~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 7 juni 2011

Flädern blommar snart.....

Av Cina - 7 juni 2011 18:38

Idag har det vart hemskt varmt och kvalmigt ute.

Kommer det åska kanske.....näää hoppas inte.

Regn på natten kan det få komma.

Idag såg jag att flädern börjat att blomma.

KLICKBILDER

 

Ute på våran allmänning.

Snart dags att plocka och göra saft.

Dålig bilden vart men det kom en vindpust precis som jag tryckte av.

Men ni ser säkert ändå.


Här är en av mina pelragoner.

 

Fråga mig inte vad den heter för det vet jag inte.


Inget besök hos Dr idag hon var inte där.

Vart bara en tur till apoteket idag.


På fredag kommer min resekompis och väninna Karin hit.

Ska bli trevligt att hon kommer över på en fika.

Hon har semester i 2 veckor nu.

Skall baka en citronpaj tänkte jag.

Sedan får hon ju bullar o kakor oxå naturligtvis.


Imorgon är det ett besök på "iris"


Önskar alla en fortsatt fin tisdagskväll  

 
 
lillis

lillis

7 juni 2011 19:32

Får verkligen hoppas att det inte blir åska.
Då ska du snart göra flädersaft förstår jag.
Så fin din pelargon är. Hoppas att det går bra på Iris i morgon
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

7 juni 2011 20:25

Jag är inte så förtjust i flädersaft,men den jag har druckit har väl inte varit hemmagjord förstås.

Önskar dej en natt utan åska!

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

7 juni 2011 21:40

Här går åskan nu,men lovar att jag ska göra allt för att inte skicka den till dig! .. Kramar

http://sugarpie88.bloggplatsen.se

 
annemon

annemon

7 juni 2011 21:58

Ja nog har det varit varmt och kvalmigt,man blir visst aldrig nöjd med vädret men visst behöver det komma regn det är ju så torrt ute i landen.Men i växt huset växer det bra.Jag har två fläder buskar men gör ingen flädersaft längre går inte åt så mycket nu för tiden,men läskande och gott tycker jag.

http://annemon.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

7 juni 2011 22:25

Här har det varit en helt underbar dag efter nattens mardröms-oväder. Ingen sol på hela dagen 20-24 grader, otroligt skönt. Har orkat grejat lite. hoppas det inte blir en natt till med åska, det fixar jag inte.
Har köpt färdig Flädersaft för ett par år sedan, men jag vet inte, tror inte det var någon hitt, men har ju inte smakat din förståss.
Har inte köpt någon pelargon ännu, har en sedan förra året, men ser ingen knopp, men snart hoppas jag. Lycka till i morgon.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Karin

7 juni 2011 22:45

Jo jag tackar citronpaj...mums.
Hemgjord flädersaft är verkligen gott o törstsläckande.Sköt om dej nu så ska vi "bubbla" på fredag/kram

 
ansepanse

ansepanse

7 juni 2011 23:48

vi har haft en lite svalare dag utan sol men egentligen riktigt skönt
kramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Anki Paulsson

Anki Paulsson

8 juni 2011 09:14

Hemmagjord flädersaft är så himla gott.
Citronpaj är inte helt fel det heller. Jag brukar göra en på lemon curd och den brukar inte bli så gammal kan jag säga :)
Lämningen på dagis gick bättre idag. Hoppas du får en fin onsdag
kram

http://www.hampusmamma.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

8 juni 2011 09:41

Flädersaft är så gott, fick en fläderbuske förra året men det är bara någon blomma på, så nästa år kanske

http://bloggplasten.se

 
agge

agge

8 juni 2011 10:39

Så ljuvligt med flädersaft, mmmmm.............Love it....Vacker pelargon

kram

http://havefun.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards