~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under augusti 2013

Av Cina - 21 augusti 2013 17:05

 

Idag får ni ta del av denna fantastiska bild........


Ja då var mitt handarbete klart för denna gång.

Var och köpte knappar idag så nu är den klar.

Jag vart nöjd med den, är ju inte så duktig att virka

men jag fick ihop denna iallafall.

KLICKBILD

 

Nu skall det bli spännande o se om Sanna kan ha den.

Annars får jag väl virka en till och ta en grövre virknål.

Ni ska få se bild när Sanna har den på sig sedan.

Hon har inte fått den ännu.


Min förkylning kom av sig och det var nog

pågrund av KALOBA som jag stoppat i mig.

Skönt att inte ha huvudvärka oxå.


Soligt och fint idag oxå.


Nu rullar dagarna fort må jag säga.

BARA 9 dagar kvar sedan sitter man på flyget.

Sååååå härligt det ska bli.

 


Önskar er alla en fortsatt fin onsdagskväll  


Av Cina - 20 augusti 2013 21:17

 

Idag får ni ta del av denna ljuvliga bild.......


Ja det är jobbigt att känna sig hängig.

Lite snorig och hostig men jag känner ju att det

är något lurt på gång och det OGILLAS av mig.

På förmiddagen idag tog jag o dammsög och sedan

satte jag mig på altanen o virkade klart andra ärmen.

Så imorgon ska jag sy fast den o så ska väl

allt vara klart.

Efter maten la jag mig på soffan en stund o slappade.

Har ätit alvedon forte idag o kaloba och druckit honungsvatten.

Nu har jag kollat på Idol och nu tror jag banne mig att

jag ska hoppa i säng o kurera mig lite, eller

iallafall lägga mig o läsa lite och lyssna på karlavagnen.


Soligt o fint har vi haft idag oxå.


Önskar er en fortsatt fin tisdagskväll  


Av Cina - 19 augusti 2013 17:16

 

Idag får ni ta del av denna vackra bild........


Usch vilken dålig tajming att börja bli förkyld NU.

Har nu haft huvudvärk sedan igår o det hjälper inte

med Alvedon Forte och jag känner i näsan att det är något på G.

Jag vill tametusan inte bli sjuk nu när det bara är 11 dagar kvar

till semestern, det kommer verkligen olägligt må jag säga.

Försöka stoppa det med KALOBA.


Idag var vi ut o handlade då det nu var slut i frysen

och i skåpen, men nu som sagt är det påfyllt.

Var upp till sjukhuset en sväng o hämtade en ny kissdunk 

till Håkan som ska ta om sina prover för tredje gången NU.

Ja man vet inte vad man ska säga om detta springande.

Men det är väl bra att de kollar upp allt.

Men vore ju bra om han fick svar på alla prover dom tar oxå.


Inget virkat idag låg lite lågt med det idag.

Imorgon sätter vi fart på virknålen igen.

Morgondagen börjar med dammsugning katterna fäller

sommarpälsen nu och det syns om jag säger så.


Nu önskar jag er en fortsatt bra måndagskväll  



Av Cina - 18 augusti 2013 18:27

 

Idag får ni ta del av denna vackra bild.......


Har inte hänt något av värde att skriva om idag heller.

Tog ett skönt bad på förmiddagen.

Sedan började jag virka o kom på att jag skulle

göra om lite i mönstret.

Så det får bli en med kort ärm så kan hon ha en långärmad jumper

under, tycker att det vart riktigt bra.

KLICKBILD

 

Nu skall jag virka den andra lilla ärmen o sedan virka

runt halsen och fästa lite trådar sedan så är den klar.

Om hon kan ha den så får ni se ett foto sedan det lovar jag.


Regn o åska nu ikväll o det vräkte regn ner.

Åskan ganska så långt borta.


Nu önskar jag er en fin kommande vecka  

Av Cina - 17 augusti 2013 19:00

 

Idag får ni titta på denna färggranna fågeln......vacker eller hur????


Ja jag fortsätter väl tjata om min virkning.

Ni är väl trötta på det vid det här laget.

Men det händer inte så mycket annat just nu.

Har iallafall virkat klart själva tunikan/koftan men fytusan

den ser liten ut men men bara hålla tummarna att hon kan ha den.

Hon är ju så liten o smal så kanske kanske om jag har tur.

Tänk om jag hade tänkt på att ta en virknål större då

hade det inte blivit så litet.

Jag virkar tydligen för hårt.

Men nu vet jag det till nästa gång.

KLICKBILDER.

 

Jag gjorde inte oket på framstycket i alla färger som det ska vara

utan jag gjorde så här istället.

Kanske var dumt men men nu har jag gjort så här.

Har även börjat på ärmen.

 

Ja det är samma färg men detta är fotat ute i dagsljus

och det andra inne i soffan.

Tänk så olika en färg kan bli av bara ljuset.


Här om dagen så beställde Karin A och jag en kryssning.

Det blir ju Malungsvecka ( dansbandsvecka) på Cinderella i februari 2014

Så då var det ju bara att boka in en kryss för oss.

Då jag vi ju något att se fram emot efter vi vart på semester.



Ja det är  inte långt kvar nu.

 


Önskar er en fortsatt fin lördagskväll   




Av Cina - 16 augusti 2013 21:52

 

Idag får ni ta del av denna fantastiska bild.......


Lite gråväder idag men ändå har jag setat på altanen

och virkat o virkat o virkat.

Är så himla rolig så jag kan inte sluta.

Men nu måste jag köpa mer rosa garn.

KLICKBILD

 

Så här ser det ut idag nu börjar det likna något.

Nu skall oket på bakstycket o framstycket virkas.

Och sedan ärmarna o så fästa alla alla trådar *PUH*

Hade tänkt att vara klar med denna innan semestern om 14 dagar.

Tror ni jag fixar det!!!???


Blev en sen blogg idag då jag vart hos grannen på fika.

Så nu stänger jag ner denna burk o säger vi ses imorgon.


Önskar er alla en fortsatt fin fredgaskväll  

Av Cina - 15 augusti 2013 18:50

 

Idag får ni njuta av denna underbara bild.......


Idag har vi haft en strålande dag 25 grader på altanen.

Jag var ner till ICA på förmiddagen o då var det lite kylslaget.

Fast sedan vart det vart som sjutton sååååå härligt.

Har virkat mest hela dagen idag det är så roligt så

jag kan inte sluta.

Man ser för varje varv hur allt växer fram.

KLICKBILD

 

Så här långt har jag kommit idag.

För nu tror jag inte det blir något mer idag.

Är så glad för jag tror den kommer passa till Sanna.

Ja det var flera som förstog att det  var till henne.

Men inte tusan kan man tro att det ska bli tunika/tröja heller.

Spännande o se hur den kommer se ut när den blir klar.

Hon vet inte att jag håller på med den heller.

Vill inget säga då jag inte visste om jag skulle klara av mönstret.


Ja ni  nu är det inte många dagar kvar.

 

Tänk så mycket jag längtar det HAVET.

Men snart är vi där och så säger det POFF så är man hemma igen.


Önskar er alla en fortsatt fin torsdagskväll  



Av Cina - 14 augusti 2013 17:42

 

Idag får ni titta och njuta av denna bild.


Usch vilket oväder vi haft idag på eftermiddagen.

Blixar o dunder o magiska under tralla lalala laaaaaa

fysjutton va rädd jag var det small o blixtra på samma gång.

Och herre min gud vad det regnade det vart översvämning här

ute där jag bor.

Det kom isbitar som stora pärlor ner o det vart vitt på backen.

Jaja tur att det är över för denna gång iallafall.


Jag virkar o virkar men jag tror det blir för litet tyvärr.

Tänkte virka denna

KLICKBILDER

   

Men va tusan den ser ut att vara till en baby

och jag virkar 8 år.

Har det garnet som ska vara o virknål som det ska vara oxå.

Men jag tänker inte repa upp den.

 

Så här ser det ut det jag har gjort.

Jag virkar väl så får vi se hur liten den blir.

Fasiken oxå!!!!!!!


Önskar er alla en fortsatt fin onsdagskväll  

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards