~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2011

Massor av björnbär......

Av Cina - 16 augusti 2011 12:38

Ja i år får vi massor av björnbär.

Förra året var det nog bara 10 st.

Visar lite bilder.

KLICKBARA

      

Skall bli gott att smaka sedan när dom mognat helt.


Kommer ni ihåg att jag har skrivit om att min vindruva dog efter vintern.

Men vet ni vad den LEVER.

KOLLA IN!!!

 

Och jag är så glad för att den kommer igen.

Naturligtvis inga vindruvor i år men hoppas på nästa år.



Nu skall jag oxå visa våran ljusstake vi fick av Sanna

när hon kom hem från Spanien.

 

På baksidan är det en värmeljus hållare.

Och jag älskar ju delfiner.


Sol, moln om vart annat idag.

Kommit lite regn inatt men inget att tala om.


PS: Ny omröstning till höger!!!!


Önskar alla en fortsatt fin tisdag  




          

 
 
Monica

Monica

16 augusti 2011 12:56

Fina bilder på bären du visar och lampan du fick av Sanna var ju jättefin så jag förstår om du blev glad när du fick den.

Tur att ingen såg när jag försökte låsa upp fel cykel...hahahaha!

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

16 augusti 2011 14:23

Oj vad mycket Björnbär så smaskigt och gott,vilken
tur att vindruvorna klarar sig.
Vilken fin lampa ni fick av Sanna, kan förstå att du blev glad
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Anette

Anette

16 augusti 2011 14:23

Gott med björnbär skall du koka sylt på bären eller bara frysa in dem. Kram Anette

http://nettan68.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

16 augusti 2011 14:53

Så härligt...mend björnbär!!! Gottis!!!
Och så fin Delfinlampa!!!!
Kram!!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Ingen bild

Karin

16 augusti 2011 15:56

Vilken söt ljuslykta du fick av Sanna.
Det ser gott ut med björnbär.Sylt el.bara äta?
Du får täcka in druvorna till vintern så den inte fryser igen utan att ni får skörd nästa år.
Snart.../kram

 
gerty

gerty

16 augusti 2011 16:06

Då blir det till att koka sylt, björnbärssylt som är så gott

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

16 augusti 2011 16:30

Björnbär det har jag aldrig smakat,men dom ser gode smarriga ut :) ..
Så roligt att din vindruve planta ej dött,sån överraskning :)
Jätte fin ljuslukta du fått,sådana där lyser så fint :)
Kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

16 augusti 2011 23:52

Är inte så förtjust i Björnbär, finns massor längs ån mot sjön, tycker inte dom smakar något speciellt.
Vilken tur att druvrankan har klarat sig, nästa sommar har du massor igen. En fin ljuslykta du fick av Sanna, inte viste jag att du gillade Delfiner så.
Nu skall jag sova, natti, natti.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Lena S

Lena S

17 augusti 2011 07:23

Mumsigt med björnbär, jag har också satt några plantor i min lilla trädgård, hoppas det blir nåt. Å va fin lyktan är. Jag älskar också delfiner :-)
Ha en bra dag!
Kramis

http://nelasvarld.blogg.se

 
agge

agge

17 augusti 2011 11:22

Oj, så mycket björnbär, vad roligt med hemodlade bär. Kul att druvorna tog sig också, hoppas att de bär frukt nästa år.
Vilken underbar ljusstake, vad gulligt
kram

http://havefun.bloggplatsen.se

 
annemon

annemon

17 augusti 2011 13:41

Vad kul att vindruvsplantan klarade sig, björnbär har ja nog inte smakat tror jag, har hört att det är mycket kärnor i. Fin ljuslyckta ni fick kul med små överaskningar.
Ha en bra dag.

http://annemon.bloggagratis.se

 
ansepanse

ansepanse

18 augusti 2011 11:09

björnbär som är så gott, är det svårt att odla?
förstår att du blev glad över ljuslyktna, så fin
bamsekramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards