~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 21 mars 2011

Röding till mat.....

Av Cina - 21 mars 2011 16:33

En mulen och grå dag idag med mycket blåst.

Men ändå ganska så varm.


Idag vart det röding till mat.

 

Ja dom är urtagna men jag ugnssteker dom så här.

Och rensar när dom är klara.

Dom var riktigt goda.

Fick dom av min bror när jag var där sist.


Idag kom min fina tunika som var restad.

 

Har nu tvättat den så den hänger på tork.

Det jag inte gillar det är att det är knytband

som man ska knyta i ryggen.

Det gillar jag inte alls vill att den ska hänga rakt ner.


Ja detta får bli mitt inlägg för idag.


Önskar er alla en fortsatt fin måndagskväll

 
 
Monica

Monica

21 mars 2011 17:31

Röding är gott,men det är längesen jag åt det.
Så snygg tunikan är,den blir du fin i.

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

21 mars 2011 17:49

jag har nog aldrig ätit röding, men kan du inte klippa av banden på den fina tunikan
ha en fin måndagskväll du också vännen - kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Astrid

Astrid

21 mars 2011 18:18

Så gott med röding även om det blir rätt ofta
Vi är ju norrlänningar
Vilken snygg tunika

http://www.astridlarsson.wordpress.com

 
Calma

Calma

21 mars 2011 19:53

Hej vänne!

Åhh,vilken avcker tunika,,vad händer om du tar bort bandet,,går det,,men den blir kanske ej mer hängande rakt iaf,,men snygg var den,,

Röding,är såååå gott,härligt med fisk
Ha det allra bäst vännen
Kramen från Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

21 mars 2011 21:17

Så gott med fisk, kan äta det flera gånger i veckan, men det skulle nog inte uppskattas på bordet så ofta.
Gillar din klänning, klipp bort knytbandet i ryggen, enkelt fixat. Sitter och tittar på förlossningen, såg Sari innan pausen nu. Gillar detta program, blir bara så sugen på en baby's, men den tiden är förbi för mig suck.
Nu börjar programmet igen.
Kram

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Karin

21 mars 2011 22:24

Va fin din tunika är men visst kan du väl ta bort banden.Har nyss tittat på TV o.förlossningar från V-ås.Idag fick Sarri vara med en hel del.Det måste ha varit både spännande o.konstigt med ett filmteam hängandes i"kjolarna".Så gulligt det var idag,förra veckan var det mest skrik... /kram till er alla

 
lillis

lillis

22 mars 2011 07:37

Så gott med röding. Snygg tunika vad läcker du blir.
En bra tisdag vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

agge

22 mars 2011 11:55

Mmmmmm...vad underbart gott med röding. Vilken söt tunika , förstår det där med knytningen bak, vill inte heller ha det.

kram

 
annemon

annemon

22 mars 2011 15:13

Den tunikan var fin, synd med knytningen där bak hoppas att du fixar det på nåt sätt,blir ju inte att man använder om det inte känns bra.Fisk gott gott men röding har jag nog inte smakat.
ha en bra kväll

http://annemon.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards