~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 24 juli 2012

Idag tänkte jag tipsa er om en bok.

Av Cina - 24 juli 2012 18:53

Ja som sagt tänkte tipsa er om en bok

som jag tror berör oss alla.

 

Beskrivning:

Berättelsen om ett nationellt trauma 



Siri är på sitt första AUF-läger på Utøya sommaren 2011.

För Siri är ön precis det som statsministern Jens Stoltenberg kallat den, ett paradis.

Ända tills en man klädd i falsk polisuniform går i land och börjar skjuta.

Det är början på en sjuttio minuter lång mardröm för de 560 ungdomarna på ön.

Paradiset förvandlas till ett helvete och Siri flyr för sitt liv över hala bergshällar och vassa klippor i jakten på ett gömställe.

Hon blir beskjuten - men överlever.

På land finns pappa Erik som slits mellan hopp och förtvivlan.

Kommer dottern att överleva dramat som utspelar sig på ön mitt i Tyrilfjorden ?

Jag lever, pappa är berättelsen om vad som hände under terrorattacken mot Oslo och Utøya 22 juli 2011.

Boken skildrar Siri och Eriks unika historia, men den ger också en större bild av terrorhandlingen som förändrat Norge.

Vi får följa gärningsmannens sista förberedelser och genomförandet av det värsta angreppet mot det norska samhället i fredstid.

Den berättar också om kampen att resa sig efter en fasansfull upplevelse och gå vidare i livet.


Du hittar den att köpa HÄR

 

********************************************

Idag har vi haft otroligt varmt men ingen sol.

Kvavt som bara den allt klibbar.

Men skönt att det inte regnar.

 

Inget speciellt har hänt hos mig idag heller.

 

Så jag önskar er alla en fin tisdagskväll  

 
 
Ingen bild

Karn

24 juli 2012 22:15

Säkert en gripande bok.Vilken mardröm för de inblandade,både ungdomarna på Utöya o för de anhöriga på fastlandet.
Skönt att man inte behöver frysa när det är sommar.../kram

 
Margit

Margit

25 juli 2012 00:19

Kommmer nog att köp och läsa den boken!! TACK för tipset!!!
Kram!!!

http://margiholm.blogg.se

 
Malin

Malin

25 juli 2012 05:27

Tragiskt det som hände, men starkt att skriva om upplevelsen som förändrade allt! Säkert en hjärtskärrande bok men jag ska nog läsa den!
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

25 juli 2012 06:09

Boken låter väldigt bra och gripande, den ska jag köpa.
Ha en bra dag vännen
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

25 juli 2012 12:28

Säkert en gripande bok, hinner inte sitta på rumpan och läsa böcker, kanske framöver.
Starkt solsken i dag, inget fläktar det ute så det blir till att hålla sig inomhus i skuggan tills i em. lite svaga vindar hade varit skönt. Njut nu av solens strålar och en bok.
Kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Bettan

Bettan

25 juli 2012 23:13

Den verkar vara en bra bok. Å framförallt så de som var med vet ju hur fasansfullt allt var. Vet inte om jag som är så blödig skulle klara av att läsa den bara. Men tack i alla fall för tipset.
kramis

http://walkonfire.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards