~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 8 november 2012

Ett sittande spöke.....

Av Cina - 8 november 2012 17:05

KLICKBILDER

 

Det är precis vad ni ser på bilden.

Här sitter jag men Onepiecen och huvan uppdragen över huvet

och en fleec filt knuten runt axlarna och fårskinns tofflor på fötterna.

OCH ÄNDÅ FRYSER JAG.

Har torktumlaren på för att få lite värme.

Skulle någon se mig så skulle dom nog tro jag var galen.

Men ingen risk jag har dragit ner persiennerna för annars

kommer nog plingplong bilen o hämtar mig.

Ingen altan dörr öppen katterna får hålla sig inne.

Elementen är fisljumna, bostadsbolaget är förbaskat snåla

med värmen men hyra ska dom ha.

Ikväll när jag kollar tv så ska jag ta fram min el värme filt så det så.


Vad har vi annars gjort idag då....

Jo vi tog och åkte hem till Sari och Frasse och fika idag.

Sanna var ju inte hemma hon var ju i förskolan.

Nu står det inte på förrän lilla Frasse springer av egen maskin.

Idag var han en riktig klängapa och han bet farmor i fingret

så det nästan gick hål.

Men jag får väl skylla mig själv som stoppa in fingret.

Fast han skulle ju slicka av mitt finger för jag hade ju gofika på det ;)

Ska ta och åka dit en dag sedan och baka pepparkakor med Sanna.

Måste ju ängna tid till henne oxå naturligtvis.

Nytagna foton på lillskiten 

   

Ja visst han vill ju låna farmors iphone men näää

där går gränsen inga leksaker för små barn.

Ni ser på första bilden han sträcker sig o ögonen 

är stora o säger åhhhh vill låna ;)

Men farmor sa nääää näää stopp där.


Näää vet ni kära vänner nu blir det snart en hel roman av detta.

Så jag sätter punkt för idag men att....

Önska er alla en fortsatt fin torsdagskväll  






 
 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

8 november 2012 17:35

Kära nån fryser du så Ja det kommer jag i håg från ÖBO här bestämmer vi själva hur mycket värme vi vill ha har inte satt på elementen ännu klarar oss med Luftvärme pumpen.
Idag har jag bakat super goda Mandelkubb tack bästa du för alla recept & övrig hjälp du är en sann fb & blogg vän
Kram på dig
Anita L

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
Anette

Anette

8 november 2012 17:38

Ja du ser verkligen frusen ut har ni så kallt inne är det kallt ute med är frusen av mig jag med men du slår nog rekordet. Ha en bra kväll.

http://torpforsnettan.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

8 november 2012 18:29

Haha vilken liten goskit till kille ! Tur vi styr värmen själva. Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

8 november 2012 18:51

Du ser verkligen frusen ut, har ni så kallt inne,på min element är det värme på och det tackar jag för.
Så mysig och fin han är lilla Frasse
Ha en bra kväll vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Karin

8 november 2012 18:52

Inte trevligt att frysa...tur att du har värmefilt(OCH Håkan)!
Han är för mysig lillkillen;)
Jag håller med dej,telefoner,plånböcker o nycklar är inga leksaker.Vi är väl gammelmodiga för dagens småbarnsföräldrar ger sina barn det för att de ska bli tysta,ist.för att ha med sig nån leksak.Kanske därför som dagens barn är så tekniska...
Ha det nu bra o.se till att hålla värmen/kram

 
Gittan

Gittan

8 november 2012 19:07

Ja fy tusan för att behöva frysa så..
Hoppas du får mer värme snart..
Frasse så gullig så.. Dom växer fort dom små liven..

Hoppas du får en trevlig kväll trots kylan..

Massor med kramar till er..

http://gittansnyaliv.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

8 november 2012 22:17

Tycker synd om dig som fryser så, vad har du för temperatur inne när du måste palta på dig så mycket kläder ? Det enda rådet jag kan ge dig det är att sätta en luftvärmepump på väggen, hemskt att man måste ta till sådana drastiska åtgärder om man bor i lägenhet, men på sommaren kan man ställa om den så den fungerar som en luftkonditionering och ger kyla, så den är väldigt användningsbar.
Frasses ögon är så pigga och strålar bus så det står härliga till hehe, vänta bara tills han lär så gå då blir han som en durasellkanin, en söt liten kille och man nu får säga så om pojkar.
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

8 november 2012 23:38

Det ser ganska mysigt ut med dina goa filtar runt axlarna. Du får ta å baka eller bara sätta på ugnen brukar göra nytta eller lite mys med levande ljus. Det är konstigt att denna mob. skall vara så rolig att leka med och de från tidig ålder.
Kramizar

http://torparmor.blogspot.com

 
Pisan

Pisan

9 november 2012 10:27

Uschanamej för att frysa så! Det gör jag också ibland, speciellt om kvällarna. Då är det dubbla lager som gäller och dubbla raggsockor och duntofflor. Mysigt med gofika med nära och kära. Önskar dig en härlig och fin fredag. Hoppas du har bättre väder hos dig än vad jag har här, det är grått, grått, grått... ♥ Kramar! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

9 november 2012 11:17

usch för att frysa så där, du skulle kunna få lite av min överskottsvärmen :) jag har nog något fel som är FÖR varm nästan jämt, det är inte lätt när de andra vill ha varmare inomhus och jag påstår att jag dör av värmeslag
vad söt han är den lille Frasse, en riktig spjuver tror jag
bamsekramar vännen och förresten jag tycker om dina "romaner"

http://kinaguld.blogg.se

 
gerty

gerty

9 november 2012 11:37

Usch att frysa så dom får väl elda så att hyresgästerna får ordentligt varmt när man betalar hyra.Fin kille LILLA Frasse

http://prilyckans.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards