~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 19 maj 2011

Bakade på fm...

Av Cina - 19 maj 2011 15:21

På förmiddagen bakade jag mandelkubb.

KLICKBILD

 

Så nu ligger dom i frysen.

Måste ju baka bullar en dag oxå.

Sanna och Patrik och Sari kom förbi igårkväll

efter det dom vart i husvagnen och då gick

den allra sista påsen med bullar.

Först fick dom mat för vi skulle precis sätta

oss och äta och det räckte till dom oxå.

Efter det ville ju Sanna ha kaffe.


******************************************


Dags för ett besök på "iris"

Och nästan nyss hemkommen därifrån.

Har väl inget att säga om det.

Imorgon är det mellan 10:15-11:30.

Då är det mindfulness men jag skall INTE vara med på det.

För jag mådde så dåligt av det förra gången.

Och man behöver ju inte må sämre än man gör.

Mycket energi går åt till mitt inre.

Man laddar men det laddas ur ganska så snabbt.


*************************************

SANNA HAR FÅTT "SOCKERVED"

 


****************************************


Idag blir det stuvade morötter och stekt rökt fläsk till mat.

Det får duga en torsdag som denna.


Har fått tid till magnetröntgen den 13/6


  Soligt och fint hela dagen men fasiken vad det blåser.

Kanske ska ta och sätta på en maskin tvätt det lär ju torka snabbt ute.


Önskar alla en fortsatt fin torsdag.  

 
 
agge

agge

19 maj 2011 16:06

Oj, vad gott med mandekubb.. Länge sedan jag åt det..När jag var barn fick man det ofta. Så gott att doppa i mjölk..Mmmmmm

kram

http://havefun.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

19 maj 2011 17:05

Gott med mandelkubb.
Sanna syns nästan inte bakom sockervadden
En bra kväll vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
irja

irja

19 maj 2011 17:09

Hej vännen,,,
Så gott med mandelkubbar, det är faktiskt länge sedan jag bak såna,,, men eftersom min A är diabetiker, och glad i allt det som är gott, så då vill jag inte läska honom till det, han hade 9 i socker sist han var till dietistsköterskan,,, ... Ja här blir det också morötter och bokfläsk+älggryta med grönsaker,,, så de får duga.... hon är så söt lilla Sanna, och enrikdig kaffemoster,,, ler. Nej man kan ju inte gå me på all tokerier som inte passar en,,,,
Ha det bäst vännen ...
KramiZ IA....

http://40-talisten.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

19 maj 2011 17:34

Jasså det blev bak ändå, du e redig du. Det låter gott med stuvade morötter skall kanske göra det någon dag. Roligt när det kommer besök så där utan vidare.
Ha det bra imorgon/kramen

http://torparmor.blogspot.com

 
Monica

Monica

19 maj 2011 18:12

Mandelkubb har jag aldrig bakat,bara ätit.Roligt med besök utan att behöva bjuda in folk,men det är sällan det kommer någon hit utan att vi har bjudit in dom,men det är väl så nu för tiden efter vad andra säjer också.
Bra torkväder för tvätten,det torkade på ett litet nafs.Blåser forfarande ganska mycket.

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Karin

19 maj 2011 19:16

Här har det oxå bakats,bullar o.kärleksmums.Var en vända till ÖB,där blev det nytt bord o ny stol till balkongen.Usch va det blåst hela dagen.Tur det inte var i går då fönstren blev putsade.Känner mej riktigt nöjd med mina 2 lediga dagar!Nu blir det två kvällspass(fre o. lö).Hälsa till kaffetunnan Sanna/kram till er alla

 
annemon

annemon

19 maj 2011 21:20

Fina kubbar, det tycker vi om, köper ibland och bakar ibland.Klart att man inte skall delta om man inte mår bra av det.

http://annemon.bloggagratis.se

 
Malin

Malin

19 maj 2011 23:26

Mums så goda dom ser ut o vara :) ..
Fin bild på sanna,lite gömt bakom stora sockervaddspinnen :) Mums vad gott med sockervadd,evigheter sen man åt! Kramar

http://sugarpie88.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

19 maj 2011 23:49

När mina barn växte upp så var hembakta kubb en stor favorit, själv tycker jag dom är ganska torra och smuliga. Kul när det bara knackar på dörren och man får en trivsam stund tillsammans över en kopp kaffe.
Kram och god natt.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

20 maj 2011 10:30

Det där ser riktigt gott ut, hade vi bott närmare hade jag knackat på

http://bloggplasten.se

 
annemon

annemon

20 maj 2011 10:44

Hårdmacka med strömmingen på blev supergott till fikat.Tack för insperationen

http://annemon.bloggagratis.se

 
ansepanse

ansepanse

20 maj 2011 12:22

mandelkubb som är så gott, har ju förstås inte ätit det sedan jag blev diabetiker och det är lääänge sedan nu, undrar hur SOCKERVED smakar :D hon är så söt Sanna
kramisar vännen

http://kinaguld.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards