~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 3 mars 2011

Snö massor av snö.......

Av Cina - 3 mars 2011 13:00

Vart har VÅREN tagit vägen tro.

Vi har ju massor med snö kvar och det verkar som om

det inte vill smälta.

Dessa bilder är tagna idag.

KLICKBARA BILDER

              

Ser att tiden inte stämmer på fotona.

Har inte ställt tillbaks tiden tydligen.

Ja som vi ser är det full vinter och jag känner

att nu är det dags för lite VÅR.

 Solen skiner och det droppar från taken.

Och på baksidan är det riktigt varmt för där är det ju lä.


**************************************

Nu har jag börjat trappa ner mitt cortison.

Och jag hoppas att det skall funka denna gång.


Angående mitt "missbruk" av coca cola så

kan jag säga att jag har vart utan

den drycken i 3½ veckor nu.

Tycker nog att jag vart kanonduktig.

Härligt om jag kan bli fri från den oxå.

Men det tror jag för har jag inte druckit

den hit intills så varför börja igen.


****************************************

Ikväll skall jag baka pizza.

Tycker det är gott med hemgjord pizza.

Skall nog ha köttfärssås på halva

och så blir det räkor o curry på denandra halvan.

Gubben tycker inte om curry men det gör jag.


*******************************************


Måste få visa vad jag köpte åt lilla Maja.

 

En liten vit kanin (gosedjur) och så två par

strumpor och så små tummvantar.

Taget med mobilen.


Denna bild av isflaken hade jag i min mobil.

 

Stora är dom fast det syns inte på bilden.



Ja detta var allt för idag från mig.


Önskar er alla en fortsatt fin torsdag  



 
 
lillis

lillis

3 mars 2011 13:26

Ni har mera snö kvar än vad vi har är så trött på detta.Bra jobbat att du klarat du utan Cola fortsätt med det.
Söta saker du köpt till Maja
Ha det bäst vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Lilitha

Lilitha

3 mars 2011 13:30

Ja, nu börjar vintern kännas väldigt låååång. Men som du skriver...man känner att våren är på gång. Solen skiner och är som balsam för själen...

Ha en riktigt mysig dag, söta du...

Kram Lilitha

http://lilitha.blogg.se

 
calma

calma

3 mars 2011 13:46

Hej vännen!
Nu kunde jag se bilderna,,men inte lyssna på låten tyvärr,klickade på pilen och gick in via Youtube oxå,,shit oxå,,
Såg härligt ut iaf,kjag ska väl åka,men d får bli längre fram
Begravnig och så vill jag finnas hemma förstås för Christer

Ja,söta sker du köpt oxå,det är ju så kul att handla till de små,sen får man inte det,mitt äldsta o näst äldsta barnbarn,ca 14 o 10,,de vill handla själva dom *L*

Ja,tack för omtanke,,Christer kommer hem imorron,
Just idag mår ej mitt knä så bra,men det ska väl bli bättre hoppas jag,
Som du skriver ,,varit lite väl mkt ett tag,och sånt man ej rår över heller.
Du,vet ju verkl hur det kan vara vännen,,

Nu ska jag klura varför jag ej kan lyssna på den säkert ljuvliga filen,,hmm

Ha det bra i snön,,jo våren kommer,men blir väl med dunder o brak kanske

Kramen vännen från Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

3 mars 2011 13:55

Här får allt Vintern stanna ett tag till tycker jag eftersom det är dags för sportlov med slalomåkning för vår del nästa vecka. Men sedan får det tina bäst det vill :) Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

3 mars 2011 14:13

jadu vi har minst lika mkt snö vi :( ogillas verkligen! Men man får lite hopp om att våren e på g när man ser/hör droppet från "i vårt fall" balkongen, sen så har det varit 10+ i solen idag,och det gillar vi :) Dock är det väldigt halt ute,jag mitt spån tog tennisdojor ute och ja jag höll på att dratta på ändan flera gånger!
Fina saker du köpt,söt liten kanin :)! Ja visst är det gott med hemmagjort pizza,det ska vi äta imorgon :)
Kramar

http://sugarpie88.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

3 mars 2011 15:13

Fin bakgrund och topp du har satt in, glömde kommentera det i går.
Så mycket snö ni har kvar fortfarande. Datumet på bilderna är rätt, det är ju den tredje i dag. Kommer bara solen fram några dagar så försvinner snart snön för den värmer lite nu. Fina presenter du köpte till lilltösen Maja. Ha en bra dag, hoppas du klarar dig utan cortison och den beroende framkallande Colan.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

3 mars 2011 16:38

Nog är det en hel del med snö kvar,men när solen sken igår så hördes det hur det smälte...tyvärr ingen sol här idag.

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
annemon

annemon

3 mars 2011 19:30

Soligt och fint här och snö finns det kvar som smälter lite på dagen.Har ej varit ute idag,för golvet vi ville ha klart. så nu är det golvlisterna kvar och lite panel som ska upp.Bra jobbat med colan.Pizza är gott.

http://annemon.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Karin

3 mars 2011 22:18

Promenad efter lunchen med några "gamlingar"-takdropp o. vårsol inte så varm men ändå...Jag tror de flesta längtar till våren nu.Du är duktig som gör dej av med last efter last-men du sparar väl Håkan?(lite skämt).Ha en bra weekend jag ska vara på jobbet.Känns som man är där förjämna/ kram

 
ansepanse

ansepanse

3 mars 2011 22:46

vilka fina presenter till lilla Maja :) vad duktig du är som gjort dig av med ditt coca cola beroende, ni har mycket mer snö än vad vi har
kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
ansepanse

ansepanse

4 mars 2011 16:45

Sv: jo, jag har tagit bort gipset nu och håller på med sjukgymnastik, ha en jättefin fredagskväll vännen - kramar

http://kinaguld.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards