~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 23 april 2012

Händelserik natt och morgon :(

Av Cina - 23 april 2012 17:48

Inatt vart jag väckt av min syster som ringde o sa att våran

pappa hade ramlat på sitt boende.

Och att han skulle åka in till Västerås akuten med ambulans.

Hon undrade om jag kunde följa med men jag kunde inte

det för jag hade tagit min nattmedicin och den blir man

groggy av så jag fick ringa och väcka min bror och höra med honom.

Hans fru AC var så snäll så hon hängde med hit till akuten.

Jag befarade att pappa hade brytis sig men icke inget

brutet och ingen hjärnskakning.

Så dom fick åka hem igen men dom kom inte hem förrän vid 5

imorse och AC var tvungen att åka och jobba 7-16 så hon är nog 

helt slut nu men hoppas hon la sig när hon kom hem.

TACK AC FÖR ATT DU FÖLJDE MED.

Så jag sov inget jag heller knappt så jag la mig o skulle läsa lite

på em men va sjutton jag somnade o sov i 2 tim.



Imorse fick jag Håkan att ringa till sin husläkare.

Men det var inte lätt att få en tid där inte.

Sköterskan frågade om han var så sjuk att han var

tvungen att ta upp en tid hos en läkare.

Ja sa Håkan det är jag.

Då fick han en tid kl 14:45 idag.

Men sedan ringde hon och sa att han kunde få komma

10:20 men då skulle han inte få träffa sin DR.

Fast om han kom imorgon kl 14 så skulle han få en tid

till sin vanliga DR.

Så då tog han den tiden istället.

Han berättade även att han 2009 var så här förkyld och

rosslig och att han fick en hjärtinfarkt och även då

hade lunginflammation. 

Men hon verkade inte bry sig om det.

Fast jag står fast vid att det är bra att kolla

upp så han inte har en lunginflammation på gång.

Så Sari kommer och kör honom imorgon.

Han har ju ingen ork att köra ner själv.

När det är så här är det ett skit att man inte har körkort själv.


Idag har solen vart framme och det var riktigt skönt.

Hoppas man får se mer av den.


Nu önskar jag er alla en fortsatt fin måndagskväll  

 
 
Lullzz.blogg.se

Lullzz.blogg.se

23 april 2012 18:07

Glöm inte att anmäla dig till veckans blogg!
http://lullzz.blogg.se/2012/april/veckans-blogg-1.html
Kram ♥

http://lullzz.blogg.se

 
Margit

Margit

23 april 2012 18:31

hade för mej att jag hade skrivit kommentar..till dej..efetr nattens händelser...men tydligen inte..
Hoppas att allt är ra med din pappa nu!!! och att du haft e bra dag också!!!
Kram!!!!

http://margiholm.blogg.se

 
Ingen bild

Karin

23 april 2012 18:33

Klart att man måste få kolla upp sig hos dr.när man varit med om en infark tidigare under samma omständigheter.Eftersom H.inte orkar köra själv då ÄR han dålig.
Gjorde köttfärslimpan m.ananas idag,MUMS va god den var.Kommer att göra den fler gånger.
Jag o en jobbarkompis tog en långpromenad efter KUJ-banan åt Kolsva-hållet till.Det var så varmt o skönt när solen tittade fram mellan molnen.Det börjar kännas att det finns hopp för varmare tider...
Ha en bra måndagkväll/kram

 
Malin

Malin

23 april 2012 19:19

Tråkigt med din pappa, men skönt att han ej bröt något!
Skamligt att ens få frågan om man verkligen är så sjuk så man måste träffa sin dr, annars skulle man väl inte ens ringa?!
Nej usch dålig service, bra iaf att han får träffa sin dr och hoppas han snart är kry igen!
Kramar

http://Didest

 
Malin

Malin

23 april 2012 19:23

Hmm knas det blev med kommentaren ovan?!

Tråkigt med din pappa, men skönt att han ej bröt något!
Skamligt att ens få frågan om man verkligen är så sjuk så man måste träffa sin dr, annars skulle man väl inte ens ringa?!
Nej usch dålig service, bra iaf att han får träffa sin dr och hoppas han snart är kry igen!
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

23 april 2012 21:15

Vilken tur att din pappa inte skadade sig och bröt sig.
Tänk att det ska vara så svårt att få komma till läkare, skönt att Håkan fick en tid till slut
Ha det bäst min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
annemon

annemon

24 april 2012 09:43

Hoppas det är bättre med din far. Bra också att Håkan kollar sig då han haft infarkt tidigare.Förskräckligt att dom frågar så som sköterskan gjorde klart man är sjuk annars ringer man väl inte och vill ha en tid.

Visst känns det skönt att det ordnade sig med skrinen sjyst av företaget att bjussa på detta skrin som skickas idag.
Önska dig en bra dag kram.

http://annemon.bloggagratis.se

 
ansepanse

ansepanse

24 april 2012 11:33

åh vad skönt att höra att det inte var något brutet eller någon hjärnskakning, självklart ska Håkan undersökas, vad var det för en konstig inställning de hade på vårdcentralen
kramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards