~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 15 maj 2009

Omtumlad dag igår.....

Av Cina - 15 maj 2009 17:44

Ja igår så vart det en konstig dag för mig!. Som ni vet så är ju mamma sjuk och när hon låg på sjukhuset i Köping så hittade man ju inget "farligt" på henne. Hon gick ju igenom en uppsjö av undersökningar. Men fick ju till slut komma hem och DR hade sagt att hon skulle få komma till Uppsala och Akademiska sjukhuset där. Och vi har ju väntat o väntat på brev därifrån men inget har hänt. Mamma vill ju få allt gjort och hon går ju hemma o funderar på det ena o det andra.


Man kom ju fram till att hon hade en liten "ärta" på vänster sida i huvudet men att det kunde vara något medfött. Hon har ju svårt med talet o är gråtmild och lätt irriterad.  Så i fredags förra veckan när vi var hem till Köping så sa jag till mamma att jag skulle ta och skriva ett brev till hennes DR som hon hade i Köping men att hon var tvungen att tillåta mig att göra det och det var ju ok för henne. Så i lördags så satte jag mig och skrev ett brev till hennes DR (mamma har ett jätte förtroende för den läkaren) och jag betättade att vi inget hört från Uppsala och att mamma mår inte bra o.s.v

Postade brevet i söndags. Så igår så ringde mamma mig och var så ledsen o grät och sa att nu har dom ringt från Uppsala och jag skall vara där på onsdag 20/5 kl 12:00 och sedan ska jag opereras på fredag.


Då frågade jag mamma vadå opereras ja jag frågade inte sa hon för jag har ju så svårt att prata. Ok tänkte jag nu måste jag ju få tag på denna kvinna som ringt o höra med henne vad det är frågan om. Mamma visste att det var avd 85 men herre gud avd 85 finns det massor av det heter 85A, 85B, 85C, 85D, 85E o.s.v

Men jag började med att ringa till nevrologen för det var ju dit hon skulle det visste jag. Men näää jag hade kommit fel, hon var vänlig att koppla mig vidare dit hon trodde jag skulle, men näää det var oxå fel efter att jag talat med 5 olika personer så den sjätte vart rätt. Det var alltså VÅRD KORDINATORN som ringt upp mamma (så fina namn det har)


 Ja presenterade mig och sa vad jag ville och då säger hon att man skall gå in i huvet o ta ett prov på den lilla "ärtan" hon har. Ok säger jag o fattar just då inget men till slut så trilla 50-öringen ner på mig. Hon skulle få komma på onsdag o sedan åka hem på kvällen o sedan tillbaks igen på torsdagen efter som det är helg på torsdag men det sa jag det går ju inte det är ju 11 mil enkel väg att åka så då skulle hon få stanna. Och det var ju bra det.


Så kom då nästa problem eller problem o problem vem skulle köra henne dit. Håkan är uppbokade hela vecka med körning för hans syster skall hit till Västerås och göra en utredning så han hade lovat henne att han skulle hämta henne varje morgon o köra hem henne varje kväll. Och jag har ju inget körkort. Men det löste sig så bra att min syster Christina kunde ta ut kompledigt så hon och jag följer med o hon har ju körkort. Vid sådana här tillfällen önskar man att man hade den där "lappen".


Nu förstår jag ju att DR som jag skrev till har ju naturligtvis ringt o stött på dom i Uppsala. Och det tackar vi ju för! Det hjälper lite att vara envis.

Ja nog om detta, ni kommer nog att bli uttråkade om detta Uppsala...


Idag har jag inte alls mått så bra fick ett blodsockerfall på em så jag trodde jag skulle svimma sockret låg på 1,9 så det var bara att ta någar sockerbitar o gå o lägga sig och nu känns det bättre. Men jag fryser så jag skakar fattar inte vad det kan vara för något......men men kanske förkylning inte vet jag.


Solen har vart framme hela dagen men det blåser nordan vind. Hoppas det snart slutar blåsa!


Önskar alla mina bloggvänner o läsare en fortsatt fin fredag!




 
 
Christel

Christel

15 maj 2009 18:53

Ja kära nån som det kan bli,och så det kan ställa till det för äldre personer,nu har ju din mamma tack o lov er,men för dem som inte har anhöriga, hur blir det för dom(man vet ju att många äldre får just tunghäfta inför mötet med vita rockar).Och så skönt att ni är flera syskon som kan hjälpas åt.Ja vila dig du,kanske inte så konstigt att man blir lite i olag själver oxå ibland.
Kramen
Christel

http://Tantan

 
Ingen bild

cattha

15 maj 2009 19:14

så mycket för dig att tänka på o ordna.
o du kanske har förkylning på gång när du frysit så,du får krypa ner o vila ordentligt o hoppas du mår bättre imorgon

 
E-K

E-K

15 maj 2009 19:23

Vilken tur din mamma har vars dotter ser till så att något händer för är det gäller läkarvården nu för tiden så få man minsann som patient själv trycka på och ha mål i mun.
Men så mycket det blev och stå i för dig plus oron, det tar på "den lilla enregin som vi har" Ta nu och pyssla om dig själv ikväll. KRAM

http://www.steeperz.com

 
lillis

lillis

15 maj 2009 21:23

Vilken tur att din mamma har er som ställer uppoch ordnar för henne.Ta hand om dig lite själv oxå, tänk på att du ska orka med
Ha nu en bra fredagkväll
Kramen

http://danslillis

 
Marianne

Marianne

15 maj 2009 21:40

Det gäller att ha starka anhöriga eller vänner om man blir sjuk och behöver hjälp. Jag hoppas att allt är bra med din mor.
Ha en skön helg. kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Ruth

Ruth

15 maj 2009 21:49

Det ligger djupt i din natur att hjälpa alla, och då menar jag alla (även lilla mig). Dina nära och kära måste vara glada som har dig som orkar att ta tag i allt, ordna och styra upp trassel. Glöm bara inte bort dig själv vännen !
Kramar och tack för att du finns !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

15 maj 2009 22:03

Tycker synd om din mamma, men det är ju tur att du och dina syskon ställer upp som ni gör.

Hoppas du mår bättre nu!

Kram

http://violett.bloggagratis.se

 
Marketta

Marketta

16 maj 2009 00:04

Men jösses, skall man själv behöva börja trycka på för att få reda på allt. Det var ju samma sak för mig med det där provet dom tog som inte skulle ha tagits. Det var ingen som meddelade nåt resultat till mig förräns maken började ringa runt. Ett par dagar efter det så ringde dom till mig och berättade att allt var bra.

Hoppas det går bra för din mamma i Uppsala.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards