~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 8 mars 2013

Problemet med ugnen.......

Av Cina - 8 mars 2013 17:32

Håll tillgodo med denna bild idag.............



Nu jävlar är jag riktigt förbannad. 

Ringde min kvartersvärd o han ringde upp reparatören och reparatören 
ringer upp mig och frågar vad tycker du vi ska göra. 
Det kan ju inte jag veta för jag kan inte något om spisar. 
Ja vi kommer inte till dig idag iallafall svarade han mig. 
Vi har bytt termostat och mätt upp gradantalet så mer kan vi inte göra.....JÄVLA PUCKO
Jag ringde till kvartersvärden igen och 
sa att jag var förbannad o att gubben var otrevlig som fan. 
Och nu sa han att han skulle prata med någon Kjelle o då 
får det kosta pengar så inte vet jag om det blir en ny spis. 
Han skulle ringa till mig igen.
 
Efter detta gick jag och la mig i ett varmt
skumbad för att stressa av.
 
Klockan 13:30 ringer det på dörren.
Och då kommer denna Kjelle o han var
från en elfirma, och det var väl det som skulle
kosta pengar kan jag tro.
Jag var på väg upp till affären så Håkan fick ta han om honom.
Och när jag kommer hem så hade han åkt.
Det  var inga fel i proppskåpet men det var fel på UGNEN
Han mätte oxå graderna o när ugnen var uppe i 175 grader
så mätte han, då var det bara 145 grader och när
han sedan öppnade lucka precis som man gör när
man ska grädda något sjönk den till 120 grader.
Och går sedan inte upp i temperaturen.
Hur tusan kan då den som böt termostat säga att den gick upp 
rätt i graderna det är frågan jag ställer mig.
Nu skulle de ta tag i detta med min kvartersvärd på måndag.
Så får vi väl se hur det blir med denna ugn.
Hoppas bara att få en fungerande ugen.
 
Imorse hade vi -12 grader 
Önskar er alla en fortsatt fin fredagskväll  



 
 
Ingen bild

Karin

8 mars 2013 17:54

Klart du ska ha en ny spis el.blir det termostatbyte igen??Återstår att se;)
Jaha nu är det helg...dans står på agendan,både lö o sö.Så nu ska jag ta o fixa lite färg i håret så jag inte ser ut som en grå mus,hahaha.Ha det så bra ni också/kram
ps 110 D ds

 
lillis

lillis

8 mars 2013 19:29

Tror säkert att du får en ny spis,annars får du bara kräva att du ska ha det.
Ha en bra och skön kväll
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

9 mars 2013 09:45

Åter en väldig fin bild startar du ditt inlägg med.
Vilken tur att Kjelle kunde lokalisera att termostaten inte var ok, då har du bevis på att du har haft rätt och inte har gnällt i onödan. Det är inte klokt hur gradantalet har varit uruselt, hoppas du får ordning på problemen nu.
Vi hade -24* i natt och nu är det -15* det är små slöjmoln ute, försvinner dessa så värmer solen otroligt nu.
Hoppas du får en fin dag du också.
Kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se/

 
Ingen bild

Inga från Närke

9 mars 2013 09:50

Som vanligt fin bild.
Hoppas du äntligen får klart med spisen så du kan baka i flera dagar (ler). Du borde ha ersättning också för allt besvär du haft. Lycka till.

 
ansepanse

ansepanse

9 mars 2013 10:51

du vet, de försöker spara pengar, men i slutändan kommer det ju bli dyrare istället, hoppas att det ordnar sig till veckan
Sv: jag har istället vägt för lite enligt sjukvården, nu har jag gått upp liiite och de är SÅ nöjda och tycker väl att jag ska gå upp lite till men jag trivs rätt bra som jag är
bamsekramar och en fin lördag till dig

http://kinaguld.blogg.se

 
Margit

Margit

9 mars 2013 16:16

ja dom mste väl förstå..att det bästa är att bya hela pisen...Så tråkigt att du fåt kämpa och ringa hela tiden och att dom är så otrevliga mot dej!!
Hoppas att dom fixar det efetr helgen så att du kan baka och använda ugnen igen.
Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Malin

Malin

11 mars 2013 16:13

Men jösses vilken cirkus kring er spis , och himla O-proffsigt av han som ringde o fråga dig vad du tyckte dom skall göra?!
Nä nu hoppas jag att ni får ett slut på detta och att dom byter hela spisen!
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards