~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 5 februari 2013

Av Cina - 5 februari 2013 17:13

Ja imorse började jag med att sätta degen till frallorna.

Den skulle ju jäsa 1,5 tim så det tog ju sin lilla tid.

Men det gick strålande att baka dom o väldigt goda var dom.

Fast jag tror att jag har något fel på mig övervärme i nya ugnen.

Dom blev ju väldigt bleka men de är klara in uti.

men frallor brukar ju inte vara bruna.

KLICKBILDER

 

Ja det vart 42 st, och dom duger i färgen åt oss.


Efter att jag fixat det gjorde jag köttfärssås.

Sedan ringde Sari och hörde efter om de fick komma o

fika när Sanna kom från förskolan kl 13:00

Ja o medan vi väntade på dom så bakade jag

citron kaka som oxå var jättegod.

Men samma där efter att den stått inne 25 min så hade den ingen färg uppe på.

Fast den vart fin till slut.

 

Så här vart den när den var klar och vi smakade ju.

Och Sanna sa "Farmor får jag kaffe och bulle, jag älskar ju

dina bullar för du gör så goda"

Klart flickan fick kaffe o bulle hon åt 3 bullar o en halv sockerkaks bit.

Frasse åt nästan en hel bulle.

Sedan skulle jag packa in brödet o då säger Sanna

" vad ska du göra med alla dom där" ja svarade

lägga i frysen så vi har frukostbröd då titta hon på mig

och säger AHA då säger jag vill du ha en påse.

JAAAA TACK svara hon, då vill du ha en påse bullar oxå.

JAAAAAAAA dom är ju så goda.

Ja dom är roliga de små.

TACK FÖR FINA TULPANER!!!!!


Det ha snöat hela dagen stora flingor så nu är

dom ute o plogar igen.


Bli en ny pysselgrej man kan göra med glasen

när man ska ha fest.

 

Smart, det ser gott ut oxå.


Nu önskar jag er en fortsatt fin tisdagskväll  



Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards