~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 14 januari 2011

Fredag igen.....

Av Cina - 14 januari 2011 14:39

Oj vad veckorna går fort....det är fredag igen.

Idag var vi ut till Maxi och handlade lite inför helgen.

Var inte så mycket folk i rörelse när vi var ut.

Idag blir det torskrygg och hemlagat potatismos.

Länge sedan vi åt fisk.

Fisken är ju lika dyr som köttet om inte dyrare.

Och jag är ju ingen köttälskare tyvärr.

Äter ju bara vit fisk.

Lax kan gå an men inget jag längtar efter.

Tycker det smakar illa om lax.

Säkert inbillning.


**********************************

På måndagmorgon skall jag ner och ta ny sänka.

Och på tisdag skall Håkan och jag ta oss en tripp till TunaPark.

Om inget annat inträffar.

Ska bli kul att komma dit var länge sedan nu.


Ikväll blir det att se Let´s Dance spännande och se vem

som åker ut först.

Jag tror att det kommer stå mellan Alexandra och Hanna.

Men det är bara vad jag tror.

Vi får se ikväll.


-7 grader just nu här hos mig.

Men jag tycket det var ganska så skönt ute idag.

Ingen blåst som jag ogillar.


Min sjal är klar snart men jag kan inte sticka lika

ofta o länge som tidigare med min arm.

Har verkligen känningar av den.

Idag fick jag höja mitt cortison tyvärr.

Har ont i min skinka igen o det är inte bra.

Inte kul att behöva höja när man håller på o sänka det.

Men finns inget annat att göra.

Jag har ju följt mitt cortoson schema.

Men som sagt nu tog det stopp.

Jaja det blir nog bättre vad det lider.

Kommer bara sol och värme så kommer

man ju må bättre så är det ju med oss som

har reuamtism.


Nu har jag tjatat ut er igen.

Men detta var allt för mig idag.


Ha en fin fredag em/kväll  


 
 
Malin

Malin

14 januari 2011 15:03

Skönt att det var lugnt då ni var ute och handlade!
Riktigt tråkigt att du behövt höja igen,hoppas det blir bättre iaf! Önskar dig/er en fin helg!
kramar

http://sugarpie88.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

14 januari 2011 15:19

Jag är ingen fiskälskare, men gillar lax så det äter vi väl ett par gånger i månaden.
För min del blir det bara att se utröstningen på lets´dance eftersom vi inte är hemma ikväll när programmet är. Vem som åker ut det vete tusingen så jag avstår från att gissa denna gången.

Ha det så bra min vän:)

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

14 januari 2011 16:53

Nja det är väl inget vidare med mig. Var hos doktorn igår o ska tillbaka på måndag, får bara hoppas att det inte är något farligt.
Ha en bra helg/kramen

http://torparmor.blogspot.com

 
Calma

Calma

14 januari 2011 17:01

Hej där vännen!

Ja du,veckorna går fort,snart är det snöfritt*L*

Stackars dej,med allt ditt onda,hur länge ska du ta ditt Cortison?Hjälper det något iaf,,

Här är det -5grader,men skönt tycker jag,,

Vi har ej bestämt till hundra än,vad det blir fötr mat,Chr var till tandl igår o har ont,vill ej tugga så mkt sas

Let´s DAnce blir det här oxå,,mm,får se vem som får lämna
Syrrans present till mej blev ju ABBAshow,som blev inställd,så där 30-40 min innan vi landade i Sthlm fick vi veta,
Nu funderar vi på att gå på Let´s Dance istället,vore kul ju,,

Vet du,som kan mkt,varför det inte bara står bloggadressen,utan kommer med rätt mkt övrig text,när man kopierar till FB,
Gör väl inget iofs,men bara undrade,
Jag har ju börjat blogga igen,men ej fått ngr kommentarer,förståeligt eftersom jag ej varit så aktiv,,men kommit på "bättre tankar nu",,

Ha en skön fredag,
Samt i vad ni nu ska hitta på

Kramen vännen från Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

14 januari 2011 17:06

Jag har inte stickat på min sjal på länge, har inte känt för det.Vad tråkigt att du behövt att höja dosen
Jag är en älskare av Lax.
Ska bli spännande och se vem som åker ut i
Let's dance
En bra kväll Vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

14 januari 2011 17:50

jag tycker själv om lax som man ugnsbakar och även makrill som vi hade igår, det ska bli spännande med let's dance ikväll, tråkigt att du ska ha mer ont igen vännen
Sv: tack för din långa kommentar inne hos mig, det värmer
ha en fin kväll - kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Marketta

Marketta

14 januari 2011 23:44

Jag som älskar lax, däremot ingen vän av vit fisk utom möjligen sej då, men inget annat.

Har inte börjat sticka på nån sjal än, för min man var ju snäll nog att köpa en halsduk åt mig i julklapp så att jag inte skulle behöva sticka en :(.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards