~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 13 februari 2013

Första gången jag.....

Av Cina - 13 februari 2013 17:26

Ja det är första gången jag gör pizzasallad.

Har inte gillat detta tidigare men har lärt

mig äta det och idag vart jag såååå sugen på det.

Och så hitta ja ett recept på nätet som jag gjorde.

KLICKBILD

 

Som ni ser har jag ingen paprika i för det gillar jag inte.

Nu hoppas jag att det smakar bra imorgon.

Då det står att den ska stå o dra ett dygn.


Imorse ringde jag till våran kvartersvärd och frågade 

hur länge det ska ta innan de kommer o kollar ugnen.

Han: Va...har dom inte vart hos dig än.

Jag: Näää jag har inte sett dom.

Han: Vafan ska kolla här.....ja anmälde den 7/2

Jag: Ja det gjorde du.

Han: Ja ska gå in och kolla om Cylinda har tagit ut arbetsorder på den.

Nääää vafan de har dom inte gjort, men jag ska ringa dit nu.

Jag: Va bra tack och hej.

Och inte har jag hört något mer sedan dess.

Ja det är väl bara och vänta blir en vecka imorgon.

Inte är dom snabba precis.


Snöat i natt igen och uppehåll på dagen

men nu snöar det igen.

Less man blir.......


Ja ikväll blir det Farmen och Sveriges Mästerkock.

Spännande nu på Farmen tycker jag, herre gud hur ska det bli.

Paul är väl en fjant i mina ögon.

Maria börjar bli en riktig KOMENDORA.

AK om henne tycker jag inte.

Jannike är smart

Erik är oxå smart.

Men dom nya vet man ju inget om ännu.

Ja jag skulle inte kunna vara med i ett sådan här program

för jag fick nog idiotsläpp inom en dag hahahaaaa.


Näää nu önskar jag er en fortsatt fin onsdagskväll  


 
 
lillis

lillis

13 februari 2013 18:41

Så gott med pizzasallad gillar det mycket.
Hoppas att du slipper att vänta för länge på en ny spis.
Jag gillar oxå Jannike och Erik, dom andra tre vet jag inte vad jag ska säga om
Ha en bra kväll vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

13 februari 2013 19:29

Ja inte är det roligt att inte kunna använda sin spis fullt ut men snart blir de ordning på torpet. Tror ja de att barnen tycker om farmors bullar. Nu skall jag titta på farmen vet inte vem jag hejar på men Maria tycker jag har spårat ur lite.
Ha en fin Alla Hjärtans Dag/kramen

http://torparmor.blogspot.com

 
Ruth

Ruth

13 februari 2013 22:09

Skall bli intressant att höra hur du gillade din pizza sallad, våran är slut som Arne gjorde, den var god, men han hade i väl mycket grovmalen peppar enligt mig, det blir ingen smak av paprikaflisorna som är i, salladen ser bara lite fräschare ut med det röda i.

Vilken tur att du ringde om spisen i dag annars så hade det nog dröjt länge innan du fick det fixat, får önska att det går snabbt att få det fixat nu, att du har behov av en perfekt spis det förstår vi alla.

Önskar dig en fin alla hjärtans dag i morgon vännen / hjärtekramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Karin

13 februari 2013 22:14

Pizzasallad är gott om den inte är för vinägerstark.Åh va goda recept du mailat över.Måste ta hem min skrivare så jag kan samla allt gott i en pärm:)
Som du ser är jag hemma igen.En mycket trevlig tripp men fy vad det snöade igår.Hela dan i Visby o.hela vägen från Nynäshamn till Kungsör.Inte en snöplog i sikte förrän vi åkte in i Köping,inte ens på E20.Mycke modd var det men trafiken flöt på lugnt,tack o lov.
Ha en bra dag/kram

 
ansepanse

ansepanse

14 februari 2013 11:25

pizzasallad, det måste jag googla på :) det är ju gott att ha till lite allt möjligt :)
vilken tur att du ringde om spisen, annars hade det väl inte hänt något mer
man kan ju undra hur lång den här vintern kommer att vara
kramar och en fin dag till dig <3 <3

http://kinaguld.blogg.se

 
Malin

Malin

15 februari 2013 15:06

Men haha vad roligt :D , jag som gjort pizzasallad idag då jag fick det i uppdrag av karln :D min ser precis ut som din och jag hoppas han gillar den :)
Dålig stil med ugnen!
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards