~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 22 december 2009

Av Cina - 22 december 2009 16:00


5 VECKOR RÖKFRI IDAG

FASEN VA JAG ÄR STOLT!!

 

*********************



Ja imorse var det -20 grader ute och det var tur

att jag fick stanna inne i stugvärmen.

Jag började dagen med att sätta in skinkan i ugnen.

Och då var kl halv 8 och det tar ju sin lilla tid.

Men nu är det grilljerad och klar.

Och 3 st jansson är klara oxå.

Dessa har min son beställt fast han

 är så duktig på att laga mat själv.

Imorgon blir det att göra jansson till bror och till oss.

Sedan baka en sockerkaka som ska bli en tårta.

Och så måste dammsugaren fram en vända.

 

************************

 

Igår kväll så ringde telefon vi 20:30 och

det var en kvinna som ringde från

mäster blomma o sa att jag hade blommor

som dom skulle komma med som idag.

Och jag tänkte vem skickar blommor till mig.

Fösta tanken var ju att det kunde ju vara min chef.

Men nääää varför skulle han skicka blommor för.

Dagen gick mot sen eftermiddag och det ringer på dörren och

blombudet kommer med blomma.

  

Denna hade blombudet med sig......sååååå söööööööt.

Och mycket riktigt så var det från chefen.

Jag ringde honom idag på fm och önskade honom GOD JUL.

Och sedan sa jag till honom att komma förbi här på parkeringen

för jag hade en liten julklapp till honom.

Och det gjorde han, men jag kunde ju inte tacka för blomman då

för tänk om det inte var från honom.......hahahaaaaa

 

Och medan vi tala om blommor så ska jag visa

en häfftig hyasint eller vad tycker ni.......

  

Ja har ni sett den är LILA och sååååååååå fin.

Jag har aldrig sett en LILA hyasint tidigare.

 

För några veckor sedan fick jag en amaryllis

av Johan o Matilda och nu ser den ut så här....

  

Det blir 3 stänglar på denna oxå........men det är sex klockor på denna stängel.

Kan inte fatta att det är så många, jag har aldrig sett det tidigare.

 

Nu ska jag ta kväller tror jag.

Önskar alla mina bloggvänner o läsare en fortsatt fin tisdagskväll.

 

  

 

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards