~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 27 februari 2009

Recept på jätte god limpa

Av Cina - 27 februari 2009 15:50

Ja idag har jag bakat en limpa som jag fått receptet på av min syster. För er som vill prova att baka den kommer receptet här.

Christinas limpa

5 dl turkisk yoghurt

1 dl sirap

9 dl rågsikt

1 tsk bakpulver

2 tsk bikarbonat

1 dl fetaost


Gör så här:

Blanda ihop allt till en deg och sist smular du sönder fetaosten och rör försiktigt om. Lägg degen i smord limpform (avlång). Degen är lite kladdig, men det ska den vara. Gräddas i nedre delen av ugnen i 175 grader i ca 45 min.

Lycka till!!!!

 
 
Inger

Inger

27 februari 2009 16:04

åhh vad det lät gott..känner i mungipan hur snåldreglet rinner,,hihi, smaklig måltid när det blir dax.
kramen

http://IngerEmKsson.blogg.se

 
Ingen bild

Sari

27 februari 2009 16:22

Låter onekligen jättegott...=)

 
Ingen bild

marion

27 februari 2009 16:24

Hoppas du mår mycket bättre nu och att denna yrsel håller sig borta. Jag kommer att prova baka detta brödet, det låter riktigt gott. Tack för att du delar med dig av dina godsaker. Ha det gott

 
lillis

lillis

27 februari 2009 17:05

Vad gott det låter, har skrivit av receptet
Ha en skön kväll
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

27 februari 2009 17:34

Låter verkligen gott. Synd att man är så lat att man inte bakar själv numera.

http://violett.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

27 februari 2009 20:03

Tack Cina!
Så god den limpan ser ut,ett bra recept.
Ha det bra ikväll!
Kram

http://lenaochpudlarnas-blogg

 
AnnelieH

AnnelieH

27 februari 2009 21:43

Det ser jättegott ut! Hoppas din kväll blir bra..kram!

http://annelieh.bloggagratis.se

 
Ingen bild

cattha

27 februari 2009 22:15

NU FÅR DU GE DIG,får dåligt samvete,skulle baka jag med ,men inte hittat bakkaveln,haha säger vi ,nänä ska jag med när andan faller på
ha de bra
cattha

 
Ruth

Ruth

27 februari 2009 23:02

Den limpan smakar nog hyvens gott, för fin för att ätas med en sillabete på frokostbordet :D Lyxlimpa av högsta kvalitet ! MMMMMMMMmumsss

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Marketta

Marketta

27 februari 2009 23:10

Den ser verkligen god ut. Blir jag baksugen så vet jag vart jag hittar den.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

 
Anki Enbom

Anki Enbom

28 februari 2009 15:26

Tack för receptet.
Detta låter gott så det ska jag verkligen testa. Alltid skoj att pröva lite nytt.

http://www.ankiskatter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards