vart dom.

Lite olika storlekar vart det men dom duger.

Fick sitta på en stol o skära o rulla dom.

För ryggen gör såååå förbannat ont.

Sedan har jag haft svid i magen ett par dagar.

Och så kom jag på imorse att det säkert är av Voltaren tabletterna

Så imorse tog jag ingen o inget svid i magen heller.


Sedan hade jag köpt mango som jag inte hade ätit upp

så fick jag för mig att göra glass av dom o det gick utmärkt bra.

Kanon goooood vart den inte söt o inte sur.

  

Det är jag som har mosat ner den i en skål med en gaffel

därför den ser ut som den gör.

Skall bjuda mina kaffegäster på detta imorgon.


Hoppas att ni inte har regnat bort och ni som

har sol......kom ihåg solskyddsfaktor...=))

Av Cina - 13 maj 2010 19:17

Fytusan vilken regnig o tråkig dag.

Hade tänkt att baka källa fralla idag men

nääää ont i ryggen så det funkar inte.

Får se hur det är imorgon.

Jag har iallafall gjort glass med baileys i.

Har köpt en glassmaskin o jag som inte äter glass.

Men glass e bra att ha i frysen om det kommer någon.

Ska göra olika smaker typ mango, ananas, banan, päron, cocos, punsch m.m. 

Ja det blir lite allt möjligt.


Hoppas alla haft en fin dag o att ni inte har regnat bort.


Måste resa mig nu så att jag inte fastnar här i stolen

fan att det ska göra så ont....=((


Av Cina - 12 maj 2010 16:24
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Cina - 11 maj 2010 18:47

Ja igår vart jag "fosterbarns farmor" till en liten tjej på 3 år.

Ja hon fyller 4 år i okt tror jag det va.

Ja hon är familjehems placerad hos min son o sonhustru.

En söt liten tjej med mycket egen vilja o mycket bestämd.

Fast när dom är så där små så är dom form bara.

Mycket go och rar på alla sätt o vis.


Vi har idag vart ut och handlat kläder och skor till henne.

Ohhh herre min ge vad hon prata med allt o alla.

Glad för sina 4 par skor och sina gummistövlar.

Jag köpte jeans, rosa byxor, vit t-shirt och en ros o vit randig liten kjol.

Oh hon tacka så fint så.

När vi skildes åt så sa hon "hej då vi ses" och så gjorde hon släng puss o så blåste hon iväg den......såååååå söööööt.


Vi har inte haft något vatten idag de stängde av det 8-16.

Och fy tusan va jobbigt det var att vara utan vatten.

Man var där vid kranen hela tiden o skulle ha vatten.

Nu ser man vad beroende av vatten man är.



Tack Lillis för ett trevlig samtal idag.


Önskar alla en fortsatt fin tisdagskväll.


Av Cina - 10 maj 2010 16:06

Ja fytusan så trist vädret är.

Regn o så kommer solen o så regn o så sol.

Men nu är det nog ganska så grått o ingen mer sol idag.

Undrar om det kommer bli så att vi får sommar på engång.

Jag vill ju har VÅR som är så mysigt.

Men det verkar som den kom bort på vägen....=((


Har precis ätit torskrygg och potatismos.

Det var gott vi tycker om fisk i detta hus.

Man äter det alldeles för lite.

Fast här äter vi det minst en gång i veckan.

Imorgon blir det fläsk med löksås.

Har så himla svårt att hitta på vad man ska äta.

Ha haft hjärnsläpp länge nog tycker jag.

Svårt att komma på mat för en hel vecka.

Men jag fick ihop denna vecka oxå med mycket 

möda och stort besvär....hahahaaaaa


Ryggen känns om jag säger så.

Bättre men långt ifrån bra.

Nu skall jag sätta mig lite bekvämt o kolla på 

förkväll som börjar om en stund.


Ha en fortsatt fin måndag em/kväll


  

Av Cina - 9 maj 2010 19:22

Usch vad jag tycker söndagar är tråkiga.

Är nog den värsta dagen på hela veckan.


Ja vad har hänt idag då......inte ett dugg.

Kände mig väldigt förkyld i morse o så hade jag ont i halsen.

Men av det känner jag inget just nu.

Min rygg känns men är nog lite bättre än jag var i veckan.

Hoppas att det är över snart.


Har inte så mycket mer att skriva idag!


Önskar alla en fin kommande vecka.


  

Av Cina - 8 maj 2010 15:31

Ja det är precis så det är.

Grått ute och det regnar just nu.

Är verkligen trist när det är sådant här väder.

Vart är vårvärmen tro??

Vill ha den här nu.

Jag går omkring o fryser o känner mig allmänt ruggig.

Ryggen gör ont som bara den.

Hoppas på bättring snart.


Ringt o beställt tid till klippning den 18/5.

Åker till Stubb o Lugg på TunaPark i Eskilstuna.

Ska bli skönt att bli av med lite hår.

Hoppas att man är frisk till dess.

Men det ska man väl vara.


Hoppas att alla har en fin lördag.


Måste nu ta mig härifrån o det kan ta ett tag

om jag sitter för länge.


  

Av Cina - 7 maj 2010 14:00

Usch så blåsigt och kallt det är ute.

Var till apoteket idag och hämtade ut min 

medicin som jag fick igår.

Var ju ner i går till vårt apotek på centrum.

De hade ju inte en enda av den medicin jag skulle ha.

Så det var bara att åka ut till Erikslund idag.

Jobbigt att ta sig ur o i bilen ska jag säga.

Att ha ont i ryggen är heller inte det skönaste.

Skulle ha åkt och Grattat Matilda idag på hennes 25-årsdag

men jag klarar ej av att sitta i bilen den tiden det tar 

att åka till Köping.

Så vi får ta det när jag känner mig bättre.


*******************

Medan jag var på apoteket så var Håkan in på

Maxi och handlade lite små saker.

Och bland annat denna fina bukett.

Som jag fick........

  

Det är ju Carina idag....så man har ju namnsdag.

Inget som jag brukar fira alls.


Nej nu skall jag resa mig härifrån innan jag fastnar.


Ha en fortsatt fin fredag!


Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards