~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 9 mars 2011

Less på att ha ont......

Av Cina - 9 mars 2011 13:56

Usch vad less jag är på att ha ont.

Började ju trappa ner mitt cortison den 28/2

och äter nu 2½ tablett men si det går inte alls.

Nu har det kommit tillbaks igen.

Har haft ont ett par dagar nu men idag är

det precis lika som innan jag fick cortisonet.

Så jag har ringt carmena idag så dr

ringer mig imorgon kl 8:00.

Det värsta är ju att min Dr är tjänstledig fram till den 31 mars.

Den som vikar för min Dr gillar jag inte alls.

Men det måste jag ta nu.

Hoppas bara att hon förstår mig.

Jag vill ju helst av allt inte äta cortison.

Hoppas ju på att det kan finnas annat läkemedel som man

kan äta istället.

Men det finns det väl inte kan jag tro.

Jaja nog om mitt onda det finns dom som har det 100 ggr värre än mig.

Så jag ska väl inte klaga igentligen.

Har iallafall dammsugit idag det tog en 1 timma.

Men det får ta den tid det tar!

Håkan har jag skickat ut till Maxi för att handla lite.

Vi hjälps åt så gott vi kan.


***************************************

Igår så hämtade vi ju Sanna på dagis och sedan

Patrik på hans jobb.

Så kärde vi hem dom.

Och så vart vi bjudna på mat.

Sedan tog jag och duschade Sanna.

Eller hon kan ju "kälv" som hon säger.

Hon är jätte duktig!

Jag satt på toastolen medan hon fixade o trixade

där inne i duschen.

Så torkade jag henne och satte på henne morgonrocken.

Borstade ut håret och smörjde in kinderna, hakan och under näsan

hon är så torr efter sin förkylning.

Sedan fick hon mysa i soffan med sin tutte

som hon BARA har när hon ska sova.

KLICKBARA BILDER

Lillskruttan är ganska så trött här.


Passade på och fota på deras baksida.

Alls snö som finns kvar där.

HEJOHÅ vad snö det finns.

   

Riktiga snövallar som ligger och väntar

på att solen ska ta bort det eller så tar regnet det.

Så nog har vi vinter allt.


Idag är det   av och till här.

Det blåser som atta idag oxå.

Inga varma vindar precis.


Ja detta var allt från mig för idag.


Önskar alla mina fina vänner en fortsatt fin onsdag  


 
 
Malin

Malin

9 mars 2011 15:22

Cina du får lov att tala om när du har ont,det är mänskligt att klaga! Skickar tusen styrke kramar och hoppas läkaren kommer fram till något bra,för du ska inte behöva ha ont!
Bra att ni hjälps åt så gott som de går.
Hon är för fin lilla Sanna,ser så mysigt ut där i soffan :)
Du det var ett par rejäla snövallar,vi har en del såna här omkring också,ingen sol idag utan bara regn o rusk o blask! ..
Hoppas du får en bra kväll,och att smärtan/smärtorna inte blir allt för påfrestande!
Kramar

http://sugarpie88.bloggplatsen.se

 
Kristina

Kristina

9 mars 2011 15:58

Det är jobbigt med smärta och man inte får sova tillräckligt blir det ännu värre.
Den här vintern har varit jobbig.
Jag önskar att du blir av med all din smärta
Kramar från mig.

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

9 mars 2011 16:15

att du ska behöva äta cortisonet för att kunna må någorlunda bra, hoppas att läkaren har andra alternativ åt dig, vad söt hon är Sanna och självklart kan stora tjejen duscha kälv :)
ha en fin kväll vännen - kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
lillis

lillis

9 mars 2011 16:23

Glömde skriva i går att du har det fint på bloggen.Det är jobbigt att ha ont,hoppas att det finns något annat än Cortison som du kan få.
Vad söt hon är skruttan nyduschad och fin.
En bra kväll vännen
Kram

http://danslillis.bloggagratis.se

 
annemon

annemon

9 mars 2011 17:15

Smärta är inget vidare och inte cortison heller för den delen. Hoppas att det finns andra alternativ åt dig.Men som du säger, det kanske blir svårt.Bra att ni är två då kan man hjälpas åt.I denna stund så regnar det här,solensken på fm.Härligt att bli bjuden på mat och få pyssal om lilltjejen lite.Här har det tagit bra på snön, man ser mer och mer av åkern utanför. Ha en bra kväll.

http://annemon.bloggagratis.se

 
ansepanse

ansepanse

9 mars 2011 17:42

Sv: men jag tror inte att det är så svårt att baka med torrjäst heller, vågar du inte testa det?
kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Monica

Monica

9 mars 2011 17:46

Så fint du har här,som vanligt,men roligt med lite förnyelse.
Stackars dej som ska behöva ha ont....

Lilla Sanna är så söt,lilla stumpan så bra hon har det.

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

9 mars 2011 21:30

Hoppas innerligt att din DR kan trolla fram ett alternativ så du slipper cortisonet, det kan inte vara det enda som finns tillgängligt på pillerhyllan inne på apoteket. Så trötter Sanna ser ut efter badet, inte länge till John Blund kommer där inte. Här har det åter blivit vitt ute, busiga Kung Bore har varit i farten hehe.
Kram vännen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Karin

9 mars 2011 21:53

Vinterlika men ändå varma kramar från Köping!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards